BMW a dezvăluit modificările aduse actualei generații de motoare și noutățile pe care conglomeratul de sisteme Efficient Dynamics le va strecura sub agregatele întregii game începând cu anul 2017. Gândite atât pentru instalare transversală cât și longitudinală, motoarele vor putea fi regăsite atât pe modelele BMW, cât și pe cele din gama Mini.
Cel mai probabil, primul candidat pe lista noilor propulsoare este viitorul BMW Seria 5, a șaptea generație, așteptată să debuteze în primăvara anului viitor.
Germanii promit o reducere cu 5% a emisiilor, 7 cai putere în plus și aproximativ 20 de Nm extra. E drept însă că noile modificări vin mai mult să îi asigure pe clienții BMW că unitățile respectă normele de poluare și emisiile nocive, supuse unor reguli din ce în ce mai stricte după scandalul Dieselgate.
Propulsoarele pe benzină cu trei cilindri, oferă acum 95 de cai și 220 Nm, respectiv 115 cai putere și 270 de Nm. Cele cu patru cilindri garantează 150 de cai și 340 Nm, 190 de cai și 400 Nm, 231 de cai și 450 de Nm. Toate au primit tehnologia TwinPower Turbo, cu injecție directă, Valvetronic și Double Vanos. Și sistemul de răcire a fost optimizat.
La rândul lor, motoarele diesel resimt o reducere de 5% a emisiilor de CO2. Toate agregatele cu patru cilindri primesc două turbocompresoare, o trăsătură care era specifică în trecut doar motoarelor performante. De asemenea, toate motoarele, și de trei și de patru cilindri, primesc un nou sistem de recirculare a gazelor (EGR), tehnologie AdBlue și catalizator selectiv, capabil să reducă și mai mult emisiile NOx.Dieselurile au parte și de un nou sistem de injecție, cu o precizie mai mare, iar presiunea a ajuns la 2200 bar pentru motoarele cu trei cilindri și 2700 bar pentru cele cu patru.
via autocar
Ca idee 114i si 116i generatia actuala este cumparata de tinerii cu resurse financiare din Occident ca si prima masina ORI de catre firmele de leasing/ BMW dealership-uri ca automobile de schimb in perioada service-ului
TU ca roman, inclusiv eu nu existi in statisticile BMW. TU nu contezi decat peste 5-7 cand ti-ai permite una ca asta SH
oferta incepe de la 114i si se termina la 135i + M2-ul. Daca au cerere pt 114i si mai fac si profit de ce nu? Sau BMW este o organizatie non-profit? Gandeste-te numai la faptul ca volumul aduce bani in firma pt dezvoltarea modelelor iconice.
desigur mai trebuie mentionat facptul ca trebuie sa-si scada emisiile pe grup
Daca este purist si vrei BMW ai de unde alege. Daca nu esti purist si ti se pare penibil sa conduci un 114i aznci indreapta-te spre alte marci pretene. Lasa alsti prosti sa cumpere motorul cu 3 cilindri
Ca o referire pt comparatia ta de sa ii zic prost gust 114i si 116i sunt cumparate mai mult de firme decat de puristi sau de tineri. Poate cei care nu stiu ce ofera un bmw cu ''motorizare ''. (nu se merita sa intru in detalii)
Gama intradevar are multe de oferit dar acest downsizing lasa si va lasa de dorit mai ales la masini care sunt Sport. Ca sa faca comparatia inter 118 pe care il detin si acel 116 timpi de aceleare nu de la 0 la 100 ci de la 60 la 80 respectiv la 100 lasa de dorit comparand cele doua. Nu in ulimul rand la urcari pe panta sa zic circa 300 m de urcare 116 in 3 cilindri lasa mult de dorit fata de 118 in 4 cilindri. Care urca fara menajamente. Nu in ultimul rand 116 cu aerul conditionat la traffic de vara un traffic usor in oras la semafor nu oprea motorul asa e setata ca sa nu pape aerul bateria.
Nu pot sa zic ca sunt purist desi imi place marca si ce poate un BMW din experienta pe care o am nu as allege un motor de 1.5 fata de un 2.0 . scuze pt greselile de gramatica.