Guvernul a publicat marți seară un document oficial cu o serie de proiecte strategice care vor fi dezvoltate în regim public-privat, iar printre acestea figurează și 3 proiecte majore de autostrăzi.
Prima dintre ele este Autotrada Ploiești - Râșnov, care ar urma să fie conectată la actuala Autostrada București - Ploiești și să treacă inclusiv prin Brașov. Autostrada ar urma să aibă o lungime de 109 kilometri și să asigure un acces mai ușor la stațiunile de pe Valea Prahovei, în condițiile în care DN1 este aglomerat în aproape fiecare weekend.
De asemenea, pe listă se află și Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni, care ar urma să aibă o lungime de 100 kilometri și să se concteze cu Republica Moldova prin intermediul unui pod peste Râul Prut. În document se menționează că această autostradă va asigura legătura între Moldova și Transilvania, însă în realitate în zona Moldovei nu există în prezent nicio autostradă, astfel că legătura de la Târgu Neamț spre Transilvania nu se poate face pe astfel de drumuri.
Cel mai mare proiect este însă Autostrada Sudului, care va avea o lungime de 550 de kilometri și va conecta orașele București, Alexandria, Craiova, Drobeta Turnu Severin și Lugoj.
Guvernul susține că lucrările "ar putea începe efectiv anul viitor", fără să menționeze însă durata acestora.
Toate cele 3 proiecte vor fi realizate în regim public-privat, ceea ce înseamnă că finanțarea va fi asigurată de companiile de construcții, care își vor recupera banii ulterior prin aplicarea unor taxe de autostradă.Din păcate, planurile Guvernului trebuie privite cu precauție, mai ales că alte două proiecte anunțate cu fast trenează de mai mulți ani: Autostrada Pitești - Sibiu și Drumul Expres Pitești - Craiova.
Via Mediafax
Ce bine ar fi sa le terminam mai repede, macar pe cele pe care le-am inceput.
ce se aude cu cele 2 autostrazi cu adevarat importante pentru tara: craiova-pitesti si pitesti-sibiu?
fix ce ma intereseaza
http://media.rtv.net/image/201209/full/harta_75362000.jpg
Păcat că s-a scumpit petrolul în 1973.
Sibiu?, da' Cluj-Oradea?, da' Bucuresti-Iasi?, da' cate fonduri europene s-au accesat?, da' cate studii de fezabilitate s-au facut degaba?, da' cati bani s-au sifonat?, da' cati ministrii ai transporturilor au fost trasi la raspundere? ,da' cati prim-ministrii?, da' de c e isi bat joc de economia nationala?
...si la povestitori le doresc cite un ghimpe in coasta la fiecare km care nu se face in urmatorii doua zeci de ani ...
De ce mai nou totul e public-privat?