Bătaie între Mercedes şi Audi pentru locul secund la vânzările mărcilor premium

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 09.07.2010
BMW rămâne cea mai vândută marcă premium a lumii în 2010. Mercedes a depăşit cu puţin Audi, dar ultimii promit că revin până în decembrie.

Mercedes a reuşit să treacă de Audi la vânzări la nivel mondial în duelul giganţilor premium, prima jumătate a anului realizând o rocadă între cei doi producători pe locurile 2 şi 3 ale clasamentului. Pe locul întâi stă, departe de cele două mărci, BMW.

Conform cifrelor de vânzări avansate de cei doi producători după primele şase luni ale anului în curs, Mercedes a crescut cu 13% în vânzări faşă de 2009 şi a reuşit o lună iunie excelentă, aceste lucruri permiţându-i gigantului din Stuttgart să treacă de Audi, marca din Ingolstadt aflându-se în faţa celor de la Mercedes din ianuarie până în mai inclusiv.

Datele Mercedes arată că succesul mărcii vine mai ales din China, acolo unde E-Klasse şi S-Klasse au crescut mai bine decât arătau prognozele. Astfel, vânzările Mercedes au crescut în China în luna iunie cu nu mai puţin de 177%, de la 4900 de maşini în 2009 la 13.700 în 2010.

Oficialii Audi privesc insă cu optimism în a doua jumătate a anului, atunci când vor fi lansate pe majoritatea pieţelor lumii noile A8 şi A1, ultimul fiind un model de volum care le va permite celor din Ingolstadt să revină pe locul al doilea.

VÂNZĂRILE BRANDURILOR PREMIUM (ianuarie-iunie 2010)

1. BMW 585.755 unităţi
2. Mercedes-Benz 556.700 unităţi
3. Audi 554.950 unităţi

via | Automotive News (înreg.)
foto | germancarblog

Comentarii (51)

  • Bravo
    Cel mai bun producator dintre cei 3 , este lider si la vanzari. A vandut cu 30.805 mai mult ca AUDI si cu 29.055 fata de Mercedes .
    Am vazut ca cei de la AUDI pun multa baza in A8 si A1 , dar si BMW cu noul Seria 5 am vazut ca nu face fata cererilor prea mari si mai este si X1 care se vinde destul de bine.
    12 34
  • HA HA HA
    Lumea si-a dat seama ca AUDI = VW in alte haine. Si-a dat seama ca poti sa iti cumperi un A6 si sa te faca de ras unu cu un PASSA CC , sau iti cumperi un A 3 si te face de ras unu cu VW Sciroco care este mai frumos. Pacat de AUDI, noroc ca vinde VW mai mult passat , golf etc si au bani sa investeasca si in AUDI , cei drept putini bani , pentru ca tehnologia si motoarele , le gasesti de la AUDI pana la Golf - Seat - Skoda .
    13 35
  • mda
    intoxicatii..panaa cum se zicea k vw e liderul acum bmw..cine ii mai stie..fiecare se paote lauda cu ce cifre vrea..nu le verifica nimeni!
    6 15
  • @edi80
    sigur ca da:)
    E vorba de vanzari la clasa premium, daca tu crezi ca vw e in clasa premium , atunci audi unde este?? daca era audi pe primul loc cred ca era foarte veridic, asa ca e bmw nu se poate verifica...:))))
    29 4
  • @ALEX
    Ai o logica omule de lemn. pai daca Audi = Vw atunci Vw = Porsche=Bentley=Lamborghini. si atunci hai sa comparam Bugatti veyron cu BMW M sa vedem care are mai multi cai si mai mare viteza nu ?

