Bateriile solid-state, în care electrolitul lichid este înlocuit de o substanță solidă care crește densitatea energetică și îmbunătățește siguranța și timpii de încărcare, sunt departe a fi gata să elimine bateriile clasice ale mașinilor electrice. Aceasta este opinia lui Takao Asami, vicepreședinte al biroului de cercetare și inginerie avansată Nissan, care contrazice astfel optimismul pe care mulți constructori concurenți îl exprimă în ceea ce privește noile tehnologii.
"Deocamdată vorbim de o tehnologie care se află la nivel de laborator. Nu avem încă niciun scenariu real, nu știm ce se întâmplă dacă producem un set de baterii solid-state, îl montăm pe o mașină, asigurăm un nivel bun de siguranță și conducem câțiva kilometri", spune oficialul Nissan.
"Toate bateriile solid-state se află, în mare, în faza inițială de cercetare. Deci, după părerea mea, vorbim despre o tehnologie aflată la nivelul zero în acest moment. În schimb, există mult potențial de îmbunătățire a actualei tehnologii Litiu-Ion.
Nu am ajuns încă la generația de vârf a acestui tip de baterii, acest lucru se va întâmpla peste circa două generații auto", continuă Takao Asami.Toyota și Volkswagen sunt producătorii care s-au arătat interesați de tehnologia bateriilor solid-state, cei de la Toyota susținând recent, prin vocea vicepreședintelui executiv al companiei, că "acestea au potențialul de a schimba complet regulile jocului și de a îmbunătăți radical autonomia mașinilor electrice".
În scenariul Toyota, acumulatorii de tip solid-state vor putea fi scoși pe piață la începutul deceniului următor.
via Automotive News (înreg.)
Trebuie gasite alte tehnologii, care sa inlature dezavantajele acestor baterii. Cata vreme autonomia reala e pana in 300 km si timpul de incarcare e de cel putin o ora, masinile electrice nu au nici o sansa sa devina majoritare.
va trebui sa ne mumtumim cu ingineri si cu ani de teste si experimentari :(