Esential
19 | luni au mai rămas până la termenul nou de finalizare a Autostrăzii Transilvania. Doar 10% din suprafaţă a fost construită. |
19 | luni au mai rămas până la termenul nou de finalizare a Autostrăzii Transilvania. Doar 10% din suprafaţă a fost construită. |
În urma întărzierii plăţilor pentru lucrările efectuate de Bechtel în 2010, conducerea companiei respective a redus ritmul de lucru pentru Autostrada Transilvania, lucru care va duce la amânarea termenului de finalizare a acestei lucrări. Mai precis, Autostrada Braşov-Borş trebuia terminată până în decembrie 2011, dar noul termen vizează finalizarea lucrărilor până în decembrie 2012. Autostrada Transilvania nu este la prima întrerupere, proiectul fiind sistat şi în 2005, când autorităţile române au început să reanalizeze contractele încheiate de guvernarea precedentă.
Proiectul Autostrăzii Transilvania a început în 2004 în baza unui contract cu o valoare de 2.2 miliarde de euro. Constructorul a rămas acelaşi – americanii de la Bechtel, dar statul român a schimbat între timp partidul de guvernământ şi mai mulţi miniştri ai Transporturilor şi ai Finanţelor, care au avut viziuni diferite în privinţa acestui proiect. La aproape şapte ani de la debutul lucrărilor, cei de la Bechtel au construit puţin peste 10% din traseul total, care are o lungime de 415 kilometri.
Anca Boagiu, actualul Ministru al Transporturilor, a declarat recent în cadrul unui interviu acordat celor de la Ziarul Financiar că nu există niciun ban pentru Bechtel până în vară, când este pregătită rectificarea bugetară.
Aşadar, lucrările pentru tronsonul Suplacu de Bărcău – Borş, nu pot fi finalizate. Pe parcursul anului 2010, statul român a achitat 965.1 milioane de lei, din care 867.8 milioane reprezintă datorii aferente anului 2009. Suma de mai sus le-a fost plătită celor de la Bechtel, care vor mai primi încă 8.5 miliarde de lei până la finalizarea proiectului, dacă lucrările se derulează conform programului. În schimb, pentru anul 2011, Autostrada Transilvania va primi 148 de milioane de lei, informează cei de la Mediafax.Statul român le datorează americanilor de la Bechtel 104 milioane de euro, plus penalităţi de 2.28 milioane de euro. Contractul cu Bechtel nu este singurul în care statul român a avut probleme, finalizarea Autostrăzii A2 fiind şi ea întârziată, de data aceasta de rezilierea contractului din partea românilor, urmată de plata integrală a datoriilor şi a remuneraţiei francezilor de la Colas.
Via | Mediafax
Atatea minciuni, gogosi vandute ca intr-un film alb-negru mut in care rolurile principale ale lui Stan si Bran, ale politicianului de Dambovita se distribuie si se castiga in fiecare an electoral, vreau in schimb sa dau de partea filmului in care Prostimea se inarmeaza cu torte, furci si ragete, mugete si incepe sa-mi fugareasca dragul nostru politician !!!
@ Automarket
Cand scrieti de cele 4 milioane de biciclete portocalii ce vor veni la anul din China? Faceti o sectiune ”biciclete”.
Sunt curios care v-a fii costul final.
Probabil ca nu va fi gata nici in 2015, avand in vedere ca in 7 ani au fost construiti 50 de km de autostrada, iar anul acesta nu a fost alocat niciun ban.
Autostrazile in Romania sunt un mare dezastru.
Citeam recent ca Spania a dat in folosinta, din '90, mai mult de 8.000 de km.
Sa traim bine!
Poate idiotii si redusii mintali, ca un om sanatos la cap ar trebui sa se uite in alta parte cand apar ei la televizor.
Revenind la prezent, haideti sa nuantam putin un mai vechi dicton si va rezulta versiunea urmatoare: "Spune-mi cu cine votezi ca sa-ti spun ce creier de cercopitec posezi"...