Două asociații reprezentative pentru industria auto din România trag un semnal de alarmă cu privire la neregulile depistate în activitatea service-urilor auto.
Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) și Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) susțin că peste 10.000 de service-uri auto funcționează fără autorizație și “desfăşoară activităţi ilicite de prestări servicii, cu încălcarea prevederilor legii.”
Potrivit asociațiilor, acele service-uri “se dezvoltă rapid la umbra protecției oferite de funcționarii din primării, de organele Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, de organele controlului financiar şi de personalul Poliţiei Române, Jandarmeriei Române şi Poliţiei de Frontieră Române.”
Reprezentanţii ASSAI şi FORT estimează că impactul bugetar negativ în acest sector economic este de aproximativ 500 milioane de euro anual, fără a lua în calcul şi comercializarea pieselor auto prin reţele ilicite, "absolut imposibil de estimat, în prezent".
Via Agerpres
@facelift, bineînțeles! De pildă, afișele electorale care deja au împânzit țara (toți candidații furând startul competiției...nu este vorba despre termenul legal, ci despre...obraz) cu ce bani crezi că s-au realizat? Atenție, ne referim la multe, multe milioane de lei (noi). Neînregistrați nicăieri, adică...murdari, negri. Să "pună botul" orișicine vrea la așa-zisa lege a subvenționării de la bugetul de stat a campaniilor electorale ale partidelor politice. Doar nu trăim în stele; cât de creduli să fim?
@Joker, nu doar de ei...Eu, unul, nu permit decât reprezentanței oficiale (Opel) să se atingă de mașina mea, în ceea ce privește operațiile de service/mentenanță. Într-adevăr, tarifele sunt (nu doar par) destul de piperate, dar oamenii respectivi îmi inspiră încredere și, la o adică, sunt mulțumit de prestația lor (până acum). Bașca beneficiez de devize și de facturi. Dacă ei ar efectua vreo intervenție defectuoasă, cu efecte ulterioare în circulația mea publică, atunci aș avea la dispoziție documente oficiale (cu impact juridic) parafate și semnate de ei, cu care să le scot ochii. Însă, dacă apelezi la vreun service "de cartier", de obicei nu primești nimic drept hârțoage, deci nu-i poți aborda în caz de neseriozitate (ca profesionist, nu poți invoca neglijența executorie...ar fi o scuză foarte penibilă; autovehiculul reprezintă o chestiune chiar de viață și de moarte și doar pe baza acestei axiome/acestui truism fondezi un service auto). Mă rog, altfel se pune problema cu vulcanizarea. Deși nici în acest domeniu nu s-ar putea spune că poți sta/conduce absolut liniștit, chit că ai asista personal și direct la lucrări --- doar o piuliță insuficient strânsă pe prezon tocmai când nu erai atent o clipă din cauză că ai răspuns la un apel, apoi te avânți cu mare viteză...Am redat doar un scenariu "ipotetic". Din categoria suverană "orice este posibil"...
Si apropo de autorizarea service-urilor. Este o procedura atat de complexa si atat de greu de indeplinit simultan incat cred ca 80% din service-urile autorizate si-ar pierde autorizatia daca ar fi controlate inopinat. Sigur se gasesc nereguli care sa ridice autorizatia.