Constructorii auto lansează modele electrice pe bandă rulantă pentru a respecta noile norme pentru emisii care vor intra în vigoare începând din 2020, iar acest lucru a condus la o creştere a cererii pentru litiu, metalul folosit pentru baterii.
Până în 2014, preţul pentru carbonatul de litiu, una dintre cele două forme în care este comercializat acest metal, a fost mai mult stabil la 5.000 - 7.000 de dolari pe tonă, însă de atunci a crescut semnificativ până la circa 20.000 de dolari pe tonă într-un interval de numai doi ani.
Creşterea preţurilor vine ca urmare a cererii tot mai mări a constructorilor pentru baterii, numai Tesla Motors anunţând planuri ambiţioase pentru o producţie de 500.000 maşini electrice pe an în 2018, în timp ce în China se aşteaptă ca parcul auto să ajungă la 5 milioane de maşini electrice până în 2020.
În prezent nu este foarte clar care va fi impactul acestor creşteri în preţul final al maşinilor electrice, însă această tendinţă este doar una temporară. Potrivit companiei de consultanţă Benchmark Mineral Intelligence, creşterea preţurilor este justificată de menţinerea producţiei de litiu la un nivel asemănător cu cel din ultimii ani. Se anticipează însă că producţia va creşte începând din 2018, moment în care preţurile metalului vor începe să scadă uşor.Litiul se găseşte preponderent în America de Sud, Australia şi China, iar 4 companii acoperă în prezent aproximativ 85% din producţia mondială.
Via QZ
De asta nu vor disparea prea curand motoarele termice.
Anyway, peste ani poate vom afla ca si Li e poluant.
*(nu in Romania)
In alta ordine de idei, de pe margine se pregateste cuprul. Doar nu crede cineva ca dubland cererea si pastrand productia, pretul scade.