Avertismentul vine din partea Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTTR), care se referă la faptul că peste 50% din piaţa RCA-ului este deţinută de Astra, Carpatica şi Euroins, toate cu diverse probleme financiare. Potrivit reprezentanţilor UNTTR, creşterea preţurilor la RCA-uri se va accelera până în punctul în care un RCA pentru un banal Dacia Logan va ajunge la 1.000 de euro.
"Cu cât cresc costurile cu RCA, cu atât scade numărul asiguraţilor, situaţie care creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil.
Costul RCA va depăşi foarte probabil 1.000 euro pe Logan peste 6 luni şi atunci autorităţile vor constata colapsul pieţei RCA", precizează UNTTR într-un comunicat de presă.Valorea unei poliţe RCA se calculează după un sistem bonus-malus în care contează, printre altele, vârsta şoferului şi accidentele anterioare ale acestuia. cel mai probabil, UNTTR se referă la cazul extrem, în care şoferii foarte tineri care anterior au provocat accidente ar putea ajunge în situaţia de a achita o astfel de primă.
În opinia UNTTR, există două soluţii pentru a împiedica un colaps iminent al pieţei RCA: toate maşinile înmatriculate să fie asigurate, iar companiile de asigurări să se reunească într-un sistem asemănător cu cel de pe piaţa asigurărilor obligatorii de locuinţe."Dacă se menţine acest mecanism, trebuie luate măsuri pentru creşterea bazei de dispersie a riscului, de exemplu să plătească RCA toţi posesorii de autovehicule cu numere înmatriculare.
Este însă foarte puţin probabil să existe în România capacitatea instituţională de aplicare. Soluţia imediată este preluarea controlului acestei pieţe RCA prin formarea unui pool de asigurări după modelul PAID (asigurării obligatorii pentru locuinţe)", mai precizează UNTTR în comunicat.Cu numai o lună în urmă, Consiliul Concurenţei avertiza că doar 71% dintre maşinile înmatriculate în România au asigurare RCA valabilă.
Via UNTTR
sau asta a fost scopul UNSAR, tocmai de a ajunge sa-i subjuge pe soferi, sa poata pune niste tarife exorbitante?
UNSAR n-a vazut ce face ASTRA? sau ce rol are?
si cand se va intampla dezastrul asta anuntat, vor zice ca si cand ninge prima data: " ne-a luat zapada prin surprindere "
Sistemul ia în calcul accidentele suferite de maşină,nu pe cele provocate de şofer,ceea ce este complet ilogic favorizînd şoferii iresponsabili.
si daca astea vor fi preturile, atunci multi oameni vor lasa masinile deoparte, neasigurate evident...in acest caz, preturile nu vor creste din nou datorita scaderii numarului de polite de pe piata?
Daca tu ai fost iainte la DOREL mecanicul care ti-a strans suruburile de a intins filetul sau a rotunjit hexagonul e normal ca service-ul sa te taxeze pentru munca in plus nu ? Din aceasta cauza, o lucrare de 1 ora se poate intinde la mai bine de 3/4 ore, poate si 8.
Sau mai nou se aduc toate gunoaiele de prin Germania, Olanda, Belgia care stau mai bine de jumatate de an neatinse. Sa te vad cum lucrii la o asa masina.
Imi pare rau sa o spun dar in RO ajung majoritatea gunoaielor respinse de altii pt ca oamenii nu isi permit auto mai noi din cauza timbrului de mediu. Vor alege mai bine un Euro2 in detrimentul unui Euro3 mai nou din cauza timbrului de mediu.
Pana la urma e logic nu (pentru stat)? Un euro2 de 20 de ani polueaza mai putin decat un euro3 de 12 ani. Cel putin asa iese din calculul timbrului de mediu.
Eu știu ce vorbesc. Service-urile freacă menta mai ales pe banii mașinilor înscrise pe firmă. În loc să muncească 1 oră o întind 3-4. Și te încarcă aiurea cu manoperă. Mașina mea are 3 ani și e dusă regulat la revizii.