    Nu conteaza care vinde mai mult oricare dintre cele 3 marci au avantajele lor. EX: Audi cu A4/ A6 All road nu au concurenta la Bmw si Mercedes.
    33 10
  • mda
    vw e premium doar la pret..
    13 24
  • Audi vs BMW vs Mercedes
    Diferentele intre cei trei producatori sunt minime ( la nivel global ), iar diferenta in viitor o vor face noutatile pe care le vor introduce cei mai mari producatori premiun din lume . La acest capitol al noutatilor, cel mai bine sta Audi care va introduce o avalansa de modele pana in 2012 ( A1 cu 5 usi, A2, noul A3, noul A6, A7, Q1, Q3, noul Q7 si R4 ) . In momentul de fata performanta lui Mercedes este remarcabila tinand cont ca nu mizeaza foarte mult pe clasele A si B ( se vand foarte slab ), daca noile generatii ce vor renunta la amplasarea motorului in pozitie sandwich vor avea succes, este posibil ca Mercedes sa fie numarul 1 la vanzari . Parerea analistilor auto este ca pe termen mediu si lung Audi si Mercedes vor depasi BMW la vanzari, profitand de marimea mult mai mare a companiilor mama, VW Group di Daimler AG ( http://noir.bloomberg.com/apps/news?pid=conewsstory&tkr=VOW3:GR&sid=asBKN8Cr9opM ) .
    30 6
  • mmm...
    Exagerezi, vw si cu audi au majoritatea covarsitoare a componentelor comune, pe cand un vw cu un lamborghini nu au absolut nimic in comun, singurul lucru in comun este ca lamborghini apartine de grupul vag si atat, eventual un gallardo de ex are navigatia si niste butoane de pe a8
    9 5
  • @edi80
    Raport calitate -pret VW cam matura pe jos cu concurenta, ce concurenta are Golf ?
    Iar daca tot vb de premium exista PHAETON care la capitolul limuzina se bate cu seria7, a8,S klasse... si aici unde e concurenta de marci non-premium de la Toyota, Mazda, Renault, Citroen ?
    24 13
  • mda..
    pot sa iti zic ca esti cam prost imformat! cultura auto tinde spre 0 in romania..nu ma mai mira nimic..
    4 26
  • Volkswagen motor W12 este pe :

    -Bentley Continental GT
    - Audi A8
    Spyker C12 LaTurbie
    Volkswagen Phaeton W12
    Volkswagen Touareg W12
    Spyker C12 Zagato

    Asta ce inseamna ca motoarele Vw sunt si pe Spiker, Audi , Bentley.... adica pe masini varza nu ?
    25 9
  • AllanHeron
    Bmw si Audi la un loc nu fac cat Jaguar sau Mercedes, restul sunt comentarii inutile.Audi practic a inceput sa faca masini cat de cat acceptabile incepand cu 1997 cand a scos Audi A6(prmul model), iar Bmw prin seria 7 penultimul model, restul au fost niste masini ca oarecare.O zi buna va doresc,Allan.
    7 35
  • @AllanHeron
    Te pricepi la masini la fel cum intelegi fizica cuantica.
    Incepand cu 1935 Audi incepe dominatia curselor auto si tu vorbesti ca faceau masini acceptabile din 1997.

    Ai auzit de Audi quattro 1980 ? ,,The first sports car with permanent all-wheel drive - 0 to 100 km/h in 7.1 seconds''

