Autostrăzile A1, A2 și A3 fac legătura cu Bucureștiul, dar, în prezent, numai o porțiune din A3 are trei benzi pe sens. Este vorba despre tronsonul de la Centura Capitalei până la Moara Vlăsiei. Totodată, bucata de la Centura Capitalei până în Șoseaua Petricani are 3 benzi, dar fără banda de urgență.
Potrivit secretarului de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, 3 tronsoane de autostrăzi din România vor fi extinse la 3 benzi pe sens.
Ne referim aici la întreaga lungime (109.6 km) a autostrăzii A1 București - Piteși, sectorul de drum cuprins între București și Fundulea de pe autostrada A2 și tronsonul dintre Moara Vlăsiei și Dumbrava de pe A3.
Documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate a fost deja transmisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice.
"Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate," mai susține Ionel Scrioșteanu.
via HotNews
"Zgarcitul mai mult pagubeste"
In mintea lor, "prima este doar pt carute, biciclete si masini de gunoi" si este sub demintatea si orgoliul lor sa o foloseasca.
Si pentru ca merg si incet, grupurile de masini care ii ajung din urma incep sa faca slalomuri inainte si dupa ei, fie ramai pe 1 si ii devansezi pe acolo (cu riscul sa se sperie de tine sau chiar sa vina peste tine pt ca altul din spate il preseaza, pt ca nici oglinda dreapta nu o folosesc atat timp cat in mintea lor banda 1 e o rezerva, un santz etc. si n-ar trebui sa fie nimeni acolo)... fie trebuie sa incetinesti in fundul lor ca trec altii mai rapid pe 3 si nu-i poti depasi prin stanga, sau chiar tu vii tare pe 3 si altul de pe 2 iti sare in fata depasind un tembel care sta bustean pe 2.
Creierul lor de omida nu intelege ca stand jalon in mijlocul autostrazii, determina schimbari suplimentare inutile de banda ale altora, la viteze mari, care sunt riscuri suplimentare de accident.
Mai mult, merg pe a 2-a / a 3-a chiar daca urmeaza sa foloseasca o iesire din autostrada si trag brusc dreapta de volan in ultimii 30 m trecand doua benzi ca ultimii handicapati care uita ca trebuia sa iasa pe acolo, desi fac zilnic naveta aia.
Deci largirea va fi degeaba, romanii sunt inculti si pt ei legea, conduita si bunul simt rutiere nu exista, sunt un moft, iar la 7 benzi vor folosi oricum tot ultimele doua si vor lasa primele 5 goale pt "alti prosti, nu e pt ei"... ingrosand in continuare numarul accidentelor si victimelor pe sosele.
ai vazut cum e afara? Toti dar absolut toti "se inghesuie" pe benzile din dreapta, camioanele parca sunt lipite de banda 1 (rar in depasirea altora mai grei si mai lenti vezi TIR-isti pe 2). Cei cu masinile mai lente sau care nu se grabesc la fel, banda 1. Cei care trebuie sa iasa de pe autostrada, din timp, isi pregatesc EXIT-ul. Restul, banda 2 e sfanta iar banda 3 e strict pentru depasiri (cu revenire automata la 2) si pentru cei extrem extrem de grabiti, dar nici acestia, in majoritatea, nu sunt zmei - nu dau flash-uri, nu fac presing cand mai suprind pe unul facand o depasire de pe 2, pur si simplu conduc tare dar cu prudenta, incetinesc, asteapta si apoi ii dau bataie.
Venind din vest cu cat te apropii de Romanica, incepand din estul Austriei, Ungaria, deja bunul simt se volatilizeaza, simti in aer smecheria si toti devin grabiti iar regulile raman teorie. Un echivalent pentru ce se intampla pe la noi si pe la Bucuresti e autostrada de centura a Budapestei.