Autovot, prima competiţie din mediul online care le permite utilizatorilor să aleagă maşina anului 2015 în România se apropie de final. Ieri s-au încheiat oficial semifinalele. Ele au lăsat urme adânci în orgoliul unor modele cu tradiţie şi chiar ne-au adus multe răsturnări de situaţie.
La categoria Maşini Accesibile am avut un război civil între Volkswagen Passat şi Golf Sportsvan, tranşat categoric de modelul de clasă medie, atât de popular la nivel mondial şi ajuns deja la a opta generaţie.
Final la fotografie între Mazda6 şi VW Touareg
În semifinala de ieri însă, lucrurile nu au mai fost atât de simple. Un alt model al germanilor, Volkswagen Touareg facelift (încă un semn că marca din Wolfsburg este foarte iubită în România), a avut de înfruntat un model japonez care a cucerit întotdeauna prin design şi ţinută de drum: Mazda6. Sedanul japonez supus unui facelift a stat în spatele SUV-ului german o bună bucată din timpul de votare. Totuşi, asemeni unui atlet cu explozie de resurse pe ultimul tur a reuşit să depăşească Touareg şi să îşi adjudece victoria la numai 28 de voturi distanţă.
2892 de oameni au votat în duelul de ieri, dintre care 1460 pentru Mazda6 facelift. Aşadar, după încheierea semifinalelor avem două modele din acelaşi segment care se vor lupta pentru titlul suprem în Autovot 2015: Volkswagen Passat şi Mazda 6 facelift.
Finala mică va fi dezbătută între celelalte două model VW care au cunoscut gustul înfrângerii: Golf Sportsvan şi Touareg facelift.Semifinale cu orgolii rănite la categoria Maşini Premium
Trecem acum şi în tabăra elitistă a Maşinilor Premium, unde au fost rănite orgolii puternice.
În prima semifinală s-au întâlnit două coupe-uri cu patru uşi care au cucerit uşor inimile românilor. Este vorba despre Audi A7 Sportback, recent supus unui facelift, şi pionierul acestui segment, tatăl creator al ideii de sedan coupe: Mercedes CLS.Modelul din Stuttgart venea cu o moştenire puternică şi cu un grup de fani bine conturat. Cu toate acestea, Audi A7 Sportback a ţinut aproape. Constructorul din Ingolstadt câştigă tot mai mult la capitolul imagine, iar asta s-a văzut în confruntarea cu CLS.
Pentru a trimite concurentul lor cu orice preţ în marea finală, Audi România şi-a îndemnat fanii să voteze cu A7 Sportback în nenumărate rânduri. Contul reţelei de socializare Facebook a fost alimentat constant cu îndemnuri de a vota.
Orgoliul rănit al emblematicului Mercedes CLS a fost răzbunat de fratele mai mare, Mercedes S-Klasse Coupe, care a câştigat uşor, fără drept de apel, în faţa unui alt model care a încercat să seducă prin design: Jaguar F-Type.
În aceste condiţii, finala mare la categoria Maşini Premium arată simplu: Audi A7 Sportback şi Mercedes S-Klasse Coupe. În finala mică se vor întâlni Mercedes CLS şi Jaguar F-Type.
Un exemplu este chiar la acest "concurs" unde passat-ul a fost avantajat de pozitionarea sa pe tablou. De la intrarea direct in turul 2 si pana la concurentii cu care s-a intalnit, singurul mai periculos fiind Focus-ul. Dar acei concurenti neavand practic nici o sansa atat timp cat se compara o masina de 57 mii de euro (!!!) cu masini de 16 mii (Mazda) si 19.5 mii (Focusul). Cum mai este accesibila o masina la acest pret? Poate daca pe site ar fi fost prezentat un Passat la 30-35 mii (gama de pret in care probabil o sa se cumpere la noi) ar fi fost mai corect.
In plus am mai spus-o, unele modele beneficiaza de drive test (si implict o descriere amanuntita) si zeci de fotografii si altele "beneficiaza" de doar cateva fotografii.
Am o mare stima fata de echipa Automarket (gata cu periatul), dar sa afirmi si sa introduci in concurs VW Touareg ca masina accesibila..., pentru mine unul e greu de inteles. Touareg, al carei pret pleaca de la 42.000 euro. Pai cele sub 30.000 euro sunt toate low-cost, sau le facem o categorie speciala de "non-accesibile"? Cele sub 20.000 euro, sau chiar cele sub 10.000 euro?
V-ati apropiat cu situatia de aceea cu a treia semifinala de la Protv, adica usor penibila.