    Auzi comparatie cu Jaguar..:)))))
    23 2
  • o daa
    atat e de audi sistemul quattro! k in rest cand iti cumperi una la 40 de mii te intreaba dealearul daca vrei toata 4 geamurile electrice:)))))
    9 16
  • mda
    Ma refeream la modelele vw obisnuite, lasa motorul w12, asa si Pagani are motor de mercedes, Mclaren F1 are motor bmw, dar asta nu inseamna ca un mercedes obisnuit sau un bmw obisnuit are vreo treaba cu Pagani sau Mclaren, nu mai lua doar ce-ti convine, concluzia era ca un vw obisnuit nu are nici o treaba cu un lamborghini
    6 2
  • lol
    ce ar fi la astea mai ieftine sa te intreba va dam si volan sau roti?:)))
    4 13
  • trebuie sa te contrazic. Concurentul lui Allroad este R Klasse de la Mercedes ;) Iar BMW-ul nu stiu daca nu au scos Seria 5 GT ca rival..
    4 3
  • * a scos (scuzati exprimarea)
    0 1
  • tu citesti ce scrii edi? sau doar din inertie bagi comentarii?
    3 2
  • Nu conteaza
    Comenturi peste comenturi, dar adevarul e unul singur, cu noul serie 5 BMW a dat lovitura, a vandut tot ce a produs pana acum si astea sunt fapte, nu doar vorbe!!! Deci nu mai va luati dupa stiri gen '' in viitor mercedes si audi VOR....bla bla bla.......'' Faptele, realitatea momentului vorbeste fie ca va place fie ca nu, asta e, BMW e lider incontestabil in clasa premium !!!!
    8 20
  • da Hadouken
    mi s-a inatamplat asta acum ceva timp cand am vrut sa-mi iau un A6 si cand am vazut ca m-a intrebat asta m-a bufnit rasul si am zis bine dar e vb de 40 de mii..si ei au inceput cu explicatii puerile si am zis bine ma mai gandesc si revin!! si adio mama:)))
    6 4
  • @ Radu
    BMW este prea mic sa concureze pe termen lung cu Audi ( VW Group ) si Mercedes ( Daimler AG )
    2009 a fost un an foarte dificil pentru industria auto, fapt ce a facut ca toti producatorii auto ( in special cei premium ) sa-si reduca cifrele de productie pentru 2010 . Cresterea tot mai mare din China pentru masinile germane cat si revenirea din criza mult mai repede a pietei americane a facut posibil ca BMW Seria 5 sa nu faca fata cererii . Noul A8 a depasit la vanzari noul Seria 7 ce risca pe plan mondial sa fie depasit si de noul XJ . Si sa nu uitam ca in martie 2011 va fi lansat noul A6, ce are sanse mari sa devina cea mai vanduta masina de clasa mare din lume . Remarcabila insa este performanta lui S-Klasse, prezent pe piata din 2005 si de atunci a ramas in continuare cea mai vanduta limuzina din clasa de lux . Nivelul foarte ridicat al calitatii regasit pe actuala generatie de S-Klasse se datoreaza indirect lui VW Phaeton care a impins foarte mult limitele in clasa de lux surclasand la toate capitolele fostul S-Klasse W 220 ( http://www.leftlanenews.com/89500-miles-in-the-worlds-best-car-op-ed.html ) .
    25 4
  • va bate matematica
    Faceti un calcul nu mai vorbiti aiurea.
    Diferenta intre locul 1 si 3 este de cca 30900 de bucati.
    Adică BMW a vândut cu 5,55% mai mult decât Audi.
    Deci din 206 persoane 100 au cumparat Audi si 106 au cumparat BMW.

    Numai Dan a apreciat corect situaţia.

    Cei 3 sunt aproape la egalitate. Diferenţele dintre ei nu depăşesc 6%.

    Aşa trebuie citit topul ăla al vânzărilor, iar voi daţi aici cu bâta-n balta ca întotdeauna.

