În timp ce piaţa din Europa este în scădere, autorităţile din Beijing au introdus o loterie pentru a stabili cine îşi poate cumpăra şi înmatricula o maşină nouă în capitala Chinei.
La început, verificam rezultatele cum erau publicate. Astăzi, nu le-am mai verificat, dar nu cred că am avut nici de data aceasta noroc. Mă înscriu la loterie în fiecare lună, încă din ianuarie 2011
Jia Ruiming
Profesoară în Beijing
Piaţa auto din China trăieşte un moment incredibil pentru europeni şi pentru americani.
Autorităţile din Beijing vor să limiteze înmatriculările de automobile noi, aşa că au organizat o loterie lunară, prin care 20.000 de cetăţeni vor avea permisiunea de a-şi cumpăra şi înmatricula un automobil nou, indiferent de tipul sau de marca acestuia. Sistemul de loterie este arbitrar, susţin autorităţile, ceea ce ar trebui să nu discrimineze cetăţenii pe fondul situaţiei sociale. În baza acestei loterii, există peste un milion de cetăţeni din Beijing care s-au înscris pe aceste liste.
Întregul sistem a debutat în ianuarie 2011, iar numărul de doritori a crescut dramatic de-a lungul timpului.
În august 2012, sistemul a înregistrat 1.05 milioane de aplicanţi, dintre care 110.000 s-au înscris pentru prima dată, iar 19.926 au primit permisiunea de a-şi cumpăra o maşină.
De parcă situaţia nu ar fi destul de complicată pentru un cetăţean care doreşte să-şi cumpere o maşină nouă, autorităţile din Beijing acordă un permis de conducere la fiecare 53 de candidaţi, iar situaţia se va înrăutăţi în curând, spun surse familiare cu problema.
Esential
20.000
de cetăţeni primesc în fiecare lună dreptul de a-şi cumpăra şi înmatricula o maşină nouă în Beijing.
Autorităţile din Beijing sunt îndreptăţite să opteze pentru o asemenea măsură pentru a încerca să reducă numărul de automobile de pe drum.
Din 1997 până în 2010, numărul automobilelor de pe şoselele din Beijing a crescut de patru ori, de la un milion la 4.76 milioane în 2010. Guvernul chinez a decis să limiteze situaţia încă din faşă, ca apoi să introducă o taxă pentru acces în centrul oraşului, care va creşte progresiv în următorii cinci ani şi va calma spiritele celor care aspiră la achiziţia unui automobil.
Via Rushlane
Voi macar va cititi articolele astea, macar odata, asa de bun simt ?
Daca economia e prospera si orasul se mareste, ar trebui imbunatatita si infrastructura. Privarea de astfel de libertati in sec 21 este de neimaginat.
Daca ar mai fi un astfel de oras in Europa le ar fi usor sa se "inspire", dar daca e sa pleci de la 0 e mult mai greu pt ei si aplica astfel de imbecilitati!
sistemul a incepup in 2011....in 2012 au fost peste 1 milion de aplicatii, asta nu inseamna ca o parte din cei ce au aplicat, nu au putut sa o faca si mai inainte, pt ca nimeni nu le interzice sa aiba mai mult de o masina