Deși BMW a continuat să-și păstreze și în 2015 poziția de lider în clasamentul celor mai mari producători premium la nivel mondial, creșterea fulminantă pe care a înregistrat-o Mercedes ne-a făcut să privim cu atenție evoluția duelului dintre acești doi mari rivali premium pe parcursul anului în curs.
Luna ianuarie ne-a adus și prima surpriză, BMW fiind devansat și de Mercedes și de Audi la capitolul vânzări. Mai mult, diferența dintre cei trei concurenți era și ea destul de consistentă. Prin urmare, în Februarie, o lună și ceva mai scurtă, toți se așteptau ca Mercedes să își mărească avansul față de rivalul bavarez.
Nu a fost așa. BMW a dovedit că are puterea să revină chiar pe prima poziție a clasamentului, onorând astfel cum se cuvine sărbătorirea centenarului de la începutul lunii martie.Datele furnizate de BMW plasează constructorul în fruntea clasamentului premium al lunii februarie. Bavarezii au vândut 143.419 mașini, în creștere cu 9.1% față de februarie 2015.
Diferența față de ocupantul locului doi, adică Mercedes, este de aproape 10.000 de mașini.
Constructorul din Stuttgart a livrat 133.752 de mașini în februarie, în creștere cu 11.2%.Pe locul al treilea s-a situat Audi, care a câștigat 126.500 de clienți, cu 3.3% mai mulți decât în 2015, bifând astfel și cea mai mică creștere din triada germană.
Loc | Constructor |
Vânzări februarie 2016 |
Evoluție | Vânzări totale 2016 |
Evoluție |
1 | Mercedes | 133.752 | +11.2% | 284.566 | +15.6% |
2 | BMW | 143.419 | +9.1% | 277.304 | +7.7% |
3 | Audi | 126.500 | +3.3% | 269.650 | +3.6% |
4 | Land Rover | 30.756 | +27% | 68.831 | +23% |
5 | Volvo | 34.551 | +15.2% | 68.312 | +12.3% |
6 | Lexus* | 23.090* | n/a | n/a | n/a |
7 | Mini | 20.370 | +0.3% | 39.237 | +4.1% |
8 | Porsche | n/a | n/a | 35.000 | +14% |
9 | Infiniti | n/a | n/a | n/a | n/a |
10 | Smart | 10.015 | +20.6% | 19.339 | +15.4% |
11 | Jaguar | 6738 | +50% | 14.679 | +47% |
12 | Maserati | n/a | n/a | n/a | n/a |
13 | Bentley | n/a | n/a | n/a | n/a |
14 | Rolls-Royce | n/a | n/a | n/a | n/a |
*vânzări raportate în SUA. |
De la începutul anului și până în prezent, clasamentul s-a schimbat. BMW a vândut în primele două luni 277.304 mașini (+7.7%), fiind astfel depășit de Mercedes care a ajuns la 284.566 de unități (în creștere cu 15.6 procente). Audi s-a mulțumit cu 269.650 de mașini, cu 3.6 mai multe decât în aceeași perioadă din 2015.
Domnul cu valoarea de brand, nu vrei să uimești asistența și să ne spui care este valoarea Lexus? Nu a Toyotei, doar Lexus.
Astia cu Jeep marca premium .... Bai, nici sa rad nu pot de prostia asta. Dar daca vreti voi, puteti visa in continuare. Somn usor cu ochii deschisi. Vedeti sa nu va impiedicati pe loc drept.
Pe de altă parte, nu ȋnțeleg ȋnverșunarea căzută asupra lui…Jeep. Deocamdată, Jeep produce mașini, pe când noi producem discuții sterile, care nu ajută cu nimic tocmai pasiunea noastră (care…există cu adevărat??). De fapt, n-am zis eu bine odinioară? Automahala, Automafia. Mi-e tot mai silă de site-ul ăsta, pardon! Asta simt, asta mărturisesc…Nu vreau să pară că acuz anumite persoane, fiindcă nici pe mine ȋnsumi nu mă văd “mai breaz”; probabil că v-ați săturat să vă tot pisălogesc cu “Fiara antihristică”, dar știți ceva? Conform Apocalipsei 13:1, Fiara asta (care va fi cât se poate de reală) “se ridică din mare”. Fiindcă Biblia abundă ȋn figuri de stil, ȋn cazul nostru “marea” se referă la…mulțimea de oameni, pur și simplu, adică noi toți suntem vinovați, deoarece noi toți vom reprezenta…Fiara, ȋnainte s-o atribuim “elitelor” oculte ale planetei. Magnum argumentum se desprinde, ȋn mod incontestabil, de aici: “Toţi s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este. Mormânt deschis este gâtlejul lor; viclenii vorbit-au cu limbile lor; venin de viperă este sub buzele lor. Gura lor este plină de blestem şi amărăciune…Nu este frică de Dumnezeu înaintea ochilor lor” (Romani 3:12-14, 18).
Pare dur adevărul? Dar când a fost vreodată suportabil??
Și, totuși, Mafia! Dacă ai ceva de “reglementat” cu Zărneșteanu, atunci sună-l, frate! Sau lămuriți divergența prin intermediul e-mailurilor, dar nu mă sili pe mine să ȋnghit calificative precum “scârbă”.
Doamne, ce relevanță și câtă decență erau de remarcat pe vremea “ȋmpușcatului”, cu toată propaganda marxist-leninistă sufocantă. Cel puțin ȋn dialogurile cu cititorii pe care le ȋntrețineau revistele, nici cele mai pesimiste scenarii nu prevedeau actualul mahalagism grețos, cu față “democratică”, “occidentală” și “avansată”, de care nu mai scăpăm neam…”Boala o avem ȋn suflet. Există o epidemie ȋnfricoșătoare de meningită morală” (replică din filmul “Triunghiul morții”, 1999).
Acum să abordez puțin și subiectul. Tare mi-ar plăcea să fie realizate și astăzi reportaje precum cel pe care vi-l propun/amintesc, nota bene vizând latura premium:
www.youtube.com/watch?v=eOcqceT_RxU
Știu că sunt ridicol, dar poate va rezista șandramaua: să ne iubim mult!
ȋn fond și la urma urmei, ce ȋnseamnă mașini premium? Dar cum se definea termenul ȋn urmă cu 50 sau chiar cu 100 de ani? Există vreo recunoaștere oficială a acestei etichete? De către care autoritate? Dacă cineva ar indica mass-media ca etalon de evaluare a performanțelor, atunci nu cred că aș accepta varianta propusă. La fel aș reacționa și ȋn cazul “cunoscătorilor” care apreciază sistemele, componentele și materialele responsabile de “aspect” cu organe de simț ȋmprumutate de la extratereștri. Sau poate că o definiție și o explicitare a lui “premium” ar fi de digerat și ar admite doar o balanță subiectivă: viziunile și preferințele fiecăruia! Mmm, de acord? “Zice presa”…De-aia ne-am tâmpit de un sfert de secol ȋncoace! Ȋn “almanahele” și revistele de specialitate “comuniste” nu zăreai niciun fel de clasament care să scoată ȋn evidență superioritatea “premium” sau de fiabilitate a lui x ȋn dauna lui y. Dar nici situația vânzărilor la nivel mondial nu era clară. Erau cultivate doar informațiile tehnice, chestiunile de mecanică și, ȋn definitiv, pura pasiune. Cică am evoluat de atunci. Către ce? Se observă cu ochiul liber…
Nu demult (2010) era in oferta Jeep modelul Commander care avea in echiparea de top un pret de lista de 102 mii euro!!! Dar nu, Jeep nu-i premium. Ma faceti sa rad.