La numai câteva zile după ce a aniversat 100 de ani de existenţă, BMW a făcut publice rezultatele financiare pentru 2015, care marchează recorduri după recorduri.
Constructorul de la Munchen a avut anul trecut venituri record de 92.175 miliarde de euro, adică echivalentul a jumătate din PIB-ul anual al României. În plus, nemţii au înregistrat alte două recorduri: profitul brut a ajuns la 9.224 miliarde de euro, în timp ce profitul net rezultat după plată taxelor a fost de 6 miliarde de euro, cu 10% mai mult decât în anul anterior. Practic, este al şaselea an consecutiv în care BMW înregistrează recorduri de vânzări, venituri şi profituri.
În urma acestor rezultate, BMW a decis să acorde angajaţilor permanenţi cea mai mare primă din industria auto premium din Germania, însă din păcate grupul nu a menţionat care este valoarea acesteia. În total, constructorul are 122.244 de angajaţi în întreaga lume.
"Pentru a marca centenarul companiei, creştem încă o dată bonusul asociat pentru angajaţii noştri permanenţi din Germania, cea mai mare sumă plătită în industria auto premium din Germania. Plata dividendelor către acţionarii noştri va depăşi, în premieră, două miliarde de euro, ceea ce reflectă performanţele bune obţinute de BMW Group în 2015", spune Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW.Toate aceste performanţe vin ca urmare a vânzărilor record obţinute de BMW pe parcursul anului trecut, când şi-a păstrat prima poziţie în topul constructorilor premium după ce a vândut 2.247.485 de unităţi. Marca bavareză îşi propune şi în 2016 să doboare recordurile de vânzări, venituri şi profit. "Obiectivul nostru prevede obţinerea unui nou record al vânzărilor în 2016, nivelul fiind de aşteptat să îl depăşească uşor pe cel al anului anterior", a adăugat Kruger.
Via BMW
ca sa vedem cat castiga pe masina, asta dupa ce cheltuie pe publicitate samd... sa vedem si noi cat costa masina si cat e diferenta pt nume.
merci
SI APOI EU SUNT ROMAN, TU DACA ESTI SCANDINAV, DU-TE IN ... SCANDINAVIA
deci cam jumatate din pret e costul de productie si jumatate e castigul firmei
Desi observ o confuzie totala, nu mai intru-n analize detaliate ale profitului (brut / net - dupa impozitare) pe fiecare masina produsa, dar nu trebuie uitat ca:
- profitul unei companii de anvergura BMW nu-i rezultat doar din vinzari de masini, ci si din service, piese etc.
- in general, producerea unei masini costa "ab Werk" doar 50-60% din pretul de showroom, da-i normal asta, adaugind nu doar transport / asigurari / TVA etc, ci si costurile cu publicitatea, promovarea in motorsport (unde se cheltuie enorm) s.a.m.d.
BMW, ca si ceilalti producatori germani "premium" (urasc atributul asta, dar e inevitabil) se mentin la un procent de 7-9% profit NET, distribuit preponderent ACTIONARILOR (printre cei majoritari aflindu-se si sefii firmelor) si nu la angajatii "de rind". Asta-i capitalismul, deh.
P.S. Porsche ramine campion la "aburirea" cumparatorilor snobi (sa nu se-nteleaga d-aici ca n-ar fi si masini f. bune, nu doar sportive), cu un profit net de cca. 18%.
Daca le merge, sa fie sanatosi. :-)
deci tocmai, PRETUL MASINII E MAI PUTIN DE JUMATATE DIN PRETUL CU CARE O CUMPERI, NU DOAR "JUMATE"
Cum ai ajuns la 40 000 euro câștig pe mașină? Bmw a vândut aproximativ 2 milioane unități în 2015, inclusiv Mini, dacă profitul net a fost de 6 miliarde euro, înseamnă că sunt cam 3000 euro pe unitate, ca medie. La acest câștig mai pune și adaosul vânzătorului, adică dealerul, care foarte probabil să fie tot de câteva mii, nu mai visați că o mașină de 50-60 mii costă în mod real 10 mii, că așa cele de 10 mii ar trebui să fie gratis de fapt.
la inceput era scris 92.157 miliarde, nu 6 miliarde cum zici tu
ca asa si la firma poti baga tot felul de cheltuielio si ai n-ai profit deloc, dar salarii babane poti sa iei.
cate firme nu-s in romania ca patronii au masini scumpe luate pe firma si tot felul de cheltuieli fictive si firma are profit negativ. despre ce vorbim aici?
deci daca oficial se recunoaste asa ceva, iti dai seama in realitate cum e
Clar deci ca nici garantia nu-i "gratis" fiind de fapt ante-platita de cumparator, dar calculul profitului ramine mai complicat decit crezi / scrii tu.
Hai pa, ca mi-am tocit azi destul tastele p-acilea.
poate daca nu ai fi asa ingamfat ai si citi ce scriu, nu ai veni sa te umfli in pene cu prostia ta,.
explica tu daca esti asa destept; eu nu am pretins ca am calculat corect.
si cate ti se schimba in garantie? ia zi
garantia e doar o vrajeala
deci cam jumatate din pret e costul de productie si jumatate e castigul firmei
Deci, castigul mediu pe masina e in jur de 40000 euro
Zic oricum c-ar fi mai bine sa citesti si altceva decit Can-Can si sa faci macar efortul minim de-a scrie cu majuscule la-nceput de fraza - asta ca respect de sine-n primul rind.
Si mai afla ca nu ma deranjeaza deloc cind un semidoct ma considera prost. :-)
sau vrei bani, sa-ti poti cumpara si tu o masina cu pret umflat :-DDDD
oi fi eu semidoct... dar tu esti un ingamfat... ceea ce e mai rau...
p.s. ai auzit si tu un cuvant mai de dictionar
Profitul net e intr-adevar 3k euro/ masina, dar PROFITUL inseamna "Maruntisul" care-ti ramane dupa ce ti-ai platit toate cheltuielile, cu taxe, salarii, publicitate, motorspoer samd.
Daca s-ar castiga doar 3k euro/masina si din aia sa se scada cheltuielile, nu le-ar ajunge banii.
Trebuie facuta diferenta intre VENIT care e de 92 miliarde si PROFIT care e de 6 miliarde.
Deci castiga 41 k euro, din care se scad cheltuieli + INVESTITII /PROIECTARE (dar sunt tot bani care intra in firma) si mai raman si cu 3k euro.
E foarte simplu, fara sa fie nevoie de jigniri, ca unele de mai sus.
mai e un aspect (nu doar unul) si anume costurile de productie... de ex daca Jaguar si-a propus sa produca 50 000 intr-o locatie ei vor avea si un profit (mai mic) pe care l-au luat in calcul... daca insa BMW are intr-un sit capacitatea de 200 000 unitati (acolo au fost niste costuri de dezvoltare a locatiei) dar vanzarile nu merg si reusesc sa comercializeze doar 100 000 cu sigurantra vor avea pierderi