Aventour la feminin 2022, ultima zi: Vizită la un muzeu "viu" și întoarcerea la București

de Alexandru Monenciu
Vineri, 10.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Este ultima zi din Aventour la feminin 2022. Au fost patru zile pline, cu mașini premium (majoritatea electrice), 8 fete frumoase și influente pe internet, provocări venite de la partenerii noștri și priveliști care îți tăiau răsuflarea. În ziua a patra am vizitat muzeul Astra din Sibiu și ne-am întors la București.

Ediția din 2022 a proiectului #Aventour la feminin poate fi descrisă pe scurt cam așa: 4 zile de activități, 1.200 de kilometri de condus, 4 mașini premium (3 dintre ele cu zero emisii), 8 fete cucuiete, zone care ne-au amintit că avem o țară frumoasă și nițică oboseală, dacă e să fim sinceri până la capăt.

Dar a meritat fiecare minut petrecut pe drum. Dacă nu crezi, urmărește mai jos și clipul ultimei zile din Aventour.

Ziua cu numărul 4, și ultima din acest tur, am rezervat-o pentru o vizită specială la muzeul Astra din Sibiu și, desigur, pentru lungul drum spre casă.

MUZEU "VIU"

După ce ne-am încărcat bagajele în mașini, am lăsat în spate centrul orașului Sibiu și am pornit spre muzeul Astra. Un muzeu "viu", atât pentru cei mici cât și pentru cei mari, în care tot timpul se întâmplă ceva.

Turiști care mișună ca furnicile pe alei, încercând să regăsească elemente din comunitatea și copilăria lor, căruțe trase de cai care îi plimbă pe cei mai comozi, sau pe cei care vor să experimenteze această activitate, poate, pentru prima oară. Și totul se întâmplă pe coloana sonoră a naturii.

Complexul Național Muzeal Astra este cea mai importantă instituție etnomuzeală din țara noastră. Vernisajul primei expoziții a avut loc în 19 august 1905.

Muzeul se întinde pe o suprafața de 96 de hectare și integrează nu mai puțin de 400 de case, anexe gospodărești și instalații tehnice, care îți arată cum au trăit strămoșii noștri în ultimul secol și ceva.

ÎNTOARCEREA LA BUCUREȘTI

A fost un cadru numai bun pentru a fotografia mașinile noastre electrice, de ultimă generație, printre case vechi și mori de vânt utilizate în trecut la mărunțirea cerealelor.

Cu sesiunea foto gata, am pornit pe lungul drum spre casă. Mai exact spre punctul de pornire în Aventour, adică Galeria Țiriac Collection.

Oricât ai planifica un traseu (îți aduci aminte ce spuneam ieri despre acest subiect), tot timpul trebuie să fii pregătit pentru neprevăzut. Și tocmai asta s-a întâmplat când am ajuns la intrarea pe Valea Oltului care era, deloc surprinzător, blocată.

Așa că am reconfigurat traseul și am ales ruta Brașov - Râșnov - Predeal - Ploiești - Otopeni.

Am avut doar un ciot de autostradă, dar multe urcări, coborâri și serpentine. Altfel spus, destule provocări.

În timpul opririi de la Predeal, am verificat autonomia mașinilor electrice care au pornit din Sibiu încărcate 100%. 

Audi Q4 Sportback E-Tron indica acum 187 de kilometri autonomie (413 km la plecare), EQB avea 153 de kilometri rămași, din 374, Volvo XC40 Recharge a ajuns la Predeal cu 47% baterie, iar bordul lui Megane Electric indica 164 de kilometri autonomie (51% baterie) cu un consum mediu de 16.1 kWh.

Când ai o mașină cu zero emisii și un drum lung în față (fără intenția de a opri prea des pentru încărcare), modul de rulare economic este prietenul tău cel mai bun. Și sistemul de recuperare a energiei pe treapta cea mai mare. Cam acestea au fost cele mai populare alegeri în rândul aventouriștilor "electrici".

FINAL DE AVENTOUR LA FEMININ 2022

După 1.200 de kilometri și 4 zile pline, am intrat pe porțile Galeriei Țiriac Collection, locul de unde a început, și anul acesta, Aventour la feminin.

Aici, mașinile au ajuns cu autonomii confortabile: Audi cu 95 de kilometri, Mercedes-Benz EQB cu 103 kilometri (dar a tras puțin curent la Predeal), Volvo mai avea 19% baterie, iar Megane Electric mai putea parcurge 85 de kilometri cu cei 20% din baterie.

Ploaia nu ne-a ocolit, ca anul trecut, ba chiar ne-a "stricat" puțin planurile. Am aliniat mașinile în același loc în care a pornit totul, iar festivitatea de premiere a avut loc în interiorul Galeriei.

Prin ochii celor 8 fete, ultima zi din #Aventour a arătat în felul următor: 

PRĂJITURELA ȘI ALEXANDRA BOCA DESPRE AUDI Q4 SPORTBACK E-TRON

La Audi ne-a plăcut foarte mult bordul și consola centrală orientată spre șofer.    Scaunele sport și spațiul dintre bord si parbriz oferă vizibilitate și confort la volan. Mașina este extrem de spațioasă.

Mare plus pentru buzunarul pentru apă/sticlă din portiere. Ne-a plăcut plafonul panoramic și sistemul de climatizare. Se simt cei 299 de cai putere, dar și cele 2 tone, mai ales la frânare.

Ca minusuri, am spune că Audi are foarte multe ornamente Piano Black, care știm că sunt un magnet pentru praf, dar mai ales pentru amprente.

De asemenea, am observat lipsa oricărui spațiu de depozitare în partea de sus a consolei centrale.

IOANA GRAMA ȘI KRISTA BAIAS DESPRE MERCEDES-BENZ EQB

A fost clar mașina cu care trebuia să se încheie acest tur. Am avut un drum lung până la București, iar ea a fost deosebit de confortabilă. Am avut ceva emoții cu autonomia, dar am mai încărcat 12 kW la o priză rapidă de pe Valea Prahovei. Suficient pentru a ajunge în București cu 103 kilometri autonomie. Mi-a plăcut atenția pentru detalii și tapițeria scaunelor. Ecranele sistemului multimedia sunt deja o referință în segment.

LAURA GIURCANU ȘI BIANCA GIURCANU DESPRE DS4

Francezii știu să facă mașini. Contrar a ce zice de obicei lumea. Designul acesta ne-a cucerit încă din prima zi. Este o apariție WOW atunci când o vezi pe stradă. Și mânerele care par din metal sculptat, și farurile futuriste cu tentă de mov. E plin de ecrane și de elemente fine, lucioase, bling-bling, care te atrag instant. E drept, ne-a luat ceva până am nimerit comenzile. Au vrut ei să se complice ca să fie cool.

SÂNZIANA NEGRU ȘI SORINA BRUMARIU DESPRE VOLVO XC40 RECHARGE

Chiar dacă am avut o mașină de peste 400 de cai putere, am reușit să ajungem la București cu 17% din energie, încă în baterie. Dovada că fetele știu să meargă și la consum. Bordul și ecranul central nu au fost tocmai impresionante. Sau, mai bine zis, la fel de impresionante ca modul în care pleacă de pe loc. Simți că cineva te împinge în scaun cu o forță invizibilă.

***

Aventour poate fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin 2022 poate fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini premium vândute în România.

6-9 iunie

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

CONTINENTAL ANVELOPE

VENUS

Comentarii (4)

  • Mircea Badea
    astea nu sunt masini pt femei si nici pt oras.

    ps: la final nu au spalat masinile?
    10 2
  • Fiind un tour cu fete frumoase cred că trebuia să le întrebați dacă sunt mulțumite de oglinzile de curtoazie, de locașurile pentru ruj, de portbagaj și eventual de banchetele din spate. Dar așa tot ce înțeleg este că le învățați să fie și mai dăunătoare de portofel.
    11 2
  • Fete frumoase? Unde?
    10 3
  • inexorabil
    Vorba unui mucalit: fetele nu sunt chiar rele; ar fi de acceptat o tură (dar nu mai mult, că riscul ar fi să se întâmple ceea ce sugerează @r în ultima lui frază).
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru