În ciuda criticilor aduse de publicul larg, Bentley continuă să dezvolte versiunea de serie a SUV-ului EXP 9F, dezvăluit în primăvara acestui an la Geneva. Jurnaliştii Autocar au reuşit să stea de vorbă cu câţiva oficiali ai brandului britanic şi să afle că SUV-ul este o certitudine şi se află în faza definitivă de proiectare, cu o dată de lansare şi un preţ de producţie deja fixate.
EXP 9F este, aşadar, pe punctul de a impulsiona vânzările Bentley şi de a câştiga aproximativ 5000 de clienţi pe an, o treime din ţinta de vânzări a constructorului britanic pentru mijlocul acestui deceniu.
Deşi designul a fost criticat de marea masă, Bentley susţine că potenţialii clienţi au fost încântaţi de aspect. Chiar şi aşa, nu vom vedea pe stradă o versiune identică cu conceptul. Sunt în plan trei propuneri de design care vor fi analizate de oficialii companiei. O decizie finală privind aspectul modelului de serie va fi luată în următoarele luni, britanicii fiind presaţi de momentul lansării, programat la mijlocul lui 2014.
SUV-ul Bentley va fi dezvoltat pe o platformă nouă, din aluminiu, similară cu cea de pe viitoarele Audi Q7 şi Porsche Cayenne.
Caroseria va fi produsă în Europa şi apoi trimisă la uzina mamă din Crewe, unde inginerii Bentley vor definitiva maşina.Propulsia va fi asigurată de un nou motor V12 şi de actualul V8, însă nu este exclusă varianta de a vedea un prim Bentley pus în mişcare de un diesel, o unitate V6 de provenienţă Volkswagen.
via autocar
stiu ca vor inlocui motorul clasic V8 de 6,75 litri cu un V12! dar nu este viabil sa produci in acelasi timp un V2 si un W12! (iata mercedes a renuntat si a transferat producerea motorului V12 catre divizia AMG)... de aceea spuneam ca probabil vor vor renunta la W12 in favoarea unui V12 cu probabil doua variante de cilindree diferite (dupa exemplul motorului V12 BMW oferit pt seria 7 si Rolls Royce).
in privinta motorului V6 acesta nu cred ca are ce cauta pe Bentley si nu cred ca un client - poate cu exceptia unora din romania - se uita la consumul mai redus al unui diesel... asa ar fi normal... iar atragerea unor clienti noi fara cultura auto care sa prefere astfel de versiuni chiar daca ar aduce bani pe termen lung ar dauna provocand diluarea Bentley in marea masa a masinilor cu motoare cu sase cilindri
PS V12 va inlocui vechiul V8 Bentley dar se vor oferi in continuare V8 de origine Audi
http://www.automarket.ro/stiri/bentley-continental-gt-speed-cel-mai-rapid-model-de-serie-creat-vreodata-46316.html