Contractul prevede că lucrările trebuie finalizate în iulie 2016, însă Ministerul Transporturilor speră ca porţiunea de drum să fie inaugurată oficial până la sfârşitul acestui an, adică cu şapte luni mai devreme. Totuşi, Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a admis că inaugurarea depinde de vreme şi că va fi făcută fără ca spaţiile pentru refugii să fie terminate.
"Aşa cum arată acum, acest lot de autostradă este recepţionabil.
Din maşină arată bine. Ne bucurăm dacă vom reuşi să îl deschidem circulaţiei cu şapte luni mai devreme. În afară de lucrările care nu ţin de siguranţa circulaţiei, cele pentru refugii, totul ar putea fi finalizat odată cu marcajul, care mai trebuie făcut pe circa 30 de kilometri pe ambele sensuri. Din păcate, asta ţine de condiţiile meteo, de umiditate cât mai mică şi temperatură peste patru grade Celsius. Am putea atunci semna recepţia pentru zona de rulare, fără spaţiile organizate în lateralul autostrăzii", a precizat Costescu. Deschiderea lotului de 25 de kilometri va face posibilă traversarea României pe autostradă de la intrarea în punctul vamal Nădlac până la Lugoj. În acest fel, se va putea circula şi pe cei 10 kilometri de lângă Lugoj care au fost inauguraţi încă din 2013, dar care nu au fost utilizabili din cauza faptului că şoseaua se termină în câmp.În schimb, autostrada Orăştie - Sibiu continua să genereze probleme pe lotul Sălişte şi Cunţa.
Potrivit unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, cheltuielile pentru reparaţiile necesare pe porţiunea de 200 de metri trebuie asumate de statul român, întrucât autorităţile au deschis autostrada deşi ştiau că există probleme de execuţie.Via Ziarul Financiar, Digi24 | Sursă foto
Chiar până după Lugoj un pic, nodul e la ieșirea din Traian Vuia pe E673.
Sa intelegem ca Romania se termina la Lugoj ??