Avem un nou lider în segmentul premium: Mercedes a surclasat Audi și BMW la vânzări în ianuarie 2016

de Daniel Popescu
Miercuri, 10.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ceea ce trebuia să se întâmple s-a întâmplat: Mercedes a început anul 2016 pe prima poziţie în clasamentul constructorilor premium după ce a surclasat Audi și BMW cu 7000, respectiv 20.000 de unităţi.

BMW a încheiat 2015 pe prima poziţie în topul celor mai mari constructori auto premium, însă marea noutate a anului trecut a fost creşterea semnificativă înregistrată de Mercedes.

Constructorul de la Stuttgart a înregistrat o creştere de popularitate majoră în special în China, element care i-a permis să devanseze cu uşurinţă Audi şi să se apropie ameninţător de BMW.

Iată că prima lună a anului a adus şi marea schimbare la vârf, întrucât Mercedes a raportat vânzări de 150.814 de unităţi, cu 19.9% mai mult decât în 2015, în timp ce BMW a reuşit să comercializeze "doar" 133.883 de maşini, echivalentul unei creşteri mai mici, de 7.5%. Audi se află în ianuarie 2016 pe locul al doilea, între Mercedes și BMW: 143.150 de unități, +4% față de prima lună a anului trecut.

Loc Constructor Vânzări
ianuarie 2016
Creștere
1 Mercedes 150.814 19.9%
2 Audi 143.150 4%
3 BMW 133.883 7.5%
4 Land Rover 38.075 20%
5 Volvo 33.761 9.4%
6 Lexus* 20.933* -9.5%*
7 Mini 18.867 8.6
8 Porsche n/a n/a
9 Infiniti 15.600 1%
10 Smart 9.324 10.3%
11 Jaguar 7.941 +44%
12 Maserati n/a n/a
13 Bentley n/a n/a
14 Rolls-Royce n/a n/a
*vânzări raportate în SUA. 

Cu exact un an în urmă, Audi începea 2015 în postura de lider, cu 137.000 de maşini vândute, în timp ce Mercedes ocupa locul al doilea, în faţa celor de la BMW.

Mercedes Clasa S, cea mai vândută limuzină premium

Esential 150.814 de maşini a comercializat Mercedes în ianuarie 2016
52% este creşterea înregistrată de Mercedes pe piaţa din China
Aşa cum s-a întâmplat în fiecare lună a anului trecut, creşterea celor de la Mercedes s-a datorat în special pieţei chineze: în ianuarie 2016, compania deţinută de Daimler a vândut 42.671 de maşini în cea mai populată ţară a globului, în creştere cu 52% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totuşi, Europa rămâne principala piaţă de desfacere, acolo unde Mercedes a raportat vânzări de 54.937 de maşini.

În ţara natală, Mercedes a raportat vânzări de 15.779 de unităţi

Fără să ofere cifre concrete de vânzări, producătorul de la Stuttgart susţine că Mercedes Clasa S rămâne cel mai bine vândut model premium din lume, în special datorită cererii provenite din China.

Între timp, Audi a dezvăluit că a comercializat 54.402 maşini în China, în creştere cu peste 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar o creştere similară a fost înregistrată şi în Europa (59.900 unităţi). Pe piaţa din Germania, Audi ocupă prima poziţie în top, cu 21.833 de maşini, în timp ce în Statele Unite vânzările au crescut cu aproape 3%, la 11.850 unităţi. 

Din păcate, în cazul vânzărilor din China şi Europa, Grupul BMW nu a prezentat cifrele de vânzări defalcate, ci vânzările totale înregistrate de mărcile BMW şi Mini, motiv pentru care comparaţiile directe cu Mercedes nu au utilitate reală. 

