Bateria viitorului: nu folosește pământuri rare și se încarcă în 90 de secunde

de Alexandru Monenciu
Joi, 23.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mahle Powertrain și Allotrope Energy au dezvoltat o baterie litiu-carbon care nu folosește pământuri rare și care se încarcă foarte rapid. Acumulatorul combină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii litiu-ion.

Bateriile sunt o componentă vitală a unui vehicul electric, iar marile companii din domeniu caută încontinuu soluții pentru a le face cât mai eficiente cu putință.

Mahle Powertrain și Allotrope Energy și-au unit acum forțele și au prezentat o baterie inovatoare, litiu-carbon, care îmbină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii "obișnuite" litiu-ion.

Mai mult, nu folosește pământuri rare (un grup de 17 elemente extrem de importante, socotite critice pentru asamblarea a aproximativ un sfert din tehnologia actuală) și se încarcă într-un timp foarte scurt. Totodată, rata de degradare a bateriei este mai mică, comparativ cu una litiu-ion, și este stabilă la temperaturi înalte.

Pe scurt, poate funcționa fără un sistem de răcire complex și fără un sistem de gestionare termică elaborat. Durata de viață, susțin inventatorii, este de peste 100.000 de cicluri.

Ca studiu de caz, Mahle a analizat mopedurile electrice, destinate livrărilor.

Pentru o autonomie de 25 de kilometri, un asemenea moped echipat cu o baterie litiu-ion de 500 Wh ar avea nevoie de 30 de minute pentru o încărcare. În acest caz, bateria ar trebui înlocuită o dată la un an sau doi.

Bateria litiu-carbon ar putea fi încărcată în doar 90 de secunde, cu o viteză de încărcare de 20 kW.

Dr. Mike Bassett, șeful de cercetare al Mahle Powertrain, va prezenta toate detaliile acestui studiu în cadrul evenimentului Cenex Low Carbon Vehicle.

via Mahle Powertrain

Comentarii (23)

  • Edikkk
    Uite că se inovează, fantastic.

    Bine, până să ajungă la producţie şi să fie şi în preţul care are nevoie piaţa, mai este.

    Dar soluţii sunt, apar, bateriile sunt clar viitorul.

    Hidrogenul clar nu face parte deloc, din acest viitor, cel puţin la mobilitatea terestră.
    19 31
  • nu te entuziasma edica, e vorba de baterii de mopede.
    14 21
  • Bravo Edikk, deci recunoști că actualele maşini electrice sunt uzate moral
    29 21
  • probabil ca sunt singurul, dar parca marele salt la aceasta electrificare, si nu stiu de ce, ma astept sa fie un motor electric super inovator si nu bateriile...
    8 25
  • Edikkk
    dle Nica, nu !

    Exprimarea corectă este

    dacă aceste noi baterii AR FI DEJA azi în producţie de masă, atunci bateriile maşinilor electrice, cele noi la vânzare, ar fi uzate moral.

    Dar la fel ca şi QuantumScope cu bateriile solid state, sunt în dezoltare, testare şi nu în producţie.

    Când vor fi, abia atunci, vom mai vedea. Dar nu cred că mai devreme de 2027-2030.

    Deci, doar bateria ar fi uzată moral, care la o adică se poate schimba. Pam pam.
    15 26
  • Lucian
    Stimabile autor (redactia, traducatorul, care ar fi) Bateria va fi Li-C (litiu carbon). Si nu are pamanturi rare!!
    Li (litiu) este al 3-lea element chimic si face parte din grupa metalelor alcaline. Nu se gaseste decat sub forma de compusi chimici, adica Li (compusii lui) face parte din categoria pamanturi rare.
    Cum este posibil sa apara intr-o revista, care se vrea de tehnica, o asemenea ineptie, ca sa nu spun prostie. Asa ceva denota clar pregatirea colectivului redactional.
    35 2
  • cum ziceam, termicele au deja crucea pe ele
    12 21
  • @Joe
    Motoarele electrice au atins perfectiunea. Multe din ele au peste 95% eficienta. Nu e nimic de inovat acolo. Poate doar inlocuirea cuprului cu ceva mai ieftin si la fel de eficient.

    Batalia mare e pe baterii. Alea sunt o piatra de moara si la propriu si mai ales la figurat.