    Ce poţi cere într-o ţară în care aproape jumătate de absolvenţii de liceu pică Bacul.
    Asta să nu mai zic că dacă era Bacul ca cel de pe vremea lui Ceauşescu picau 90%.
    31 2
  • Ya right
    Da, adevarul e ca daca nu era vw Phaeton ...S-class ar fi fost mult mai in urma acum, nici nu-l mai dezvoltau pt competitia cu marele rival BMW si sa zici ca pe termen lung bmw nu are nici o sansa....pai bmw are cel mult colaborari cu cativa constructori, dar nu face parte din nici o alianta, pai se compara grupul vag cu bmw ca cifra de afaceri??? daca audi era in afara grupului vag era de mult dusa la vale
    2 4
  • @ @ Radu
    HA HA HA
    Audi nici nu a inceput sa comercializeze A8 . De ce minti ma ??!!
    0 26
  • @ @ Radu
    HA HA HA
    Audi nici nu a inceput sa comercializeze A8 . De ce minti ma ??!!
    0 24
  • @@ RADU
    Nebunule
    Ce vorbesti ma de termen lung , in 2009 tot BMW a fost lider. Lasa vrajeala . AUDI = VW in alte haine.
    3 25
  • @@ RADU
    Nebunule
    Ce vorbesti ma de termen lung , in 2009 tot BMW a fost lider. Lasa vrajeala . AUDI = VW in alte haine.
    2 24
  • @ ALEX
    Poate la tine la Cucuietii din Deal nu se comercializeaza noul Audi A8, dar in Europa ( inclusiv Romania ), cat si in majoritatea pietelor importante din lume comercializarea Audi A8 a inceput cu foarte mare succes . P.S. Schimba placa AUDI = VW in alte haine ca a expirat de mult .
    25 3
  • cat Citez cocalarul de mai sus : P.S. Schimba placa AUDI = VW in alte haine ca a expirat de mult .
    Ai ajuns mare dai sfaturi la Audi vad, mai studiaza poate ajungi sa dai cu mopu in showroom la Renault si sa mai afli si tu ceva despre masini.
    2 23
  • Flaviu C
    mda...
    se pare ca toate se vand cam la fel de bine..
    22 1
  • benzinaru'
    Ce pretentie sa ai de la merc atata timp cat construieste camioane utilitare o gramada de rahaturi si dupa vin baietii le brabus si pun 5000000000 cai putere pe o coshmelie. Bmw pt cei care nu shtiu prima data a construit motoare de avioane, dupa care motociclete si de abia prin 1914 parca prima masina, plus de asta motorul celei mai puternice masini de strada pana acum ceva timp (meclaren F1) construit normal de BMW, dupa care Rolls Roys, Ascari si cate mai cate considerate supercar-uri. Audi jos palaria face treaba dar nu se poate ridica la nivelul BMW.
    2 24
  • @ benzinaru'
    BMW a construit prima masina in 1928, Mercedes in 1886 iar Audi in 1910
    BMW a fost infiintat in 1916, dar prima masina a fost construita in 1928 ( Dixi ), fiind o licenta dupa un model produs de constructorul britanic Austin .
    23 1
  • @benzinaru'
    prima motocicleta de la bmw a fost scoasa prin ani 20' si prima lor masina(3/15PS)era de fapt un AUSTIN 7........insa gata cu istoria..
    ce mi se pare mie interesant este ca bmw a fost de la inceput o marca sport(sa nu uitam ca la 7-8 ani de la prima masina bmw a sosot legendaru 328......doar atat.......
    22 1
  • Audi si Mercedes sunt mult mai profitabili decat BMW
    In Germania si in Europa, Audi este la vanzari peste BMW si Mercedes . Foarte curand aceieasi situatie va fi si la nivel mondial . Daca momentan la vanzari BMW este in fata, la profit este mult in spatele Audi si Mercedes, Audi profitand de sinergiile create in VW Group iar Mercedes de marja de profit mai mare, ce in industria auto este depasita doar de catre marja de profit a celor de la Porsche .
    28 2
  • @Anti BMW
    BMW inseamna prea mult pentru a pierde pozitia in fata audi.
    Familia Quandt care detine actiunile majoritare de la BMW AG nu o sa permita niciodata cedarea pozitiei.
    Familia Quandt are principii supreme , si BMW va ramane o marca suprema.
    BMW a luat masuri de anti criza , spre exemplu acum colaboreaza cu Mercedes-Benz asa ca aceasta colaborare si schimbul intre piese va duce la reducerea costurilor de productie ceea ce va da un surplus de putere Bavarezilor spre asi mentine pozitia de lider mondial in automobile PREMIUM.
    Sunt multe de discutat , sa tineti minte , in Munchen inginerii nu dorm .
    7 26
  • VW Group vs BMW
