BAIC va scoate in 2012 modele construite pe platformele Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce BAIC, al cincelea constructor auto din China la capitolul volum de productie, a anuntat cumpararea drepturile de proprietate intelectuala si utilajele pentru producerea actualelor generatii Saab 9-5 si 9-3, chinezii planuiesc sa inceapa productia propriilor modele bazate pe cele suedeze in 2011.
"Vom incepe sa integram noile modele imediat", a declarat Gu Lei, presedintele centrului tehnologic BAIC. Acesta a fost completat de Wang Dazong, presedintele producatorului chinez: "Trebuie sa avem propriile noastre modele si trebuie sa ne crestem competentele. Trebuie sa devenim o companie globala".
Afacerea Saab-BAIC vine dupa ce divizia Hummer a GM a fost cumparata de chinezii de la Sichuan Tengzhong si in contextul in care Volvo, care face parte din Grupul Ford, este curtat intens de SAIC. Primele doua tranzactii fac parte din planul de restructurare a gigantului american GM, dupa scurta perioada de faliment din aceasta vara. Wang nu a dezvaluit valoarea tranzactiei, dar cotidianul suedez Dagens Industri vehiculeaza suma de 197 de milioane de dolari, citand o sursa care a fost implicata in proces.
China a surclasat Statele Unite, devenind anul acesta cea mai mare piata auto din lume.
Partenerii companiei in China includ Daimler AG si Hyundai, majoritatea vanzarilor lor fiind destinate pietei interne. Wang a declarat ca exporturile BAIC sunt inca mici, aproximativ 50 000 de unitati pe an, si ca e prea devreme sa se pronunte daca vehiculele produse cu tehnologie Saab pot fi exportate.Majoritatea producatorilor de automobile din China fie revand masini ale marcilor straine, colaborand cu branduri ca Volkswagen sau Toyota, fie produc propriile lor modele ieftine, cu preturi de pornire de la 30 000 de yuani (circa 3600 de euro). Guvernul chinez vrea ca jumatate din automobilele vandute in tara pana in 2015 sa fie proiectate in China.
via | Automotive News (inreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
1. BAIC are numai de castigat de pe urma acestei tranzactii, vor beneficia de tehnologie la nivel european al sigurantei, confortului, performantelor etc.
2. BAIC cu gura lor au spus ca acele masini se vor adresa pietei interne.
3. China e cea mai mare piata auto mondiala.
In concluzie: Ar cumpara cineva un Saab facut in china? DA, dar nu romanii, romanii cumpara numai vw facut in africa de sud.
Multi vb dar putini sunt sinceri.