Utilizarea combustibililor sintetici (eFuel) face parte din angajamentul celor de la Bentley de a reduce emisiile poluante, inclusiv cele de la evenimente media internaționale.
Mai exact, 157 de invitați din întreaga lume au ajuns în Elveția pentru lansarea celei de-a patra generații Continental GT Speed. Pentru prima dată, eFuel a fost folosit pentru a demonstra compatibilitatea sa cu motoarele cu combustie existente.
Testul special a implicat 12 mașini Continental GT Speed pe un traseu care a combinat 4 trecători montane celebre (Sustenpass, Grimselpass, Nufenenpass și Gotthard). După aproximativ 12.900 de kilometri parcurși în 7 zile, a fost înregistrată o reducere cu 30% a amprentei de carbon per invitat, conform Bentley.
Acest eFuel-ul utilizat este un combustibil complet sintetic susținut de Porsche și produs la uzina Haru Oni din regiunea Magallanes, Chile. Dioxidul de carbon biogenic este capturat printr-un proces de fermentare și combinat cu hidrogenul creat prin electroliza apei pentru a crea metanol, care apoi poate fi rafinat în benzină.
Amestecul folosit de Bentley pentru Global Media Drive a fost R75, compus din 75% eFuel și 25% benzină obișnuită.
Acest combustibil a fost utilizat atât pentru Continental GT Speed, cât și pentru flota de suport.În același timp, bateriile hibride de 25.9 kWh au fost încărcate cu electricitate 100% regenerabilă provenită de la centrale hidroelectrice și turbine eoliene locale. Per total, toate aceste soluții au dus la o reducere cu 93% a emisiilor de CO2 comparativ cu evenimentele anterioare.
via Bentley
O grija mult mai mare este cum sa faci sa nu pari ipocrit atunci cand te dai ingrijorat de soarta planetei.
Esti ingrijorat de amprenta mare de carbon a Benteley-ului tau? Nu-ti cumpara Bentley in primul rand si rezolvi mare parte din problema.
Dar stim toti ca nu asa merge treaba.
Mai bine făceau maşina pe alcool (dinăla de Brazilia nu Vodcă rusească) şi erau mai verde.
Dinozauri ce să îi faci...