    Sunt scumpe, sunt grele, se incarca greu, se degradeaza in timp, se degradeaza in utilizare, se degradeasa la incarcare, se degradeaza la rece, se degradeaza la cald etc.

    Ontopic. Asocierea unui capacitor cu o baterie si incarcarea in 90 de secunde imi suna mai mult a incarcarea capacitorului in 90 de secunde si apoi incarcarea bateriei din energia din capacitor. Bateria probabil are o incarcare mult mai lenta. Capacitorul ar putea inmagazina cam 0.5kwh. De asta s-a si folosit scuterul.

    Era mai interesant daca dadeau mai multe detalii despre baterie.

    Mahle astia erau baieti seriosi. Au dat-o si ei in comunicate seci de marketing?
    29 6
  • mircea badea
    sunt sigur ca exista tehnologii chiar mai bune dar tinute la sertar.
    cei care au dat drumul la covid(si vaccinuri..) vor sa ne extermine, nu sa ne dea energie gratis.
    28 33
  • Titlu bombă si apoi conținut dezamăgitor, marketing de rahat ! Auzi la ei "pământuri rare" !! Ce pusca mea e ala bre ? Vorbim acum in jargou eco-electric?
    10 9
  • Bravos Lucian si alex!

    Litiul este un metal rar dar care nu se gaseste in stare pura in natura, el trebuie extras si procesat prin niste procedee scumpe si nu prea prietenoase cu mediul (sau cu oamenii). Asta in cazul in care aveati impresia ca retragerea din Afghanistan a fost intamplatoare - se vehiculeaza ca pe teritoriu s-ar afla unele din cele mai mari zacaminte de litiu.

    Restul e can-can. Sunt niste procese electro-chimice implicate in incarcarea unei baterii/acumulator, ceva trebuie sa cedeze. Daca fortezi incarcarea scazi durata de viata si invers.
    13 6
  • exista tehnologii mai bune dar, sunt tinute la sertar de catre romani.
    7 2
  • Cicluri
    O suta de mii de cicluri,dar trebuie schimbate la un an sau doi?
    Cum,asta?
    1 5
  • bla bla
    @lucian litiul nu este un element rar. Se găsește din abundenta în mari și oceane.
    @unAlex cum i-am zis și lu Lucian, litiul nu este un element rar. Se găsește din abundenta în mari și oceane, nu doar în scoarța terestra. Iar procesul de extracție nu e asa de costisitor și periculos pentru mediu și oameni. Este muuult mai sigur decât extragerea petrolului. Bloomberg a făcut un scurt documentar despre extracția litiului în Chile. Dar voi ăștia anti-electrice tot o ardeți cu dezinformare și mult BS
    8 5
  • De ce nu se dezvoltă motoare pe apă..cele de hidrogen..nu că apa e pe gratis peste tot în lume (în natură)..
    2 2
  • Hidrogenul folosit pe post de combustibil și oxigenul evacuat .. se poate numai nu se vrea..
    1 1
  • @pipo se vede ca nu ti-a placut scoala. "Pamanturile rare" sunt bine definite pe tabela elementelor periodice. Termenul a fost definit in anul 1788.
    7 1
  • UnAlex pai daca sunt acolo zacaminte de ce s-au retras? De ce nu au ramas? Nu inteleg la ce te-ai referit.
    5 1
  • Adrian
    Va îmbătați cu apa rece.Cred că nu am par in cap câte anunțuri despre noi baterii minune am auzit în ultimii doi ani.Fapte vrem nu vorbe.
    7 3
  • Metale rare, nu " pamanturi rare"
    3 5
  • @pipo & CT, ușor că v-apucați urechile.
    Pamânturi rare, e bine, ceritice și ytrice. E vorba de Lantanide, din grupa metalelor tranziționale. Voi chiar nu aveți simțul ridicolului?
    1 3
  • e vorba ca se incarca in 90 de secunde in stativul de la redresor.
    Procesul e simplu. Desfaci bornele, iei bateria, o cari, o pui pe stativ cuplezi bornele redresorului si apesi pe butonul de incarcare. Nu mai mult de 90 de secunde.
    1 1
  • digital
    Cel mai interesant va fi cum vor rezolva transportul internațional greu cu bateriile astea...va fi o distracție totală să vezi camioanele în stațiile de alimentare...!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru