Unele zile încep foarte devreme. Când se crapă zorii și cântă cocoșii. Aiurea! În București cântă claxoanele. Dar zorii merită. 100%. Pentru că îți rezervă timp pentru oameni, locuri și experiențe memorabile. Așa a fost prima zi din #Aventour la feminin. Avem rezumatul video, iar mai jos povestea și mărturiile fetelor.
PRINTRE PIESELE DE MUZEU DE LA ȚIRIAC COLLECTION
Ne-am strâns de dimineață în fața celui mai mare muzeu dedicat automobilului din Europa de Est: Țiriac Collection. Fetele care iau parte în #Aventour trebuiau să vadă cum a început istoria automobilului ca să înțeleagă cât de departe am ajuns în prezent. Am făcut un tur scurt al celor aproape 200 de exponate din galeria Țiriac Collection și ne-am bucurat să descoperim acolo mașini cu povești impresionante: de la o mașină de pompieri din anii '20, până la mașini pe care le-au condus cântăreți ca Dean Martin și Elton John.
Ca să le testăm atenția, fetele au avut de trecut și o probă. Un fel de extemporal ușor, care le-a pus în fața rezolvării primei aventuri din #Aventour. Mai exact, au tras la sorți câteva descrieri succinte ale unor mașini, pe care trebuiau mai apoi să le identifice. Și au făcut-o rapid. Foarte rapid. În doar două minute.
MĂREȚIA CASTELULUI CANTACUZINO
Am mutat imediat bagajele în mașini și ne-am înșirat ordonat pe DN1, lăsând în spate un soare puternic deasupra Bucureștiului. În față, nori negri de furtună. Din fericire, la prima oprire de pe traseu, cerul s-a deschis. A fost o minune, dacă ar fi să judecăm după prognoza de azi.
Castelul Cantacuzino ne-a primit cu toată măreția sa. Pe toți. Castelul a fost construit în 1911 la cererea prințului Gheorghe Grigore Cantacuzino (zis Nababul), fost ministru al României între 1899-1900 și 1904-1907. Edificiul, construit în stil neoromânesc, este înconjurat de un parc ale cărui alei te poartă spre cascade, fântâni arteziene și o grotă.
Pe aceste alei s-au învârtit roțile mașinilor noastre. Unele în liniște deplină, pentru că erau electrice, altele tiptil, tiptil pentru că erau benzină. Mercedes-EQA chiar a profitat de priza de încărcare aflată la castel pentru a mai câștiga vreo 8 kW în bateria sa de 66.5 kW. Nu a fost mult, dar fiecare kW contează.
UN PICNIC PREGĂTIT DE TAZZ BY EMAG
De la vechea moșie Cantacuzino ne-am înscris temători pe Valea Prahovei, pe care eu o mai alint pesimist și Valea Plângerii. Însă, traficul a fost blând cu noi, așa că prânzul ne găsea în natură, în mijlocul parcului Lacul Noua din Brașov. A fost locația perfectă pentru picnicul pe care l-am pregătit. N-am fi reușit fără ajutorul partenerilor de la Tazz by eMag, care „livrează atunci când pofta dictează”.
Nici că se putea un motto mai potrivit. După un drum București-Brașov ți se face rapid poftă de cele mai bune restaurante din Brașov.
Așa că am deschis aplicația și am înșirat o comandă de mâncare mai lungă ca lista de cumpărături Pascale, pe care prietenii noștri au livrat-o în mai puțin de o oră. Am aplaudat. Posibil să fi fost și de la mirosul de usturoi ascuns în pastele cu creveți și dovlecei.LECȚIE DE CONDUS DEFENSIV ALĂTURI DE TEXTAR ROMÂNIA
Am savurat fiecare fel de mâncare, am tras aer în piept și apoi am apucat-o spre Prejmer, ultima oprire a zilei. Și cea mai importantă. Într-o sală de conferințe care ne-a adus aminte tuturor de băncile școlii, fetele au învățat ce înseamnă Textar și siguranța unor echipamente de frânare premium. Bineînțeles, și faptul că o parte din mașinile prezente în tur sunt echipate cu frâne Textar.
A urmat partea practică. Simulatorul pentru impact frontal a speriat pe toată lumea. S-au găsit puține voluntare. Deși simulatorul recrea un impact la numai 15 km/h. A fost o zguduitură zdravănă pentru cele mai curajoase. Și a subliniat, dacă mai era nevoie, importanța purtării unei centuri de siguranță.
Apoi, instructorii Safe Driving School de la Prejmer au avut grijă să le dea fetelor lumea peste cap. Le-au învățat cum să iasă dintr-o mașină răsturantă, după ce le-au dat de câteva ori peste cap. Mihaela Sava (cunoscută în online drept Prăjiturela) și surorile Laura și Bianca Giurcanu au fost curajoase și au reușit să iasă cu bine.
Consumul de alcool la volan este interzis. Și aplaudăm legea care susține asta. Mai ales fetele, după ce au purtat o pereche de ochelari speciali, care simulează lipsa de repere vizuale pentru un om aflat sub influența alcoolului. Fetele au avut dificultăți în a păstra linia dreaptă câtă vreme au purtat ochelarii.
Finalul experienței de la Prejmer a fost unul intens și plin de provocării. Instructorii prezenți pe traseu le-au învățat pe fete să profite de frânele Textar. Așa că le-au explicat cum să frâneze corect în situații de urgență. Și, la fel de important, cum să evite un obstacol în situații de urgență. A fost o experiență de bun augur, combinată și cu poziția corectă în scaun și a mâinilor pe volan.
La final, toată lumea a primit diplome care atestă că și-au însușit elementele de conducere defensivă. Fetele au recunoscut că o astfel de experiență este utilă tuturor șoferilor, fie ei la început de drum sau cu experiență.
Seara ne-a oferi un cer senin și un apus pe măsură. Soarele a zugrăvit cu mult talent crestele munților Piatra Craiului și Bucegi.
Dar haideți să vedem ce părere au avut fetele despre mașinile pe care le-au condus astăzi:
SÂNZIANA NEGRU ȘI CRISTINA ANDREI ÎN SKODA ENYAQ
Chiar dacă am condus o mașină 100% electrică pentru prima dată, n-am avut anxietate. Autonomia mașinii este foarte mare. Relaxantă. De asemenea, am avut un avantaj mare în fața celorlalte fete pentru că portbagajul este foarte încăpător.
Display-ul uriaș este ușor de folosit și îmi place zona tactilă pentru reglarea volumului. De asemena câștigă mult la capitolul design interior.IOANA GRAMA ȘI SORINA BRUMARIU ÎN MERCEDES-BENZ EQA
Mercedes EQA a fost o surpriză plăcută pentru noi. Fiind electrică, e o mașina silențioasă, comfortabilă, ușor de manevrat. Și, cu siguranță, mai puternică decât ne-am imaginat că ar fi o mașina full electrică. Dotările sunt perfect gândite ca să îți ușureze orice distanță parcursă. Ne-a plăcut foarte mult prima interacțiune cu un Mercedes electric al gamei EQ.
LAURA GIURCANU ȘI BIANCA GIURCANU ÎN AUDI Q5 SPORTBACK
Audi Q5 Sportback m-a impresionat prin cât de impunător este. O mașină puternică (pentru că are un mix de motor pe benzină cu unul electric), foarte sigură pe viraje, dar și confortabilă. Prin urmare, la volanul său m-am simțit excelent. Reglajul lombar a făcut călătoria extrem de relaxantă, iar acoperișul panoramic a creat o atmosferă minunată și ne-a ajutat să vedem cerul spectaculos de azi. Nota noastră este 10/10. Audi 4evaaa.
PRĂJITURELA ȘI IULIA IONESCU ÎN Renault Arkana
Renault Arkana a fost o surpriză pentru noi. Este o mașină care nu are cum să treacă neobservată. Îndrazneață, impunătoare și isteață. S-a descurcat mai bine decât ne-am așteptat. Este o mașina sport, cu un design destul de elegant si un portbagaj care o face potrivită pentru toată familia. Ne-au placut foarte mult poziția la volan și confortul scaunelor. Volanul, extrem de comod în utilizare. Ecranul și navigația ne-au fost, de asemenea, de mare ajutor. Ne-am fi dorit în anumite situații un răspuns mai rapid la accelerare sau, poate, mai multă forță.
VIVI GHERGHE ÎN EVAMOBILUL MAZDA CX-30
Evamobilul Mazda CX-30 a fost suprinzător. Cu recunoașterea semnelor de circulație și cu head-up display-ul care îți arată viteza de rulare, CX-30 încearcă să ofere o experiență de condus comod. Cutia manuală, în 6 trepte scurte, deși ar putea suna complicat la prima vedere, devine cool când urci la volan și... începe să-ți placă să conduci un pic sportiv.
***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România
8-11 iunie
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
iese frumos oricum materialu cu atâtea frumuseți nu doar tăblăroase.
pare ceva ușor-de-vară dixtracția de te miri că mai sunteți și plătiți, da-i ”pro” făcut de la drono-filmări la pulsațiile din clip pe ritmul muzichiei.
atenție doar când sunați la Tazz să nu-l chemați pe Taz - diavolul tazmanian din desene - că-i cam fomist și ar putea s-o devoreze pe Prăjiturela.
fetele-s simpatice oricum, la fel ca auto-viziunile lor chiar la feminin, deci nealterată de hachițele noastre de băieți mari ref. la puteri, demaraje, launch-controale etc.
poate ar fi deci bine să fim și noi uneori interesați dacă ne coafează... lunch-controlu, culorile sau comfortul texturilor trendy.
...chiar dacă nu suntem epilați la glezne.
Serios acu, tocmai ăsta-i șpilul, că n-au vreo legătură fetele cu mașinile.
Sau schepsisul, ori chichirezul ckick-bait-ului mai pe lb. marketingheză -- ca follow-erele fetelor-influencers să intre p-aici, fie și doar să bârfească nițel pe tema țoalelor afișate (apropo, și pe colegul Edikk îl suspectez că-i place pardesiul Prăjiturelei. :-))
Mai clar: de-ar fi apelat AM la Michèle Mouton & Sabine Schmitz (scuze, RIP sărăcuța) tot DOAR noi băieții am fi accesat articolul, între două beri și/sau miuțe, pescuieli etc.
Ele au rol de răspândaci în mediul lor pentru ideea că și electrocarele sunt ”cool”, chiar dacă impresiile lor aici pe site sunt nule.
AM dacă tot își strică imaginea măcar putea impune niște fete frumoase, dacă tot nu pricep nimic....