Esential
1.2 | milioane de maşini şi-ar fi trecut în cont, pe nedrept, General Motors. |
8.03 | milioane de maşini ar fi putut totaliza vânzările Renault-Nissan-AvtoVAZ. |
1.2 | milioane de maşini şi-ar fi trecut în cont, pe nedrept, General Motors. |
8.03 | milioane de maşini ar fi putut totaliza vânzările Renault-Nissan-AvtoVAZ. |
La finalul săptămânii trecute, General Motors a ieşit triumfător în lupta mondială pentru primul loc în clasamentul celor mai mari constructori auto. Datele publicate de GM au arătat că grupul din Detroit a reuşit să vândă 9.025.942 de maşini, cu 7.6% mai multe decât anul trecut şi cu aproape un milion mai mult decât ce a reuşit Volkswagen (8.14 milioane de maşini).
Încoronarea GM nu se face însă fără scandal. Potrivit prestigioasei publicaţii Wall Street Journal, Volkswagen contestă rezultatele comerciale General Motors şi pretinde prima treaptă a podiumului. Oficialii germani susţin că grupul lor nu a luat în calcul şi vânzările subsidiarilor MAN şi Scania, producători de camioane, care au livrat împreună în 2011 un total de 200.000 de maşini.
Vă întrebaţi probabil ce relevanţă are această informaţie în condiţiile în care diferenţa dintre cei doi constructori este de aproape un milion de maşini. Acuzaţiile nu se opresc însă aici.
Volkswagen susţine că cifrele GM au fost puternic impulsionate de companiile chinezeşti SAIC MotorCorp şi Liuzhou Wuling Motors, în cadrul cărora americanii deţin acţiuni.
Nemţii susţin însă că GM nu deţine un pachet majoritar în cadrul celor de la Wuling şi, drept urmare, nu îşi poate trece în cont cele 1.2 milioane de maşini low-cost vândute de constructorul chinez în 2011.Dacă clasamentul general ar lua în calcul şi maşinile vândute de subsidiari în cadrul cărora marile grupuri nu deţin majoritatea, atunci şi pentru locul trei s-ar da o bătălie crâncenă. Toyota, cu cele 7.91 milioane de exemplare, ar pierde chiar şi această poziţie în faţa celor de la Renault.
Văzuţi ca o entitate alături de partenerii de la Nissan, francezii ar fi putut contabiliza un total de 8.03 milioane de maşini cu ajutorul unităţilor japonezilor şi cu ajutorul maşinilor vândute de ruşii de la AvtoVAZ, acolo unde Renault deţine 25%.
via | carscoop
VW nu cred ca are masini chiar slabe... lasa, ca e GM pe primul loc si tehnic un Cruze sau Spark sunt peste Jetta sau Polo...
Asta o spun unii care cred ca asa e, nu cei care au un VW. Voi nu intelegeti defapt politica de marketing a lui VAG (in mare e vorba de principiul de ce sa schimbi ceva ce e in regula, ceva care tehnic face fata si se vinde). Fie ca va convine sau nu, fie ca vreti sau acceptati sau nu, sunt modele VAG care sunt referinta segmentelor. Zic asta clasamentele, mecanicii, presa auto si mai ales proprietarii.
Iar faza referitoare la Apple NU se refera la tehnica ci la la design (simplu, facil si totusi cu personalitate). Dar e democratie, nu conteaza ca ne spunem parerea sau contrazicem pe cineva civilizat sau nu.
Sa nu uitam ca a fost firma de guvern si inca mai sunt influentele.