Până unde poate merge pasiunea pentru personalizare? Poate deveni obsesie? Pentru suma corectă, cu siguranță. Mulliner, divizia de personalizare a celor de la Bentley ne-a surprins de multe ori cu o serie de creații unice. Cel mai nou proiect are la bază conceptul Bacalar, prezentat în urmă cu un an la ceea ce ar fi trebuit să fie Salonul Auto de la Geneva.
Este primul Bacalar Roadster dintr-o serie totală de 12 mașini unicat, rezervate unor clienți speciali, gata să plătească 1.7 milioane de euro. Una dintre cele trei divizii Mulliner, adică Coachbuilt, este responsabilă de construcția lui Bacalar Roadster.
Acesta are la bază un Continental GT decapotabil, însă designul caroseriei este profund modificat, cu o grilă uriașă, cu stopuri discrete și cu faruri care se pierd în aripile față. La interior, ai numai două locuri, ceea ce-l face al doilea Bentley cu două locuri din 1930 și până în prezent. Acoperișul a dispărut și el complet.
Spectaculosul nu se regăsește neapărat în interiorul creat cu grijă de maeștri artizani.
Spectaculosul se regăsește la nivelul jantelor, care sunt finisate fie mat, fie lucios. Și, spre deosebire de mașinile convenționale, în cazul acestei mașini ai toate aceste finisaje diferite ale jantelor pe o singură mașină. Deci, pe scurt, ai jante cu finisaje diferite. E ca și cum ai ieși pe stradă încălțat cu pantofi sport în modele diferite.Tocmai această încălțare cu jante diferite îi face pe cei de la Bentley să își dedice câte o săptămână de vopsire pentru fiecare jantă. Nebunia personalizării nu se oprește aici. În fiecare interior va exista un lemn de Riverwood, care a fost conservat perfect în ultimii 5000 de ani în râurile și lacurile din New England. Nu lipsește lâna, folosită în cazul tapițeriei, pe scaune și în cadrul ușilor.
Fiecare Bentley Bacalar Roadster va beneficia de motorul W12 bi-turbo, capabil să dezvolte 650 de cai putere și să împingă mașina de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 3.5 secunde.
N-am idee dacă ai urmărit vreodată clipul de mai jos, dar trag nădejde că îţi place:
https://www.youtube.com/watch?v=XAyW1RBe5KE
PS. Cu aşa ceva te numeşti exclusivist pe orice metru pătrat al Globului (inclusiv în ţara de origine a producătorului).
PPS. Volanul acela este pur şi simplu captivant.
PPPS (sic!) . “No turbo, no Diesel, no SUV and no rebadging” înseamnă tot atâtea cazmale cu care să-ţi sapi (cu toate concomitent) propria-ţi groapă în lumea “avansată” a automobilului.