Autostrăzi abandonate: statul taie 1.6 miliarde de lei din buget pentru că nu poate cheltui banii

de Daniel Popescu
Luni, 26.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autorităţile au tăiat 1.6 miliarde de lei din bugetul alocat pentru patru segmente de autostradă şi câteva drumuri naţionale. De reduceri este vizat inclusiv lotul Orăştie - Sibiu, care a fost închis pentru reparaţii.

Esential 1.6 milioane de lei a pierdut Ministerul Transporturilor la rectificarea bugetara
230 de milioane de lei este deficitul de buget al lotului Sebeş-Turda
70 de milioane de lei a pierdut lotul Orastie-Sibiu la rectificarea bugetara
Proiectele de infrastructură rutieră ar trebui să joace un rol esenţial în strategia de dezvoltare a României, însă autorităţile demonstrează încă o dată că nu vor sau nu sunt capabile să-şi pună în aplicare propriile planuri.

Guvernul a efectuat la sfârşitul săptămânii trecute o nouă rectificare bugetară, iar Ministerul Transporturilor a fost cel mai afectat de reducerea fondurilor. Astfel, autorităţile au decis să micşoreze semnificativ bugetul pentru nu mai puţin de patru segmente de autostradă, pe lângă scăderea sumelor alocate pentru reabilitarea unor drumuri naţionale.

În total, "gaura" este de 1.6 miliarde de lei.

Cea mai afectată este autostrada Sebeş-Turda, care a pierdut nu mai puţin de 230 de milioane de lei la rectificarea bugetară, în timp ce lotul Lugoj-Deva a fost "uşurat" de 120 de milioane de lei.

În mod surprinzător, autorităţile au eliminat şi 70 de milioane de lei alocate lotului Orăştie-Sibiu, care a fost închis recent pentru reparaţii capitale pe o suprafaţă de 200 de metri. De altfel, lucrările de refacere a acestei porţiuni au fost oprite, deşi teoretic ar trebui finalizate până în luna decembrie. În aceeaşi situaţie este şi lotul Timişoara-Lugoj, care a pierdut 30 de milioane de lei.

Motivele invocate de autorităţi pentru reducerea bugetelor sunt pe alocuri halucinante: exproprierile de terenuri nu s-au putut efectua la timp sau firmele care au câştigat proiectele nu au gestionat banii în mod corespunzător. În plus, la finalul acestui an ar fi trebuit să înceapă şi lucrările la autostrada Câmpia Turzii-Ogra, însă aceasta a fost privată de 160 de milioane de lei.

Via Digi24 Sursă foto

Comentarii (9)

  • AndreiNR
    Pastele ma-ti Ponta cu acciza ta pentru autostrazi cu tot!
    46 4
  • @andreiRN
    ce iti mai fac clantele? sau te-au trimis astia acasa si acum vrei autostrazi?
    6 30
  • AndreiNR
    Cred ca mă confunzi. Belește ochii bine la nume!
    14 0
  • soferul
    Cred ca cifra asta denota lipsa de eficienta si birocratia excesiva a autoritatilor din Romania in aprobarea si derularea proiectelor de infrastructura.
    Presupunand ca in multe cazuri proiectele astea se fac cu finantare Europeana si ca sumele implicate de la guvern reprezinta doar 25% din bugetul necesar, asta inseamna de fapt ca pe langa aceasta suma vehiculata recent in presa, Romania a mai piedut efectiv cateva miliarde de lei (pana in 5 miliarde de lei) din finantarile Europene, din fonduri nerambursabile.
    Drama este ca nimeni nu e responsabil pentru aceste pierderi, si atunci nu va fi diferit nici la anu, nici la multi ani. Nimeni nu analizeaza cauzele si cine este responsabil sau incompetent pentru astfel de probleme majore. Vom pierde in continuare bani si vom intarzia lucrari din incompetenta, delasare, lipsa de responsabilitate, lipsa unei minime eficiente profesionale, lipsa oricarui control al rezultatelor si problemelor si pana la urm,a lipsa oricarul respect fata de cetateanul platitior de taxe si accize enorme la carburanti.
    Functionarii sunt numiti de politicieni si nu dau socoteala nimanui.
    20 0
  • cand scapam de mickey mouse?
    11 0
  • Din taxa de dsrum pe litrul de combustibil la pompa se srtang 5 MILIARDE de euroi pe an.
    De la Mitrea incoace, toti ministrii ai transporturilor si prim-ministrii care i-au pus si le-au fost sefi trebuie sa raspunda. Dar nu dupa ce se prescriu faptele. Managemant defectuos, subminarea economiei nationale, si multe altele.
    La ora asta trebuia sa mergem de la Constanta via Bucuresti, Brasov / Sibiu, pana la Budapesta pe autostrada.
    Suntem in urma cu cel putin 7 ani. Autostrazi ioc, transport feroviar tinzand spre dezastru.
    Nu numai ca am platit toate taxele degeaba, ar trebui sa fim rambursati pentr bataia de joc la care suntem obligati sa participam.
    11 0
  • inexorabil
    Nu ȋnțeleg de ce este confundat ȋntr-o veselie statul cu conducerea lui…Pretutindeni aud expresii echivoce precum “statul face”, “statul desface”, “statul drege” etc. Am ȋnvățat la școală (pe vremea când ȋncă era școală, nu redusă la un simplu mijloc de “socializare” sau transformată ȋntr-o căruță a marxismului cultural) o echivalență simplă și elocventă: statul = teritoriu delimitat plus populația care ȋl ocupă. Așadar, când faci o afirmație precum “statul taie…”, automat se subȋnțelege că și eu, ca membru al statului, tai. Aaa, da, nu eu, ci conducerea statului. Dar eu n-am votat această “elită” (vă place cum beizadeaua “generalului” Oprea vă râde ȋn nas cu mașina lui de 100.000 de euro – nu, @mihao, nu plătești degeaba impozite și taxe – și cum toate nevertebratele astea analfabete , leneșe, trufașe și masonice socotesc STATUL moșia lor proprie și LEGEA apanajul lor nativ și “predestinat”, lăsându-vă impresia că vor să stăpânească țara doar ei și urmașii lor, ȋn vecii vecilor, dar musai cocoțați “filosofic”, “democratic”, “civilizat” și “european” pe grumajii voștri și, evident, ai urmașilor voștri?), deci nu mă reprezintă, adică n-are legitimitate din partea mea.

    La urma urmei, de ce-om vorbi sau de ce ne-om iluziona că vom avea autostrăzi “ca-n Vest” (dar ce Vest, tati? măcar să ajungem la nivelul statelor (tot) foste comuniste Slovacia, Polonia și Ungaria!) ? Noi vom râmâne “tărâmul tuturor posibilităților” de…jaf, inechitate și oligarhie, iar la cât ne iubesc SUA, UE și NATO, n-ar fi exclus să devenim și niscaiva carne de tun ȋn planurile lor belicoase contra Rusiei (dar noi ne scăpăm ȋn nădragi de bucurie că ne-a blagoslovit soarta cu o “poziție geostrategică excepțională”).
    8 0
  • Cateodata stau sa ma gandesc daca pedeapsa capitala ar fi ok pentru toti lasi astia de prin partide, insa bunul simt omenesc imi mai taie din ura si rautate. Totusi cand aud astfel de stiri ura revine, acesti dusmani de tara ar trebui pedepsiti aspru de tot, pe fiecare in parte, de la cel mai mic la cel mai mare.
    3 0
  • Unde sunt autostrazile din banii de acciza infectule(Ponta)? Raman doar cu speranta ca atunci cand Ponta va disparea macar sa vina altcineva totusi cat de putin mai bun.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru