Bentley renunță la ambițiile sale de a produce exclusiv mașini electrice și optează pentru o tranziție mai graduală către electrice. Producătorul de lux intenționează să adopte tehnologia hibridă pe termen intermediar, deoarece conducerea companiei recunoaște că, în segmentul de lux, cumpărătorii încă preferă motoarele cu combustie internă. Se pare că, din fericire, sunetul unui motor V8 rămâne încă o muzică plăcută pentru clienții Bentley.
În ianuarie 2020, marca britanică a anunțat că va vinde doar vehicule hibride plug-in sau electrice până în 2026, cu planuri de a trece complet la modele exclusiv electrice până în 2030. Cu toate acestea, sub noua conducere a lui Frank-Steffen Walliser (un veteran cu 29 de ani la Porsche și creierul din spatele hypercar-ului 918 Spyder), marca își recalibrează abordarea.
Într-un interviu recent, Walliser a admis că adoptarea tehnologiei EV a fost mai lentă decât se așteptau mulți în industrie. Spre deosebire de alte mărci, Bentley nu își permite să producă atât versiuni electrice, cât și pe benzină ale aceluiași vehicul care să concureze în același segment.
În consecință, compania vede hibridele plug-in ca o soluție viabilă de tranziție. În plus, Walliser susține utilizarea combustibililor sustenabili, care sunt deja produși pe scară largă de Porsche într-o fabrică din Chile.
Totuși, Bentley nu a renunțat complet la visurile sale electrice. Se pare că primul model complet electric Bentley va fi dezvăluit în jurul anului 2026, urmând să fie lansat în 2027. Walliser are, de asemenea, "ambiția" ca marca să devină complet electrică la mijlocul anilor 2030.
Cu toate acestea, detaliile despre primul model electric al Bentley sunt limitate. Walliser a clarificat că nu va înlocui un model deja existent în portofoliul companiei, ci va fi o nouă adăugare la familia de vehicule Bentley.
Comentarii (1)