    Familia Quandt a gresit ca nu a facut acel schimb 7% - 7% cu cei de la Daimler AG . S-au temut ca vor fi cumparati la fel cum a fost cumparat Chrysler in 1998 . De ce ti-e frica nu scapi ! Si cel mai probabil nu o sa fie Daimler ( pe termen mediu se preconizeaza o fuziune cu Renault-Nissan asemanatoare cu cea ce a dat nastere EADS ) ci altcineva, posibil VW . Pe termen mediu si lung, BMW nu poate supravietui singur ! Este prea mic si nici nu are forta financiara sa cumpere pe altcineva ( ex. PSA ) sau sa detina pozitia dominanta intr-o fuziune cu alt constructor ( ex. Honda ) . Singurul grup auto care a dovedit ca poate manageria mai multe branduri auto este VW Group asa ca BMW ar fi in cea mai buna companie si in cel mai puernic grup auto din lume in care nu ar avea grija zilei de maine si ar produce masini sport asa cum vor fanii ei . VW Group este ca un hypermarket iar BMW ca o alimentara de cartier . Crezi ca va avea o sansa sa concureze un astfel de gigant ?
    31 3
  • Nici o sansa sa pice BMW. sunt mult prea bine consolidati pe piata auto ca sa aiba nevoie de o fuziune. Se poate vedea asta in cifra de afaceri si in volumul vanzarilor. Sunt sigur ca BMW se va mentine pe pozitii multi ani de-acum inainte.
    Toate cele bune
    2 20
  • pentru toti
    HA HA HA
    Frate BMW este singur si scoate modele noi mereu , in schimb AUDI este cu VW si MERCEDES cu daimler. Este mai usor pt AUDI pt ca VW face motoare si pt golf si pentru A3 de exemplu, dezvolta o data si pune pe doua masini.
    1 23
  • @anonim
    Tu chiar crezi ca BMW va fi cumparat de VW? Asa "slabi" financiar cum ii vezi si asa de mici, totusi detin si au detinut multe alte brand-uri, scot modele noi cu aceasi regularitate si isi permit sa investeasca miliarde in tehnologii noi.
    Iti mai spun ceva, fii ferm convins ca VAG va pica si va pica rau de tot.Cu cat esti mai mare, cu atat cazatura e mai puternica.Fiind asa mari sunt si foarte vulnerabili.
    Nu cred ca cineva din conducerea BMW ar accepta sa scrie pe capacul motor "powered by TDi" si daca VAG cumpara BMW ce face cu el? il pune in concurenta cu Audi?
    Cand un hypermarket ajunge sa vanda cat un magazin de cartier , acesta moare in cateva luni , pe cand magazinul ramane bine merci.
    5 22
  • @ mowgli
    VW Group
    Analizeaza retrospectiv locurile unde in prezent sunt hypermarketuri . In trecut in zona unde in prezent sunt hypermarketuri erau foarte multe magazine alimentare ( si nu numai ) de mici dimensiuni care au disparut dupa aparitia hypermarketurilor . Orice piesa, subansamblu pe care il cumpara BMW, VW Group il cumpara la cel putin jumatate din pret . Deja au infiintat o societate comuna VW Group-Suzuki ce cumpara componente pentru masini si vorbim aici de o alianta ce vinde impreuna peste 9 milioane de masini anual . BMW vinde 1.3 milioane de masini anual . Alt exemplu, pielea pe care o cumpara BMW, VW Group o cumpara la un pret mult mai mic ( datorita cantitatii mai mari comandate ), in concluzie VW Group isi permite sa ofere aceeasi calitate BMW la un pret mult mai mic . VW Group este cea mai mare corporatie germana ( la general ) si sunt mici sanse ( spre zero ) sa clacheze numai ca vrei tu acest lucru .
    20 1
  • Mowli ai dreptate.VW se extinde prea mult si o s-o pateasca cum au patit-o GM sau Ford de si-au vandut unele branduri sau mai rau, cele pe care le-au bagat in faliment.Audi este un brand bun dar nu la fel cum sunt BMW sau Mercedes si o spune istoria marcii.Ca au scos ei in anii 80' quattro ala de a castigat nu stiu cate premii bv lor, dar uitati-va can s-a ridicat firma mai bine zis.Audi s-a ridicat dupa anii 95 cu A4 si in 96 cu A6.Pai Bmw-ul si Mercedesul ce masini faceau in anii aia?
    Cumva SL, CL de la Mercedes care are o istorie bogata si Bmw cu asa renumitul ursulet, dupa care cu E36 care la vremea lui a fost cea mai bine vanduta masina premium in lume.Audi o s-o cam ia in barba pt ca lanseaza prea multe modele, se extind prea mult, ii inteleg vor profit maxim dar nu prin cantitate ci prin calitate.
    In rest numai de bine....
    2 21
  • PT VW GROUP
    HA HA HA
    Frate lasa-ma cu Vw , dupa cativa Km scoate fum pe teava , mama mama . Arde uleiu ca benzina. Sunt masini bune dar mai scuteste-ma. A facut alianta cu SUZUKI , iti dai seama de la motociclete au ajuns la masini. Naspa. Tu esti si prost, adica VW face masini de aceeasi calitate ca BMW , adica ca si AUDI. Din ce spui tu VW ne minte vinde AUDI la un pret mare dar are aceeasi calitate ca VW. Esti prost