Via BMW, Daimler

Comentarii (31)

  • Ca un fan sunt mândru de aceste rezultate, însă în același timp îmi doresc să știu că această creștere a producției nu va duce la o scădere a calității. Oricum, mai este mult până la finalul anului, așa că să nu ne îmbătăm cu apa rece.
    16 5
  • Era de asteptat. Mercedes are, in acest moment, o gama de modele foarte reusita estetic si extrem de competitiva. Audi si BMW imi par un pic plafonati si pe langa asta, scandalul dieselgate le-a taiat celor de la Audi din elanul pe care si-l luasera in anii anteriori. Personal cred ca pana la sfarsitul anului Mercedes se va distanta la peste 50 de mii de exemplare pana la sfarsitul anului fata de BMW, in timp ce Audi va pierde un pic contactul cu cei doi (piata din China este acum avida dupa noile modele Merc si noul A4 nu a rupt gura targului in EU). Cel putin pentru urmatorii 5 ani, sunt convins, ca Mercedes va domina acest clasament.
    15 7
  • Si eu cred ca BMW va termina pe locul 2. Noile C si E Klasse sunt foarte interesante, mai ales la interior si tehnologie, iar BMW nu prea are cum concura cu ei de la egal. Speranta ramane in viitorul seria 5, dar nu pare o schimbare radicala fata de modelul curent. Pe langa asta, Mercedes are in gama mai multe modele sport si per total o oferta mai diversificata decat are BMW.
    20 4
  • O sa incerc sa-i "ajut " si eu cu un GLE 500 e hibrid...:)
    15 7
  • Mercedes doar va urca in vanzari in urmatori 2-3 ani.....datorita noilor modele care chiar sunt noi......C... noul E care vor aduce multe vanzari....
    Pana va sosi noul seria 3 si seria 1 peste 2 ani e f. probabil ca Mercedes sa ia stafeta
    14 1
  • Cincearul si X1 ar putea inclina balanta.C Class, S, SUV-urile si inca vreo 2 modele sunt foarte reusite si tintesc exact unde trebuie de unde si succesul.De la locul 3 in 2014 la locul 1 (posibil) in 2016 e o performanta.
    13 2
  • MartPartz
    Relax, scandalul emisiilor se pare ca prinde din urma Mercedes Benz. Clasa C e deja in colimator, se pare ca au masluit testele de emisii, urmeaza la verificat SUV-urile si clasa A. Or sa vina vremuri interseante, tinand cont ca Renault a fost deja prins cu fofarlica la motorizarile diesel care echipeaza si marca germana.
    4 23
  • stati ca umreaza cresteri pentru audi cu noul a4.
    6 15
  • @sandu

    noi cresteri de noxe? pai am crezut ca s-a rezolvat


    on-topic...un clasament aproape neschimbat de zeci de ani.
    1. Elegantul
    2. Sportivul
    3.Challengerul
    12 6
  • Nelu.Pantofaru
    Mai e mult pana la sfarsitul anului, insa Mercedes are un avantaj ca are modele noi. Totusi cred ca tot BMW va fi pe primul loc asa cum este de ani buni. Le tin pumnii celor de la BMW :) .
    11 7
  • inexorabil
    Era de așteptat…Nimic surprinzător. Totuși, mi-a plăcut confruntarea următoare (iar concluzia este drăguță):
    www.youtube.com/watch?v=f86fM5_v4KQ
    4 0
  • The best or nothing
    Mercedes-Benz isi reia pozitia pe care a avut-o timp de zeci de ani.
    Masini legendare, indiferent ca vbim de un Mercedes indistructibil din 1995 sau un W114 din 1976 sau 300SL Gullwing din anii '50
    17 5
  • Sunteti deja penibili! De ce nu puneti si Cadillac, Lincoln sau Jeep in tabelul ala? Masinile astea se vand decent si cu siguranta se incadreaza cu mult mai multa veridicitate in segmentul premium in comparatie cu Smart sau Mini.
    3 15
  • @sam, care-i cel mai apropiat showroom Cadillac si cate modele vand in Europa? Lincoln?
    13 1
  • jeep e premium?
    16 3
  • Mitica Blajinul
    sam, tu chiar iubesti junghiurile americane? American piece of shit ! Daca stii sa te uiti cum trebuie la cacaturile americane, asta vei vedea scris pe ele! A real piece of turd! Cut the crap, mate!
    9 5
  • @mowgli Tabelul arata in mod clar ca vorbim de vanzari globale. Exista showroom-uri Cadillac in Germania unde poti cumpara modele noi noute adaptate pentru piata europeana. Oricum, unde sunt showroom-urile este irelevant cand vorbim de vanzari globale. Si Buick trebuia inclus in tabel.

    @thomas In mod clar Jeep e premium. Te-ai urcat vreodata intr-un Grand Cherokee? Un interior de calitate premium, dotari premium si comfort premium. Un Grand Cherokee ofera cam 80% din ce-ti ofera un Range Rover, care ii printre cele mai scumpe SUV-uri din lume. Cherokee si Renegade sunt de asemenea premium pentru segmentul lor.

    In plus, nu vad cum poti pune in tabelul asta Smart (masini execrabile), Mini sau chiar Volvo, si sa omiti Jeep.

    @Mitica Besinul Cred ca ai 12 ani dupa raspuns. Mai bine du-te la scoala si lasa internetul in seama adultilor.
    3 9
  • JEEP in segmentul premium....ce insemna sa tragi dis de dimineata din bong....

    Lincoln si Buick or fi premium dar cu o prezenta fizica si de imagine prea stearsa
    8 1
  • @sam93
    bravo! raspuns exemplar! un mare + de la mine!
    1 1
  • LauCalin
    Stiti ce mi se pare mie interesant? Nu ca Mercedes e din nou pe primul loc. S-a mai intamplat. Ci faptul ca Volvo a depasit la vanzari pe Lexus. Si preconizez ca la pana la sfarsitul anului il va depasi si pe Land Rover. Foarte interesant daca tinem cont unde era marca asta acum 5-6 ani si numarul de modele actuala din gama. Plus ca mai fresh este acum XC90 si urmeaza S90. Restul modelelor au cel putin 3 ani.
    Sunt dezamagit insa de vanzarile Infiniti. Sincer ma asteptam la mai mult.
    5 4
  • @Laucalin

    Inca nu se stie exact cum stau vanzarile Volvo vs Lexus, pentru ca in tabel apar cifrele doar pt piata SUA in dreptul Lexus, nu globale, sa spunem ca-n Europa are vanzari modice, dar e posibil ca in China sa vanda ceva, oricum cresterea Volvo este evidenta.

    Cat despre vanzarile Infiniti, iti dau doar un link din 2013 de pe AM, pe mine nu ma surprinde, sunt curios daca pe domnul @sergiu il surprinde

    http://www.automarket.ro/stiri/infiniti-vrea-sa-atace-trio-ul-german-premium-vom-imbunatati-calitatea-51142.html
    6 6
  • Mitica Blajinul
    @sam, Cherokee mai vine si fara reverse camera. Cand vei monta una pe un grand Cherokee, vei vedea cu adevarat calitatea plasticului. Ai idee cum se monteaza asa ceva?.Trebuie sa "tragi " un cablu din spatele unitatii audio pana la camera.Nimic nu-i premium.E premium doar daca il vezi de departe sau pe internet.Tot plasticul de la Chrysler este unul extrem de ieftin. Masina este facuta in Mexic. Mult soare si si mai multa tequila. Ariba!
    7 0
  • Eu sunt dezamagit de Volvo. Lexus are doar cifrele din US, iar daca pine faptul ca e aproape de Land Rover, nu ma impresioneaza. Land Rover ofera produse de nisa, la un pret cu adevarat premium, iar Volvo ofera o gama mai larga, pentru mai multe tipologii de clienti, la preturi mult mai accesibile. Pana la urma Volvo vinde dublu cat vinde Mini.
    Imi pare rau, dar nu-i nimic impresionant in faza asta, din pacate.
    Dupa mine Volvo ar trebui sa fie imediat dupa primele 3-4 pozitii, alaturi de Jaguar si Alfa Romeo. Cred ca Volvo va crese mult in urmatoarea perioada, dar zic ca inca e departe de adevaratul lor potential.
    4 1
  • @dan_grc
    E doar inceputul !

