Tesla pregătește pentru finalul lunii septembrie un eveniment dedicat integral bateriilor pentru mașini electrice.
Presa internațională speculează că producătorul american urmează să anunțe o serie de îmbunătățiri majore la baterii, însă primele informații oficiale încep deja să apară din partea partenerilor.
Tesla produce baterii pentru mașini electrice la uzina din Nevada împreună cu partenerii tradiionali de la Panasonic. Yasuaki Takamoto, unul dintre directorii executivi ai Panasonic din Statele Unite, a dezvăluit că densitatea bateriilor va crește cu 20% pe parcursul unei perioade de dezvoltare de 5 ani.
"Panasonic plănuiește să crească cu 20% în 5 ani densitatea energiei pe care le furnizează către Tesla, dar și să comercializeze o baterie fără cobalt în doi sau trei ani", a precizat oficialul japonez pentru agenția de presă Reuters.
O densitate mai mare de energie va permite celor de la Tesla să dezolte o baterie de aceleași dimensiuni ca în prezent, dar cu o capacitate mai mare.
Între timp, dezvoltarea unei baterii fără cobalt este speculată de presa internațională de acum două luni, atunci când au apărut informații că americanii dezvoltă un astfel de proiect împreună cu producătorul chinez CATL.
Recent, au apărut informații că Tesla va produce o astfel de baterie și la viitoarea uzină de la Berlin.
Cobaltul este cel mai scump element din componența unei baterii pentru mașini electrice, cu un preț de circa 28.500 de dolari pentru o tonă, mai mult decât costă nichelul, magneziul și aluminiul împreună.
Renunțarea la cobalt ar permite astfel o reducere a costurilor de producție, dar și o reducere a masei finale a bateriilor.
Nu va luati acum ca nu le mai puteti vinde mai tarziu. mai ales ca preturile vor scadea.
Fără actualizarea cu inflația, clar.
Asta, în cazul păstrării e-bonusurilor actuale (repet, exagerate și injuste), că altfel se vor scumpi la modul real = efectiv plătit.
P.S. Panasonic par într-adevăr cei mai avansați în R&D-ul bacteriilor, dar nici coreenii nu dorm.
Și nu vorbesc prin somn :-) ca alți colegi e-fani din zonă -- abia am schimbat bateriile Li-Po LG pe kick-scooter-ul meu și noul pachet e mai performant ca fostul, tot LG dar MY 2018.
...Să mai repet a mia oară că (deocamdată) electrificarea e rentabilă exclusiv pentru mobilitatea urbană?!
Nțțț, ar fi timp pierdut aiurea.
Acum sunt in concediu in zona Deltei, Tulcea, la granita cu Ukraina, am facut aproape 600 km la diferite obiective si plaje, pana la final mai preconizez 300 km, de abia gasesti benzinarii, daramite puncte de incarcare.
Văd însă anunțuri de Smart-uri EQ la mâna a doua cu 14-15K € (adică mai scumpe ca unu nou calculând e-pomana) și mă întreb cine ar fi fraierul care ar marșa la *oferte* din astea, mai ales cu baterii minuscule de cca. 18 kWh.
Fiindcă și ultimul e-novice știe deja că durata de viață a bateriilor e direct proporțională cu capacitatea lor (cu cât mici, cu atât mai multe cicluri de încărcare la același rulaj.)
P.S Șpilul cu folosirea bateriilor vechi ca wall-box e real, dar nu-i vreun panaceu în toate cazurile particulare (și ale mele de mega-trotinetă... dar de numai 1 kWh mai aveau 65-70% din vâna inițială după vreo 600 cicluri complete însă tot o să-și dea duhul, utilizate la niște jucărele RC.)
Daca, peste 4-5 ani, pretul bateriilor Li-ion va urma in continuare trendul descrescator din anul 2010 pana acum si va ajunge la 80-90 Euro/kWh:
- pretul masinilor ce vor fi produse de masa (non TESLA - gen HYUNDAI, KIA, SKODA, PEUGEOT, OPEL, RENAULT, NISSAN, VW etc.) ce vor avea baterii de 100 kWh si vor atinge autonomii de 600-650 km WLTP,
va fi undeva in zona 35-40.000 Euro.
Aparitia comerciala a bateriilor solid state, in circa 4-5 ani, va schimba insa regulile jocului.
viitoru nu stim cit de sigur e, si nea nicu promitea viitor de aur.
Faptele/cifrele vorbesc de la sine.
Tesla ocupa locuri fruntase cu Model 3 si va vinde superbine Model Y dupa ce se va inaugura productia fabricii din Germania.
Cine vrea sa doarma - sa doarma, asemeni reclamei FNI - linistiti, in continuare.
preturile ?
om trai si-om videa !
ce pot io sa-t' zic ii ca am vas't-o p-aia nevazuta !!!
adecatelea, ieri ma minca sub deste si ma bag pe site la chevy din satu mieu de adoptiune si ... surprizaaa !!!
la bolt iti dadeau cadou vreo 2739 $ inainte de tva !!! = 3149.85 $$$ !!!!!
aia inainte de bistareii care ti da domnu' guviern ... 13.000 ... adeca, o ajustare de 16,149.85 $ !!!
ba frate !
in afara chevrolet canada, nu gasesti la nici un producator sa iti faca vreun cadou pt masini electrice ACUMA !!!
deci ... sa iti fie clar: acu 2-3 luni ma uitai la preturile electrcelor si la 400 km autonomie doar kona era mai lesne la pret ... adica vreo 41.000$ ... tot atunci, bolt era la vreo 43.000$ ... !!!
acu e vreo 36.000 cu taxe incluse ...
singura masina disponibila la cumparare e bolt ... restul sunt cu liste de asteptare !!! de la 3 la 18 luni ...
si culmea ! pe site gasesti si 2019 si 2020 ...
cele 2020 au autonomie extinsa cu ceva: 417 vs 383 km ...
si-timai zic una !
bolt 2019 nu are nici un rabat !!!
io-s ferm convins ca gasesti destule nevindute ...
personal astept, sa mai lase o tiruca la pret ...
nu mult, o bagatela de inca vreo 5.000 ...:)(...
drumuri bune !
Poate şi 10%.
Înseamnă că poate avem o reducere de 30% în preţ la acelaşi range de azi, sau
la acelaşi preţ obţii 30% mai mult range.
Bine măi Tesla.
Asta în timp ce VW a dat afară, în tăcere CEO VW în vara asta, acelaşi CEO VW care a afirmat că VW sunt 10 ani în urma Tesla, sau care a împins ID.x la lumină pentru a fi produse.
De ce?
Pentru că mare parte din VW este deţinut de familia (extinsă) Porsche şi care poate încă trăiesc sub ideea motoarelor termice puternice, o parte Quatar care este o mare ţară producătoare de petrol, apoi un land din Germania care sprijină puternic sindicatele care cetăţeni germani le plac autostrada fără limită de viteză - unicat în lume - dar care îi poate duce şi la faliment.