BMW a încheiat 2015 pe prima poziţie în topul celor mai mari constructori auto premium, însă marea noutate a anului trecut a fost creşterea semnificativă înregistrată de Mercedes.
Constructorul de la Stuttgart a înregistrat o creştere de popularitate majoră în special în China, element care i-a permis să devanseze cu uşurinţă Audi şi să se apropie ameninţător de BMW.
Iată că prima lună a anului a adus şi marea schimbare la vârf, întrucât Mercedes a raportat vânzări de 150.814 de unităţi, cu 19.9% mai mult decât în 2015, în timp ce BMW a reuşit să comercializeze "doar" 133.883 de maşini, echivalentul unei creşteri mai mici, de 7.5%. Audi se află în ianuarie 2016 pe locul al doilea, între Mercedes și BMW: 143.150 de unități, +4% față de prima lună a anului trecut.
Loc | Constructor |
Vânzări ianuarie 2016 |
Creștere |
1 | Mercedes | 150.814 | 19.9% |
2 | Audi | 143.150 | 4% |
3 | BMW | 133.883 | 7.5% |
4 | Land Rover | 38.075 | 20% |
5 | Volvo | 33.761 | 9.4% |
6 | Lexus* | 20.933* | -9.5%* |
7 | Mini | 18.867 | 8.6 |
8 | Porsche | n/a | n/a |
9 | Infiniti | 15.600 | 1% |
10 | Smart | 9.324 | 10.3% |
11 | Jaguar | 7.941 | +44% |
12 | Maserati | n/a | n/a |
13 | Bentley | n/a | n/a |
14 | Rolls-Royce | n/a | n/a |
*vânzări raportate în SUA. |
Cu exact un an în urmă, Audi începea 2015 în postura de lider, cu 137.000 de maşini vândute, în timp ce Mercedes ocupa locul al doilea, în faţa celor de la BMW.
Mercedes Clasa S, cea mai vândută limuzină premium
Aşa cum s-a întâmplat în fiecare lună a anului trecut, creşterea celor de la Mercedes s-a datorat în special pieţei chineze: în ianuarie 2016, compania deţinută de Daimler a vândut 42.671 de maşini în cea mai populată ţară a globului, în creştere cu 52% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.Totuşi, Europa rămâne principala piaţă de desfacere, acolo unde Mercedes a raportat vânzări de 54.937 de maşini.
În ţara natală, Mercedes a raportat vânzări de 15.779 de unităţiFără să ofere cifre concrete de vânzări, producătorul de la Stuttgart susţine că Mercedes Clasa S rămâne cel mai bine vândut model premium din lume, în special datorită cererii provenite din China.
Între timp, Audi a dezvăluit că a comercializat 54.402 maşini în China, în creştere cu peste 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar o creştere similară a fost înregistrată şi în Europa (59.900 unităţi). Pe piaţa din Germania, Audi ocupă prima poziţie în top, cu 21.833 de maşini, în timp ce în Statele Unite vânzările au crescut cu aproape 3%, la 11.850 unităţi.
Din păcate, în cazul vânzărilor din China şi Europa, Grupul BMW nu a prezentat cifrele de vânzări defalcate, ci vânzările totale înregistrate de mărcile BMW şi Mini, motiv pentru care comparaţiile directe cu Mercedes nu au utilitate reală.
Via BMW, Daimler
Pana va sosi noul seria 3 si seria 1 peste 2 ani e f. probabil ca Mercedes sa ia stafeta
noi cresteri de noxe? pai am crezut ca s-a rezolvat
on-topic...un clasament aproape neschimbat de zeci de ani.
1. Elegantul
2. Sportivul
3.Challengerul
www.youtube.com/watch?v=f86fM5_v4KQ
Masini legendare, indiferent ca vbim de un Mercedes indistructibil din 1995 sau un W114 din 1976 sau 300SL Gullwing din anii '50
@thomas In mod clar Jeep e premium. Te-ai urcat vreodata intr-un Grand Cherokee? Un interior de calitate premium, dotari premium si comfort premium. Un Grand Cherokee ofera cam 80% din ce-ti ofera un Range Rover, care ii printre cele mai scumpe SUV-uri din lume. Cherokee si Renegade sunt de asemenea premium pentru segmentul lor.
In plus, nu vad cum poti pune in tabelul asta Smart (masini execrabile), Mini sau chiar Volvo, si sa omiti Jeep.
@Mitica Besinul Cred ca ai 12 ani dupa raspuns. Mai bine du-te la scoala si lasa internetul in seama adultilor.
Lincoln si Buick or fi premium dar cu o prezenta fizica si de imagine prea stearsa
Sunt dezamagit insa de vanzarile Infiniti. Sincer ma asteptam la mai mult.
Inca nu se stie exact cum stau vanzarile Volvo vs Lexus, pentru ca in tabel apar cifrele doar pt piata SUA in dreptul Lexus, nu globale, sa spunem ca-n Europa are vanzari modice, dar e posibil ca in China sa vanda ceva, oricum cresterea Volvo este evidenta.
Cat despre vanzarile Infiniti, iti dau doar un link din 2013 de pe AM, pe mine nu ma surprinde, sunt curios daca pe domnul @sergiu il surprinde
http://www.automarket.ro/stiri/infiniti-vrea-sa-atace-trio-ul-german-premium-vom-imbunatati-calitatea-51142.html
Imi pare rau, dar nu-i nimic impresionant in faza asta, din pacate.
Dupa mine Volvo ar trebui sa fie imediat dupa primele 3-4 pozitii, alaturi de Jaguar si Alfa Romeo. Cred ca Volvo va crese mult in urmatoarea perioada, dar zic ca inca e departe de adevaratul lor potential.
http://www.automarket.ro/stiri/efectul-q30-noua-compacta-infiniti-a-crescut-vanzarile-europene-ale-marcii-69067.html
“Shit” / “crap” nu circulă decât ȋn niște capete ȋnțepenite ȋn șabloane mitologice...Voi da numai trei exemple de “rahaturi” americane. Ȋn 1951, GM propunea, ȋn premieră mondială, scaunele ȋncălzite electric (ȋntr-un concept, ce-i drept). Ȋn anii de glorie ’60, au existat V8-uri aspirate ale lui GM mai puternice decât V8-ul supraalimentat al lui RR și Bentley din anii’ 80-’90 (nota bene, transmisiile “englezoaicelor” proveneau de la GM). Ȋn 1987, când Buick a inaugurat atât de banalul acum touchscreen (pe un model de serie!), ȋn multe mașini europene ȋncă mai ȋnvârteai manivela ca să cobori/ridici geamurile. Pe de altă parte, este adevărat (și nimeni nu poate contesta) faptul că americanii au fost capabili și de glume proaste care aveau pretenția de a fi acceptate drept automobile sau de motoare de toată jena, precum 2.5 L “Iron Duke” al lui Pontiac, care, instalat pe Chevy Camaro din 1982, se exprima așa: 90 CP, 179 Nm, vit. max. 160 km/h, 0-100 km/h ȋn 14.7 sec. Atenție, vorbim despre un musclecar! Sau să vă amintesc de cel mai nefiabil și anemic Diesel produs vreodată, recte cel al lui Oldsmobile? Dar porcăriile de genul ăsta nu pot diminua sau eclipsa importanța industriei americane ȋn dezvoltarea automobilului și nu pot nici surpa monumentul pe care aceasta l-a făurit (pentru totdeauna) ȋn inimile celor care iubesc creațiile ei...
@Sam93, din păcate, viziunea americană asupra luxului s-a raliat trendului european, dar nu-ți spun nimic nou…De fapt, ȋn ziua de azi, prețul face luxul, nu invers, ca altădată. Mașinile premium germane sunt, de regulă, destul de scumpe, dar – trebuie să recunoaștem și am tot subliniat, ȋn ultima vreme, pe AM – arată mai atractiv decât ceea ce vedem acum peste Ocean, privind prin prisma calității materialelor, a “asezonării”, a ȋmbinărilor și a finisajelor (despre exterioare mă voi pronunța mai jos). Crezi că vom avea șansa de a ne ȋntâlni ȋn viitor cu limuzine precum Cadillac Brougham? Care să și amenințe “Top 3 premium” ??
www.youtube.com/watch?v=TOF8cCRMV-o
Mitică, ia mărturisește sincer câți compatrioți de-ai tăi ai observat că ȋntorc capetele pe stradă după produsele Triadei, ca să exclame “Wow!” ? Câți fluieră a admirație scurgându-li-se ochii după S, 7 și A8? Triada este “fumată” chiar și pentru interlopii parveniți, ei vizând trepte “superioare” : RR, Bentley, Ferrari, Lambo…
Lexus LS a avut vanzari care nu pot fii batute nici in prezent de S class......ce ciudat.Cand S class va obtine aceste performante la vanzari, atunci voi spune cu mana pe inima : BRAVO MERCEDES !
Calendar year Sales Exports, production‡
US Global
1990 42,806 41,901
1991 36,955 41,228
1992 32,561 32,472
1993 23,783 28,187
1994 22,443 21,390
1995 23,657 22,433
1996 22,237 22,810
1997 19,618 17,782
1998 20,790 22,730
1999 16,357 17,198
2000 15,871 11,098
2001 31,110 31,473
2002 26,261 27,033
2003 23,895 21,461
2004 32,272 31,697
2005 26,043 28,902
2006 19,546 34,833 30,908‡
2007 35,226 71,760 72,279‡
2008 20,255 31,823‡
2009 11,334 18,369‡
Se pare ca din 2009 Lexus LS a fost tras foarte jos la vanzari. Asta datorita globalizarii si numarului mare de imigranti . Multi se intreaba cum se vinde S-ul in Europa atat de bine ? Ce coincidenta.....
Faptul ca lucrezi cu masinile nu-ti da dreptul sa crezi ca esti o autoritate in domeniu. Cunosc breasla asta a mecanicilor si pot afirma ca majoritatea au intelectul praf. In afara de cheia de 14 si tuica de la sfarsitul programului altceva nu mai stiu...asa caci multumeste junghiurilor americane si japoneze ca-ti dau sa mananci .
Sincer, tu poti sa faci meseria asta? Stii sa citesti o schema electrica de la un automobil din ziua de azi? Si sa interpretezi ce-ti arata un osciloscop? Stii ce inseamna daca lucrezi dupa ureche, asa cum faci tu cu bresla ta? Ai facut o diagnosticare gresita, platestide-ti sar capacele. Poti sa-ti pierzi si slujba.
Oricum, aio logica de invidiat. De unde zici ca esti? Tu vorbesti din experienta proprie? Vad ca-ti prieste tuica deminune.Tine si de foame, nu! Halal!