Aveți un minut să vorbim despre avioane? Koenigsegg Gemera este un hibrid cu patru locuri și 1.724 de cai putere

de Cornel Șocariciu
Marti, 03.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Koenigsegg a prezentat noul Gemera, primul "Mega-GT" al companiei. Acesta este echipat cu un sistem hibrid de propulsie care dezvoltă un total de 1.724 de cai putere și 3.500 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 1.9 secunde, iar autonomia electrică ajunge până la 50 de kilometri.

Standul Koenigsegg de la Geneva ar fi fost în delir. Asta dacă evenimentul elvețian nu era anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Spunem asta pentru că producătorul suedez avea un as în mânecă. Koenigsegg a lucrat în secret la primul GT din istoria companiei: Gemera.

Noul Koenigsegg Gemera este primul model cu patru locuri dezvoltat de constructorul suedez. Din punct de vedere estetic, "Mega-GT-ul" (așa cum l-au botezat suedezii) preia o serie de elemente de design pe care în trecut le-am admirat pe Regera sau Agera. În același timp, suedezii spun că s-au folosit și de tușele conceptului CC pentru a da naștere liniilor lui Gemera.

Așa cum aminteam mai sus, noul model al suedezilor oferă patru locuri și accesorii dedicate tuturor pasagerilor. Oficialii Koenigsegg spun că au integrat opt suporturi pentru pahare (încălzite și răcite), un sistem de infotainment atât pentru locurile din față, cât și pentru cele din spate cu ecrane de 13 inch, conexiune Apple CarPlay, două spații cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, internet și Wi-Fi, un sistem audio cu 11 difuzoare, camere video în locul oglinzilor convenționale care transmit imaginile pe două ecrane amplasate la baza montanților A, scaune încălzite și un sistem de climatizare pe trei zone.

Volumul destinat tansportului bagajelor este de 200 de litri, iar opțional, Koenigsegg oferă și o cutie specială pe care o poți monta pe plafon.

Dar Koenigsegg Gemera propune și alte noutăți.

Sistemul de propulsie gândit de suedezi este unul hibrid. Gemera mizează pe un motor biturbo pe benzină (poate funcționa și cu metanol sau etanol) de 2.0 litri cu trei cilindri cu carter uscat și trei motoare electrice (două dintre acestea fiind amplasate pe puntea spate și unul pe arborele cotit al propulsorului cu ardere internă).

Turația maximă a motorului de 2.0 litri este de 8.500 rpm, iar cei 600 de cai putere sunt livrați la 7.500 rpm. Cuplul maxim anunțat de Koenigsegg este de 600 Nm între 2.000 și 7.000 rpm. Cele două motoare electrice de pe puntea spate oferă fiecare câte 507 CP și 1.000 Nm, iar motorul electric de pe puntea față livrează 406 CP și 500 Nm.

În total, sistemul hibrid de propulsie oferă 1.724 de cai putere și 3.500 Nm. Koenigsegg spune că Gemera poate accelera de la 0 la 100 km/h în 1.9 secunde, iar viteza maximă se oprește la 400 km/h.

Mulțumită unei baterii cu o capacitate de 16.6 kWh, Gemera poate parcurge până la 50 de kilometri în modul electric.

Viteza de top în acest caz este de 300 km/h.

Pentru un comportament dinamic de top, modelul suedezilor are un sistem activ de direcție și pe puntea spate, tracțiune integrală și torque vectoring pentru toate roțile.

Noul Koenigsegg Gemera va fi produs în doar 300 de unități.

Comentarii (12)

  • fan skoda
    LOL ! Chiar ca-i avion ! Mai putin de 2 secunde 0-100 ! WOW !
    15 6
  • foarte curios cat o tin gumele :))
    7 1
  • someone
    avem deci o masina cu 2 usi , 4 locuri si motor central. partea frumoasa aici e ca persoanele din spate pot intra fara a ridica scaunele fata. cool
    avem cateva motoare electrice,puternice si cu cuplu instant urias, dar pe mine ma impresioneaza cel termic. 2.0 si 3 cilindrii, o capacitate uriasa / clindru. turatie uriasa , putere si cuplu la fel pentru un tricilindru. vreau sa ii aud pe cei ce zic ca si asta e motor de drujba, mai ales rotindu-se la 8500 rpm. a naibii drujba. dar partea interesanta e faptul ca e primul motor de serie fara valve, freevalve technology, inventatat de koenigsegg. si pe langa astea, functioneaza pe langa benzina si cu E85 sau methanol.uber cool
    despre performante nu mai are rost sa vorbim. despre pret, nici atat.
    21 3
  • @someone
    vom vedea cat de fiabil va fi motoru asta de drujba, cu timpu isi va spune cuvantu,
    2 1
  • @fan skoda

    un avion nu are caracteristica principala acceleratia 0-100. Doar masinile o folosesc pentru visele umede a pubertarilor ca tine
    10 5
  • fan skoda
    @fanel

    Am folosit expresia din titlu:

    Aveți un minut să vorbim despre avioane?

    Este foarte rapida masina. 1.9 secunde 0-100 km/h. Mai rapid chiar si decat un Bugatti Chiron care are 2.4 secunde 0-100. Dar ce sa inteleaga un hater/carcotas ?
    7 4
  • Alea sunt masini

    Titlul articolului extrem de neprofesionist. Mai ramane sa ne sprijinim de masinile personale si sa spargem seminte in timp ce vorbim despre...."avioane"
    6 5
  • Marius
    Meserie :)
    6 1
  • @fanel, titlul e chiar inspirat ales. Când o maşină prinde o viteză foarte mare (până la 100KM sau maximă) sau arată într-un anumit fel, în popor se spune că "asta nu-i maşină, e avion".
    Nu are rost să gasim nod în papură cu privire la titlu, articol sau comentarii.
    Maşina este atât de WOW, atât de deosebită încât nu ne rămâne decât s-o admirăm şi să visăm
    10 2
  • netam_nissan
    ma batea gandu sa iau credit pentru una din asta ca nissanu meu tiida a inceput sa haleasca ulei la 300 mii km dar mecanicul meu cu atelier la bordura zice ca nu as gasi segmenti pentru motor cu cilindru de 666 cmc plus ca e cifra lu scaraotchi.
    oricum la aglomeratia de acuma si acceleratia motostivuitorului meu e de ajuns - da, tot in 1,9 secunde prinde 10 km/h.
    16 0
  • Si dupa ce descarci acumulatorii, accelerand de doua ori... are timp de Logan pt 0-100 km/h... right...
    3 4
  • Pentru prezentarea video oficiala:
    https://youtu.be/k4C6mwA-fAA?t=497

    Daca reusesc sa o aduca la stadiul de productie, este WOW!!!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru