Aventour la feminin, a treia zi: eterna Valea Oltului și un conac oltenesc la Măldărești

de Bogdan Mirică, FOTO: Ciprian Mihai / VIDEO: Silviu Mustățea
Vineri, 11.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
A treia zi din #Aventour la feminin ne-a adus din nou o rotire a mașinilor. Electricele au predat o lecție de încărcare, Valea Oltului ne-a primit cu multe lucrări, iar la Horezu am învățat multe despre oalele de lut.

Ce facem noi aici? De ce ne-am adunat în jurul unei armate de femei influencer cu mașini noi lansate în România? Probabil mulți dintre voi se întreabă asta. Și pe bună dreptate. Automarket v-a obișnuit până acum doar cu teste obiective, multe date tehnice și articole pentru adevărații pasionați auto. Și promisiunea noastră pentru cei care ne citesc este că le veți găsi în continuare aici. Aventour la feminin este, însă, un proiect diferit. Iar rezumatul video al celei de a treia zi vorbește de la sine despre această abordare nouă:

Încercăm să promovăm diversitatea la volan. Și nu am inventat noi apa caldă. Așa cum vă spuneam și în articolul introductiv, femeile au avut o influență uriașă asupra dezvoltării automobilului. Iar în prezent, femeile au mereu un cuvânt de spus atunci când își aleg mașina pe care o vor conduce în următorii 5 ani sau când aleg mașina familiei. Prin urmare, e normal să familiarizăm și publicul feminin cu cele mai noi mașini lansate în România: Audi Q5 Sportback, Renault Arkana, Mercedes EQA și Skoda Enyaq.

După numai trei zile de tur alături de ele, curg întrebările despre mașini pe conturile lor de socializare. Semn că există acolo un public profan, care încă nu cunoaște suficiente informații despre mașini electrice, hibride sau SUV-uri coupe. Practic, încercăm să amplificăm democratizarea automobilului și popularizarea lui, indiferent de sex.

După această introducere lungă, am pregătit pentru voi povestea zilei de azi. Am tras din greu să fim punctuali și în dimineața petrecută la Conacul Maria Theresa. Dar, cumva, printr-o minune, n-am mai întârziat așa mult. Și, bonus, Evamobilul Mazda CX-30 a reușit să le ia la întrebări pe fete, care au povestit ce înseamnă aventura lor.

ÎNCĂRCAREA MAȘINILOR ELECTRICE ÎNAINTE DE VALEA OLTULUI

Ziua ne propunea o întâlnire imposibil de refuzat cu Valea Oltului. Informațiile din teren erau grave. Așa că am zis să începem cu o porție de energie. Ne-am oprit în parcarea unui centru comercial din Sibiu ca să ne luăm o autonomie confortabilă. Aici ne așteptau mai multe prize ale prietenilor de la Renovatio. Cea rapidă poate încărca cu maxim 50 kW și părea suficientă pentru a ne apropia de plinul electric al lui EQA. Priza face parte din coridorul trans-european, ceea ce înseamnă că e posibil să dați și peste călători din afară, care decid să vină cu electrica în România.

Skoda Enyaq și Mercedes EQA s-au așezat regulamentar la stații. Unul a tras cablul de încărcare rapidă, iar altul s-a descurcat și cu AC. Am profitat de timpul petrecut la încărcare pentru a le arăta fetelor care este diferența dintre o mufă CHAdeMO și una CCS. În cazul ambelor mașini a fost vorba despre un CCS, care a înverzit porturile de încărcare. Fetele au calculat cu ce viteză încarcă stațiile, au aflat unde sunt ascunse bateriile și apoi, inevitabil, au înșirat cablurile existente în portbagaj ca să înțeleagă mai bine ce înseamnă și o priză AC.

PROVIZII PENTRU VALEA OLTULUI

Bateriile ascunse în podeaua portbagajului s-au încărcat până aproape de 90%, adică suficient pentru traficul infernal de pe Valea Oltului.

Aveam nevoie și de ceva rezerve pentru noi. Așa că prietenii de la Davidoff Caffe ne-au pregătit încă un pachet consistent pentru fete. Un termos cool, multă cafea și voie bună. A fost bătaie pe licoarea amăruie, dovadă și aceste poze grăitoare despre fete și pasiunea lor pentru a deveni un barista internațional.

Să nu vă imaginați că am uitat de celelalte mașini prezente în Aventour. Au fugit toate până la o benzinărie provizorie, unde am alimentat clasic și am primit mult mai multă autonomie decât ne-a fi trebuit pe Valea Oltului. Folosirea POS-ului a devenit acum o realitate, chiar și prin zonele rurale din apropierea orașelor mari. Nu mai vorbim de prezența lui în stațiile de alimentare. În cazul nostru, ne-a fost de mare ajutor, pentru că am avut mereu la noi un card Mastercard pentru a face rapid plățile.

PEISAJE DE VIS PE MARGINEA RÂULUI OLT

Valea Oltului. Multe lucrări, așa că aveți grijă vara asta. S-ar putea să prindeți câțiva kilometri de blocaje dacă plănuiți o vacanță pe la Sibiu. După ce traficul s-a mai fluidizat puțin, în apropiere de Călimănești-Căciulata, am ieșit din drumul național și am profitat de vremea bună și soarele care se revărsau deasupra noastră. Ne-am încolonat ordonat, am ascultat indicațiile, iar operatorul nostru video a scos tot ce era mai bună în ofertă.

LECȚIA DE PICTURĂ

După un prânz elegant și exclusivist la Râmnicu Vâlcea, am mers la utima activare a acestui tur, în Horezu. Mai exact, pentru că drumul șerpuia prin această mică localitate, ne-am gândit că ar fi cazul să facem o oprire scurtă, ca să cunoaștem mai bine acest meșteșug. Așa că fetele au fost ochi și urechi. Am profitat de atenția lor și le-am lăsat să picteze câte o ulcică de lut, cu motive care să rezume aventura noastră din #Aventour la feminin. Bineînțeles, au luat cu ele vazele pe care le-au creat și multe alte suveniruri.

UN APUS DE POVESTE LA CONACUL LUI MALDĂR

Finalul de zi a căutat să ne prindă la Conacul lui Maldăr, un loc spectaculos, cu alei pietruite, mușcate la geamuri și o piscină în care ne-am fi aruncat cu toții, dacă era cel puțin iulie. Conacul lui Maldăr este o veche culă oltenească, ce păstrează intacte toate detaliile de arhitectură ale acestora: zidurile groase, exteriorul văruit în alb, turnul înalt și scările interioare, ieșirile “de taină” și mai ales cerdacul cu arcade, aflat pe toată fațada etajului.

Cu un istoric de peste trei secole, culele erau inițial locuințe boierești fortificate, construite pentru apărarea de invaziile turcești. Culele sunt raspândite în întreaga Peninsulă Balcanică, iar în România cele mai cunoscute sunt situate în zonele Vâlcea – Măldărești, Gorj și Mehedinți.

Dar destul cu traseul nostru. Haideți să aflați părerile fetelor despre mașini.

SÂNZIANA NEGRU ȘI CRISTINA ANDREI ÎN NOUL EQA DE LA MERCEDES EQ

Am așteptat mult această zi pentru că mă întâlneam cu sora electrică a mașinii pe care o conduc.

Am acasă un Mercedes-Benz GLA de generație nouă și am fost curioasă în privința diferențelor. NU sunt așa multe dacă te uiți de afară. În interior totul e la fel și m-am simțit ca acasă. Doar că rularea electrică e altceva, mult mai rafinată, mai lină și mai fâșneață.

IOANA GRAMA ȘI SORINA BRUMARIU ÎN SKODA ENYAQ

Ne-a plăcut Skoda pentru că este extrem de spațioasă, puternică, stabilă și ușor de manevrat. Interiorul arată impecabil, ușor minimalist, chiar instagramabil aș putea spune. De-a lungul zilei am dat peste o mulțime de dotări despre care nu auzisem până acum. Să vă spun drept, m-a impresionat și multitudinea de zone tactile, prin care poți controlșa ușor volumul sau parasolarul acoperișului. Ecranul uriaș e tot ce-ți poți dori.

LAURA GIURCANU ȘI BIANCA GIURCANU ÎN RENAULT ARKANA

Renault Arkana este, în primul rând, o mașină confortabilă și spațioasă. Nu ne-a fost greu să gărim loc pentru bagaje. La interior ne-a impresionat prin design și dotări. Am apreciat tableta generoasă și faptul că are un meniu simplu în utilizare. Ne-am simțit bine la drum lung cu ea și am avut o experiență plăcută, comodă și foarte portocalie. Am fost pata de culoare a grupului și ne-a plăcut.

PRĂJITURELA ȘI IULIA IONESCU ÎN AUDI Q5 SPORTBACK

Audi Q5 Sportback ne-a impresionat din prima. Poziția la volan, scaunele extrem de comode și volanul ergonomic au fost lucrurile care ne-au făcut acomodarea mai ușoară. Am fost impresionate și de cei 299 de cai pe care îi dezvoltă și de forța pe care o are atunci când vrei să depășești. Am simțit suspensii fine și, pe drumurile noastre cu gropi, ne-a plăcut că rulează lin. Ne-am fi dorit un panou de bord ceva mai minimalist, cu mai puține butoane.

***

Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România

8-11 iunie

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

RENOVATIO E-CHARGE

SEPHORA

MASTERCARD

DAVIDOFF

tazz by eMag

CARDUL RADIO GUERILLA

Comentarii (15)

  • netam-nissan
    simpatice fetele-n continuare, chiar dacă don”șoara blogo-vlogo-eco-Sânziana uită să ne zică despre motorizarea nu prea salvatoare de ursuleți a GLA-ului ei personal: dizăl.
    22 8
  • ACE - Craiova
    Aceste vorbe cred ca sunt edificatoare:
    "rularea electrică e altceva, mult mai rafinată, mai lină și mai fâșneață."

    Pe masura ce:
    1. numarul statilor electrice de incarcare rapide va creste considerabil, se va evapora si senzatia de range anxiety;
    2. concurenta intre producatori si modele va reduce preturile de achizitie in cazul masinilor electrificate (BEVsi PHEV),
    tranzitia va capata din ce in ce mai mult sens.

    MULT SUCCES si momente cat mai frumoase in calatorie!
    26 21
  • Seriff
    Vai cata propaganda, cat s-a stat sa se incarce toate masinile nu scrie nicaieri, cat timp s-a pierdut cu aceasta plimbare?
    Plimbarea asta cu o masina diesel o faceai cu o singura alimentare din Bucuresti si aia era, dura 2 minute si pa si la revedere, nu incarcat la Brasov, la Sibiu, pe valea Oltului sau mai stiu eu unde.
    24 19
  • De ce-or fi unii soferi extaziati ca poti merge cu o masina clasica (pe motorina, benzina sau GPL) neintrerupt o distanta de 1.000 km fara sa realimenteze?! Traim in Sahara sau in mijlocul Oceanului Atlantic?!
    Exista statii de carburanti la max. 25-50 km intre ele, in toata Romania iar statiile electrice se vor inmulti si ele, in toata Europa.
    In Norvegia unde circula pe strazi peste 300.000 masini electrificate iar numarul lor creste in permanenta, nu mai este nimeni disperat pe aceasta tema.
    19 14
  • Seriff
    In Norvegia sunt extrem de multi care stau la casa, nu la blocuri peste blocuri langa blocuri, compari mere cu pere, pai iti zic eu de ce? Fiindca de exemplu daca vrei sa pleci la un drum lung oricum faci mult in Romania gen Bucuresti-Arad, drum de 7-8 ore, pe langa asta trebuie sa stai sa cauti statii de incarcare, pierzi si acolo timp cateva ore, asta daca merg si daca nu sunt ocupate, e un stres pe care multa lume nu vrea sa si-l asume, timp pierdut, aplicatii, statii, nu se merita
    14 10
  • Ai dreptate. Nimeni in trecut cand si-a luat masina nu s-a interesat cati km face cu un plin. Pur si simplu acest criteriu nu exista. Insa discutia cu autonomia a aparut odata cu automobilele electrice la care incarcarea bateriei dureaza extrem de mult, cu orele. In fapt asta e principala problema nu autonomia. Autonomia a aparut din dorinta de a avea sanse sa faci un drum mai lung fara ca sa te opresti la vreo statie de incarcare si sa pierzi vremea pe cine stie unde. Adica sa ai sanse mai mari si sa ajungi acasa sa incarci noaptea fara sa mai pierzi din timpul tau. De asta a devenit autonomia importanta pentru masinile electrice si doar pentru ele. Pentru orice alta masina autonomia de fapt nu conteaza pentru ca umpli rezervorul in 2 minute.
    Deci nu ar trebui sa existe discutii si comparatii despre autonomie intre BEV si ICE pentru ca la ICE chiar nu are importanta autonomia.
    15 10
  • Dan Sputaru
    Mai interesant ar fi fost sa aflu cati inch are roata olarului de la Horezu!
    10 6
  • Eu fac Bucuresti-Vama Veche si retur cu un singur plin si-o ard cu 200+ pe unde apuc. Tu stai si dormi in parcari la incarcat. Trimite-mi adresa ta sa-ti pun un colet cu integrame,rebus si sudoku sa mai omori plictiseala.
    12 12
  • netam-nissan
    cine știe cum o fi viitorul, deci n-au rost contrazicerile - doar biblia și colanții spun adevărul.
    15 7
  • Gheorghe
    @nenumitului care-o arde cu 200+ pe unde apucă

    România, campioana Europei la accidente cu morți și răniți

    Citeste cu atentie
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-se-mentine-pe-primul-loc-in-ue-la-accidentele-cu-morti-si-raniti-o-treime-din-accidentele-grave-au-doar-doua-cauze-1503691
    11 11
  • @fanel gheorghe
    https://piataauto.md/Stiri/2021/06/VIDEO-Momentul-unui-accident-grav-din-Iasi-intre-o-Mazda-si-un-BMW-surprins-de-o-camera-ambii-soferi-erau-bauti/

    Vezu? Si aia cu Mazde sunt cocalari.
    11 3
  • @fanel gheorghe
    https://piataauto.md/Stiri/2021/06/VIDEO-Momentul-unui-accident-grav-din-Iasi-intre-o-Mazda-si-un-BMW-surprins-de-o-camera-ambii-soferi-erau-bauti/

    Vezu? Si aia cu Mazde sunt cocalari.
    3 3
  • inexorabil
    Ce stres pe capul lui Bogdan – aventuri pe roţi (fac abstracţie de e-trend) şi iele de zi (cu zi) în jurul lui. Başca alte privilegii.

    Nu, nu vă gândiţi că m-a acaparat demonul invidiei. Dar, fratziwear, aşa viaţă mai zic şi eu! De pildă, să savurezi la faţa locului (evitând a-l analiza tehnic) gestul d-nei/d-şoarei Grama de a-şi propti vârful ghetei în sol în timp ce-şi lasă languros capul pe spate. Nu să sugi, volens nolens, acadele corporatocratice, aceleaşi în fiecare zi…

    Vorba aceea din popor: a ales pân-a cules. Adică îmi fac mea culpa.

    PS. “Caracatiţa”, sezonul 10. Mafioţii către independentul Tano: “Ce ne propui?” – “Vă propun să înţelegem încotro se îndreaptă lumea”…Evident, nu la partea sufletească se referea.

    PPS. “Constatarea” simpaticilor de la Ca$$a Loco, recte “Cine are noroc, are. Cine n-are…n-are!”, ridiculizează orice tratat de filosofie.
    13 3
  • Multumim pentru inca o dovada ca femeile au treaba cu oalele, nu cu masinile
    7 0
  • ACE - Craiova
    Pe site-ul TESLA (supercharge.info) privind reteaua proprie de incarcare apare din 09.06.2021 si mentiunea ca, in Pitesti, se afla in faza de constructie, un numar de 8 statii electrice, cu puterea electrica de 250 kW fiecare:

    Date Change Site Status Links Details
    Wed, Jun 9 2021 add Pitești, Romania Construction gmap | forum | tesla 8 stalls | 250 kW
    Fri, Apr 16 2021 update Bucharest, Romania Open gmap | forum | tesla 8 stalls | 250 kW
    Wed, Apr 14 2021 update Timișoara, Romania Open gmap | forum | tesla 6 stalls | 250 kW
    Tue, Mar 30 2021 add Bucharest, Romania Construction gmap | forum | tesla 8 stalls | 250 kW
    Sat, Mar 27 2021 add Timișoara, Romania Construction gmap | forum | tesla 6 stalls | 250 kW
    4 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru