Bateriile sunt o componentă vitală a unui vehicul electric, iar marile companii din domeniu caută încontinuu soluții pentru a le face cât mai eficiente cu putință.
Mahle Powertrain și Allotrope Energy și-au unit acum forțele și au prezentat o baterie inovatoare, litiu-carbon, care îmbină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii "obișnuite" litiu-ion.
Mai mult, nu folosește pământuri rare (un grup de 17 elemente extrem de importante, socotite critice pentru asamblarea a aproximativ un sfert din tehnologia actuală) și se încarcă într-un timp foarte scurt. Totodată, rata de degradare a bateriei este mai mică, comparativ cu una litiu-ion, și este stabilă la temperaturi înalte.
Pe scurt, poate funcționa fără un sistem de răcire complex și fără un sistem de gestionare termică elaborat. Durata de viață, susțin inventatorii, este de peste 100.000 de cicluri.
Ca studiu de caz, Mahle a analizat mopedurile electrice, destinate livrărilor.
Pentru o autonomie de 25 de kilometri, un asemenea moped echipat cu o baterie litiu-ion de 500 Wh ar avea nevoie de 30 de minute pentru o încărcare. În acest caz, bateria ar trebui înlocuită o dată la un an sau doi.Bateria litiu-carbon ar putea fi încărcată în doar 90 de secunde, cu o viteză de încărcare de 20 kW.
Dr. Mike Bassett, șeful de cercetare al Mahle Powertrain, va prezenta toate detaliile acestui studiu în cadrul evenimentului Cenex Low Carbon Vehicle.
via Mahle Powertrain
Bine, până să ajungă la producţie şi să fie şi în preţul care are nevoie piaţa, mai este.
Dar soluţii sunt, apar, bateriile sunt clar viitorul.
Hidrogenul clar nu face parte deloc, din acest viitor, cel puţin la mobilitatea terestră.
Exprimarea corectă este
dacă aceste noi baterii AR FI DEJA azi în producţie de masă, atunci bateriile maşinilor electrice, cele noi la vânzare, ar fi uzate moral.
Dar la fel ca şi QuantumScope cu bateriile solid state, sunt în dezoltare, testare şi nu în producţie.
Când vor fi, abia atunci, vom mai vedea. Dar nu cred că mai devreme de 2027-2030.
Deci, doar bateria ar fi uzată moral, care la o adică se poate schimba. Pam pam.
Li (litiu) este al 3-lea element chimic si face parte din grupa metalelor alcaline. Nu se gaseste decat sub forma de compusi chimici, adica Li (compusii lui) face parte din categoria pamanturi rare.
Cum este posibil sa apara intr-o revista, care se vrea de tehnica, o asemenea ineptie, ca sa nu spun prostie. Asa ceva denota clar pregatirea colectivului redactional.
Motoarele electrice au atins perfectiunea. Multe din ele au peste 95% eficienta. Nu e nimic de inovat acolo. Poate doar inlocuirea cuprului cu ceva mai ieftin si la fel de eficient.
Batalia mare e pe baterii. Alea sunt o piatra de moara si la propriu si mai ales la figurat.
Sunt scumpe, sunt grele, se incarca greu, se degradeaza in timp, se degradeaza in utilizare, se degradeasa la incarcare, se degradeaza la rece, se degradeaza la cald etc.
Ontopic. Asocierea unui capacitor cu o baterie si incarcarea in 90 de secunde imi suna mai mult a incarcarea capacitorului in 90 de secunde si apoi incarcarea bateriei din energia din capacitor. Bateria probabil are o incarcare mult mai lenta. Capacitorul ar putea inmagazina cam 0.5kwh. De asta s-a si folosit scuterul.
Era mai interesant daca dadeau mai multe detalii despre baterie.
Mahle astia erau baieti seriosi. Au dat-o si ei in comunicate seci de marketing?
cei care au dat drumul la covid(si vaccinuri..) vor sa ne extermine, nu sa ne dea energie gratis.
Litiul este un metal rar dar care nu se gaseste in stare pura in natura, el trebuie extras si procesat prin niste procedee scumpe si nu prea prietenoase cu mediul (sau cu oamenii). Asta in cazul in care aveati impresia ca retragerea din Afghanistan a fost intamplatoare - se vehiculeaza ca pe teritoriu s-ar afla unele din cele mai mari zacaminte de litiu.
Restul e can-can. Sunt niste procese electro-chimice implicate in incarcarea unei baterii/acumulator, ceva trebuie sa cedeze. Daca fortezi incarcarea scazi durata de viata si invers.
Cum,asta?
@unAlex cum i-am zis și lu Lucian, litiul nu este un element rar. Se găsește din abundenta în mari și oceane, nu doar în scoarța terestra. Iar procesul de extracție nu e asa de costisitor și periculos pentru mediu și oameni. Este muuult mai sigur decât extragerea petrolului. Bloomberg a făcut un scurt documentar despre extracția litiului în Chile. Dar voi ăștia anti-electrice tot o ardeți cu dezinformare și mult BS
Pamânturi rare, e bine, ceritice și ytrice. E vorba de Lantanide, din grupa metalelor tranziționale. Voi chiar nu aveți simțul ridicolului?
Procesul e simplu. Desfaci bornele, iei bateria, o cari, o pui pe stativ cuplezi bornele redresorului si apesi pe butonul de incarcare. Nu mai mult de 90 de secunde.