Formula 1 a părăsit continentul european și începe un nou periplul mondial cu Marele Premiu al Japoniei de la sfârșitul acestei săptămâni.
La Suzuka se aud în continuare ecourile victoriei obținute de Lewis Hamilton în Rusia prin ordine de echipă, însă britanicul susține că este surprins doar de faptul că Ferrari nu a adoptat aceeași tactică în acest sezon.
"În momente cruciale precum Monza nu au lucrat ca o echipă. Este asta o surpriză? Da. Au mai făcut asta în trecut, așa că nu știu de ce au schimbat acum. Dar nu este problema mea", a declarat el.
În schimb, Sebastian Vettel preferă să vorbească despre performanțele monopostului Ferrari și insistă că acestea au fost la nivelul așteptat, în ciuda faptului că anterior s-a speculat insistat că Scuderia are un monopost mai competitiv decât rivalii de la Mercedes.
"Am făcut progrese cu monopostul, dar niciodată nu știi unde ești comparativ cu concurența. Poate ei au făcut pași înainte mai mici sau mai mari, nu știu. După ce am vorbit cu toți inginerii, sunt destul de sigur că suntem acolo unde vrem să fim sau unde am vrea să fim. Sigur că întotdeauna vrei să fii mai sus, cu mai multă performanță, dar așa este pentru toată lumea", a declarat germanul.
Înaintea cursei de la Suzuka, Hamilton are un avans de 50 de puncte în fața lui Vettel cu numai 5 runde înainte de finalul sezonului, iar obținerea unui nou titlu mondial seamănă mai mult cu o simplă formalitate.
Circuitul de la Suzuka
Suzuka este unul dintre circuitele preferate ale piloţilor, unii dintre ei punând aceasta pe pistă pe primul loc, în faţa clasicului Spa-Francorchamps. Motive sunt suficiente: virajele sunt rapide şi de viteza medie, foarte solicitante, iar cea mai mică greşeală poate însemna abandonul.
Tocmai de aceea, mulţi consideră că Suzuka dezvăluie adevăratele calităţi ale piloţilor, în special în celebrul viraj 130R.Sistemul Drag Reduction System (DRS) va putea fi utilizat imediat după ieșirea din ultimul viraj pe tot parcursul liniei de start-sosire, până în zona de frânare pentru primul viraj. Detecţia diferenţei de o secundă se va realiza după virajul 130R.
Circuitul de la Suzuka este unul destul de solicitant pentru pneuri, mai ales că echipele preferă să adopte forțe de apăsare aerodinamică ridicate pentru a îmbunătăți aderența. Pirelli va oferi echipelor pneuri de compoziție medium, soft și supersoft, iar anul trecut învingătorul a optat pentru o strategie cu o singură oprire la boxe.
Vremea a pus frecvent probleme piloților la Suzuki și este posibil ca nici ediția din acest an să nu facă excepție. Prognoza actuală indică o serie de averse în cursul zilelor de vineri și sâmbăta, însă nu este clar dacă acestea vor afecta și calificările. În schimb, duminică cerul va fi mai mult senin, cu șanse mici de ploaie, iar temperatura maximă va fi de 27 de grame.
Marele Premiu al Japoniei la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 5 octombrie | 04:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 5 octombrie | 08:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 6 octombrie | 06:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 6 octombrie | 09:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 7 octombrie | 08:10 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
N-am stiut ca si temperatura se masoara in grame!
Ultima fraza trebuie corectata.
https://www.youtube.com/watch?v=cRTmuPOhaIA