    http://www.automarket.ro/stiri/efectul-q30-noua-compacta-infiniti-a-crescut-vanzarile-europene-ale-marcii-69067.html
    5 6
  • Da, este doar inceputul, dar nu cred c-ai deschis link-ul:). Iar vanzarile europene fac foarte bine ca se duc in sus, pentru ca erau la subsol.
    4 3
  • inexorabil
    Nu mă pot abține să nu-i adresez lu’ nea Mitică ȋntrebarea care se naște instantaneu: câte modele mai pot fi considerate mașini 100 % americane ȋn ziua de azi (inclusiv ca arhitectură) ? Nu prea multe, nu?

    “Shit” / “crap” nu circulă decât ȋn niște capete ȋnțepenite ȋn șabloane mitologice...Voi da numai trei exemple de “rahaturi” americane. Ȋn 1951, GM propunea, ȋn premieră mondială, scaunele ȋncălzite electric (ȋntr-un concept, ce-i drept). Ȋn anii de glorie ’60, au existat V8-uri aspirate ale lui GM mai puternice decât V8-ul supraalimentat al lui RR și Bentley din anii’ 80-’90 (nota bene, transmisiile “englezoaicelor” proveneau de la GM). Ȋn 1987, când Buick a inaugurat atât de banalul acum touchscreen (pe un model de serie!), ȋn multe mașini europene ȋncă mai ȋnvârteai manivela ca să cobori/ridici geamurile. Pe de altă parte, este adevărat (și nimeni nu poate contesta) faptul că americanii au fost capabili și de glume proaste care aveau pretenția de a fi acceptate drept automobile sau de motoare de toată jena, precum 2.5 L “Iron Duke” al lui Pontiac, care, instalat pe Chevy Camaro din 1982, se exprima așa: 90 CP, 179 Nm, vit. max. 160 km/h, 0-100 km/h ȋn 14.7 sec. Atenție, vorbim despre un musclecar! Sau să vă amintesc de cel mai nefiabil și anemic Diesel produs vreodată, recte cel al lui Oldsmobile? Dar porcăriile de genul ăsta nu pot diminua sau eclipsa importanța industriei americane ȋn dezvoltarea automobilului și nu pot nici surpa monumentul pe care aceasta l-a făurit (pentru totdeauna) ȋn inimile celor care iubesc creațiile ei...

    @Sam93, din păcate, viziunea americană asupra luxului s-a raliat trendului european, dar nu-ți spun nimic nou…De fapt, ȋn ziua de azi, prețul face luxul, nu invers, ca altădată. Mașinile premium germane sunt, de regulă, destul de scumpe, dar – trebuie să recunoaștem și am tot subliniat, ȋn ultima vreme, pe AM – arată mai atractiv decât ceea ce vedem acum peste Ocean, privind prin prisma calității materialelor, a “asezonării”, a ȋmbinărilor și a finisajelor (despre exterioare mă voi pronunța mai jos). Crezi că vom avea șansa de a ne ȋntâlni ȋn viitor cu limuzine precum Cadillac Brougham? Care să și amenințe “Top 3 premium” ??
    www.youtube.com/watch?v=TOF8cCRMV-o

    Mitică, ia mărturisește sincer câți compatrioți de-ai tăi ai observat că ȋntorc capetele pe stradă după produsele Triadei, ca să exclame “Wow!” ? Câți fluieră a admirație scurgându-li-se ochii după S, 7 și A8? Triada este “fumată” chiar și pentru interlopii parveniți, ei vizând trepte “superioare” : RR, Bentley, Ferrari, Lambo…
    0 3
  • @inexorabil
    mitica pune foarte mult accentul pe plasticele de la masina, chiar gusta din ele sa vada ce consistenta au.Oare ce va alege.... Bratwurst sau sushi???sau hot dog?
    3 4
  • PT cunoscatori
    Stiu ca unii sunt cam prosti, dar asta-i realitatea

    Lexus LS a avut vanzari care nu pot fii batute nici in prezent de S class......ce ciudat.Cand S class va obtine aceste performante la vanzari, atunci voi spune cu mana pe inima : BRAVO MERCEDES !

    Calendar year Sales Exports, production‡
    US Global
    1990 42,806 41,901
    1991 36,955 41,228
    1992 32,561 32,472
    1993 23,783 28,187
    1994 22,443 21,390
    1995 23,657 22,433
    1996 22,237 22,810
    1997 19,618 17,782
    1998 20,790 22,730
    1999 16,357 17,198
    2000 15,871 11,098
    2001 31,110 31,473
    2002 26,261 27,033
    2003 23,895 21,461
    2004 32,272 31,697
    2005 26,043 28,902
    2006 19,546 34,833 30,908‡
    2007 35,226 71,760 72,279‡
    2008 20,255 31,823‡
    2009 11,334 18,369‡


    Se pare ca din 2009 Lexus LS a fost tras foarte jos la vanzari. Asta datorita globalizarii si numarului mare de imigranti . Multi se intreaba cum se vinde S-ul in Europa atat de bine ? Ce coincidenta.....
    1 8
  • Mitica Blajinul
    @inexorabil, problama masinilor amricane este una singura: piece of shit. End of story. Eu iubesc maisinile astea americane. Din cauza lor , eu am foarte mult de lucru. Mai spunea unul , ca eu gust plasticele .....Nu gust cacatul de plastic American. Lucrez cu el si ma manjesc tot. Din cap si pana in picioare. Americanii au fost, dar nu mai sunt....Aici, unde sunt eu,compatiotii mei, se rahatesc pe stifturile americane.Si pe buna dreptate. Prefera V8.Ford si Holden.Culmea ironiei; de fapt sunt tot americane , dar ......E mult de discutat pe aceasta tema.Mai nou, au inceput sa descopere calitatea europena.Si au inceput sa "puna botul".
    6 0
  • @mitica
    Iti doresc sanatate multa acolo unde esti dar si mai mult creier in cap, ca nu-ti strica !!
    Faptul ca lucrezi cu masinile nu-ti da dreptul sa crezi ca esti o autoritate in domeniu. Cunosc breasla asta a mecanicilor si pot afirma ca majoritatea au intelectul praf. In afara de cheia de 14 si tuica de la sfarsitul programului altceva nu mai stiu...asa caci multumeste junghiurilor americane si japoneze ca-ti dau sa mananci .
    0 4
  • Mitica Blajinul
    Cunosc breasla asta a mecanicilor si pot afirma ca majoritatea au intelectul praf. In afara de cheia de 14 si tuica de la sfarsitul programului altceva nu mai stiu...asa caci multumeste junghiurilor americane si japoneze.,bla,bla,bla
    Sincer, tu poti sa faci meseria asta? Stii sa citesti o schema electrica de la un automobil din ziua de azi? Si sa interpretezi ce-ti arata un osciloscop? Stii ce inseamna daca lucrezi dupa ureche, asa cum faci tu cu bresla ta? Ai facut o diagnosticare gresita, platestide-ti sar capacele. Poti sa-ti pierzi si slujba.
    Oricum, aio logica de invidiat. De unde zici ca esti? Tu vorbesti din experienta proprie? Vad ca-ti prieste tuica deminune.Tine si de foame, nu! Halal!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru