Bateriile sunt o componentă esențială a unei mașini electrice. Cum numărul acestora din urmă este într-o continuă creștere, producătorii trebuie să acorde o mai mare atenție reciclării bateriilor. În caz contrar, mașina cu zero emisii face mai mult rău decât bine.
Performanțele unui acumulator scad după aproximativ opt ani de utilizare. Asta nu înseamnă că nu mai are un rost în afara mașinii. Spre exemplu, Renault folosește bateriile scoase din uz pentru a stoca energie, care mai apoi este folosită pentru a alimenta spitale, clădiri de birouri, școli sau fabrici.
Acum, și Hyundai are o idee asemănătoare. Mai exact, asiaticii vor să folosească bateriile scoase din uz pentru a stoca energia solară dintr-un parc fotovoltaic.
Pentru asta, a semnat un memorandum de înțelegere cu doi giganți din industria verde de peste Ocean: OCI Solar Power și CPS Energy. Cei trei vor instala un sistem de stocare a energiei (ESS), dezvoltat de Hyundai, vor analiza datele și mai apoi le vor împărtăși în cadrul acestui parteneriat.
"Prin acest parteneriat, Hyundai Motor Group va verifica posibilitățile și eficacitatea afacerii cu sisteme de stocare a energiei în America de Nord," a declarat Jae Hyuk Oh, vicepreședinte al Grupului de dezvoltare a afacerilor în domeniul energiei din cadrul Hyundai Motor Group.
via Carscoops
La Tesla, lăsând deoparte versiunile plaid la care s-a făcut multe ludicrous mode, care se duc pe 8 ani, la restul duc 20 de ani bateria.
Oricum, cererea de baterii pentru sistemele solare industriale şi rezidenţiale este efectiv IMENSĂ !
Cred că chiar dacă există deja unităţi de reciclare, acestea în timp, vor recicla doar fault battery, pentru că restul vor fi înghiţite de grid battery storage.
Însă în ciuda refolosirii bateriilor, într-un final deznodământul implacabil va fi atins, iar când acestea capotează, tot se pune problema reciclării a tone și tone de blocuri de celule.
O reciclare energofagă, foarte scumpă, complexă și periculoasă, pe care va trebui s-o facă cineva. Pentru că, citez din articol: ”în caz contrar, mașina cu zero emisii face mai mult rău decât bine.”
Baţi câmpii tare.
Există firme în SUA care reciclează baterii (auto Tesla şi like) cu fărâmare în vid, recuperând 95% din materialele bateriei.
Tesla deja are planul făcut pentru a face făbricuţă de reciclare în fiecare giga factory, ţinta fiind peste 10-20 de ani, ca 80-90% din materiale pentru baterile noi , să provină din bateriile reciclate.
Oţelul din combinatele siderurgice făcut în mare proporţie din fier vechi, îţi zice ceva?
Noi modalitați de a extrage materialele, logistica tuturor materialelor, reciclarea în procent maxim apoi, imbinarea ciclurilor de reciclare, extragere, producţie şi distribuţie.
Hai că puteţi să căutaţi şi să vă convingeţi singur.
"continente economice" precum SUA, EU/UK, China
Transportul in comun si bicicleta sunt de preferat. Sa nu uitam ca avem cocalari manelisti care nu se pot deplasa nici 100 metri fara masina (cu motor diesel, desigur).
Cunosc bine stațiile plug&play, ca ordin de mărime o unitate de 1MW/h pentru 60min are aproape 20T, L=6m,l=2,5m,I=3m cu baterii Litiu-Ion.
Ce vrea Hyundai nu este o noutate, in Europa exista deja, rezultatul este un semi-eșec.
Cu riscul de a fi huiduit, masinile electrice sunt o soluție viabila pentru nivelarea vârfurilor de sarcina!
Asa ca relax.