    3 23
  • @anonim
    amice... eu nu am spus nicarieri ca imi doresc sa pice VW, e la mintea cocosului ca va pica.Orice piere pe lumea asta, noi, tu, Soarele, Comunismul, Democratia, imperiul Egiptean , Roman , ce vrei tu, orice pica si cu cat esti mai mare cu atat esti mai vulnerabil.
    Nu ai inteles asta, ok, dar macar nu presupune ca eu imi doresc sa se prabuseasca.
    2 19
  • @ mowgli
    VW Group are lichiditati in banci mai mari decat valoarea de piata BMW
    Intr-un an foarte bun profitul BMW este de 1.5 miliarde euro, cel al VW Group de 7 miliarde euro . Tinand cont ca in acest an se vor integra in VW Group, Porsche AG ( constructorul de masini sport, cel mai profitabil constructor auto din lume ) si Porsche Holding GmbH ( cel mai mare dealer de masini din Europa, detine si Porsche Romania ), profitul VW Group din 2011 va depasi 10 miliarde euro anual ! Foate curand vor fi integrati complet si MAN SE ( VW Group este deja cel mai mare actionar ) si Suzuki Motor Corporation . Concluzionand, foarte curand VW Group va avea urmatoarea componenta : VW, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Suzuki, Skoda, Seat, VW vehicule comerciale, Scania si MAN . Si sa nu uitam si de divizia moto ce va fi infiintata anul acesta . Exista mai multe variante, ori se vor resuscita cu ajutorul Suzuki una din cele doua marci legendare din patrimoniul VW Group si anume DKW sau NSU, ori VW Group va achizitiona unul sau mai multi constructori existenti de motociclete . In momentul de fata exista la vanzare MV Agusta ( detine si marca Cagiva si a fost pus la vanzare de Harley Davidson ) si cea mai celebra marca moto italiana, Ducati .
    22 1
  • Monsieur
    Buna ziua! Cred ca pe acest site, daca nu ma insel, am citit, cum ca Daimler vrea sa cumpere Ducati si au inceput tratativele deja.
    3 2
  • @ Monsieur
    Ducati
    Nu numai Daimler este interesat de Ducati, ci si fratele lui Silvio Berlusconi, FIAT si VW Group .
    20 0
  • @ @ mowgli
    HA HA HA
    Ba nebunule , tu VW de cifra de afaceri group VW ma ??!! FA frate comparatie intre BMW si AUDI nu ntot grupul VW. Faci niste comparatii de te doare capul . Adica golf, seat , skoda , porsche, lamborghini, audi passat si tot neamul , compari cu BMW. Nu ma mir de ce merge tara asa , sunteti prea multi dastia. Parca esti Basescu . Domne o sa fie inundatie sau nu ??!! Zeus a raspuns , aduni nivelul dunarii cu nivelul Prutului si cu nivelul Siretului , rezulta ca nu se inunda. Va dati seama cum gandeste.
    2 21
  • @ @@ mowgli
    VW Group vs BMW
    Cand se fac achizitii de componente auto si materiale diverse ( ex. pielea din interior ), acestea sunt facute de VW Group si nu de fiecare divizie in parte . De aici avantajul major al VW Group vs BMW . De ce crezi ca Mercedes si BMW au semnat acea intelegere de a cumpara diverse componente auto impreuna ? Raspuns : pentru a le cumpara mai ieftin, pentru ca impreuna beneficiaza de un pret de achizitie mult mai mic . Un pret obtii cand comanzi de ex 10 milioane alternatoare si alt pret cand comanzi 1 milion . Din pacate pentru BMW, intelegerea cu Mercedes va cadea foarte curand pentru ca Mercedes va incheia o intelegere similara cu Infiniti .
    22 2
  • @ @mowgli
    Tu pierzi ceva din vedere cand faci comparatiile astea. Cat de mare este VW Group si cat de mare este concernul BMW. Prin faptul ca esti nevoit sa compari un grup intreg cu un singur producator arata puterea BMW pe piata. Cum am zis si mai sus si ma repet: BMW are prea mult prestigiu si valoare pe piata pentru a pica. VW Group se transforma intr-un mastodont si stiti cum e vorba aia "The bigger they are the harder they fall". Sa fim noi sanatosi ca de masini nu ducem lipsa.
    Toate cele bune
    2 13
  • varza
    au dreptate peroanele care au zis audi = wv=skoda=seat=cacat. Daca nu ar fi tolomaci in lumea asta ar muri smekerii de foame.Toate produsele isi gasesc cumparatorii, nu e de mirare si multitudinea de pareri.
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru