Anul 2024 marchează un sfârșit de epocă pentru constructorul britanic de mașini de lux. Asta pentru că Bentley tocmai a construit ultimul exemplar al celebrului său motor W12 de 6.0 litri, sfârșind o producție care a durat 21 de ani.
Motorul W12 a fost lansat în 2003, odată cu debutul primei generații Continental GT. În realitate, acest motor este chiar mai vechi. Asta pentru că motorul W12 a fost dezvoltat de către Grupul Volkswagen și și-a făcut apariția în 2001, pe prima generație Audi A8. Versiunea utilizată de Bentley a primit, între timp, două turbocompresoare pentru mai multă putere.
La început, motorul Bentley W12 dezvolta 560 de cai putere și un cuplu de 650 Nm. De atunci, motorul W12 a fost prezent la aproape toate modelele Bentley produse în ultimii 21 de ani. Cel mai nou model care primește acest motor este Mulliner Batur. În cazul acestui model exclusivist, motorul dezvoltă 740 de cai putere și 1000 Nm. Până la debutul noii generații Continental GT Speed în această vară, Mulliner Batur era cel mai puternic Bentley de serie produs vreodată.
De la începutul producției și până la final, Bentley a produs peste 100.000 de exemplare ale motorului W12. Toate au fost construite manual la uzina de la Crewe din Marea Britanie.
„Motorul W12 a propulsat mașinile și afacerile noastre cu o viteză excepțională și va rămâne una dintre cele mai importante inovații din istoria noastră bogată”, a declarat Dr. Matthias Rabe, membru al consiliului de cercetare și dezvoltare din cadrul Bentley. „Ziua de azi marchează sfârșitul unui drum de dezvoltare de care colegii noștri de la cercetare, dezvoltare și fabricație de-a lungul anilor ar trebui să fie extrem de mândri”, a mai adăugat acesta.
Înlocuitorul motorului Bentley W12 este o unitate V8 hibridă de 4.0 litri. Acest motor este prezent la noua generație Continental GT Speed și dezvoltă 782 de cai putere cu ajutorul unui motor electric.
via Bentley
Comentarii (2)