Anul 2016 începe cu numeroase veşti proaste legate de autostrada Sibiu - Piteşti, cel mai important proiect de infrastructură al României până în 2020.
După ce autorităţile au anunţat că traseul ar putea fi finalizat abia în 2023, acum aflăm şi motivele reale pentru care lucrările ar putea întârzia cu cel puţin trei ani faţă de programarea iniţială.
Studiul de fezabilitate, cu alte cuvinte documentul pe care se bazează proiectarea autostrăzii, trebuie refăcut în totalitate din cauza calităţii precare. Nu o spunem noi, ci Jaspers, o instituţie a Uniunii Europene care trebuie să-şi dea acordul pentru ca un proiect de o asemenea anvergură să fie finanţat din fonduri europene nerambursabile.
"Jaspers nu poate confirma caracterul adecvat al documentelor de susţinere a unei cereri de finanţare de succes şi recomandă revizuirea şi refacerea studiului de traseu utilizând o metodologie clară, cadru robust şi adecvat, fără informaţii care se repetă, bazat pe un studiu de trafic de încredere, un calendar realist, soluţii de inginerie care să ia în considerare realizarea efectivă a proiectului, problemele de mediu şi cele mai recente studii şi informaţii", precizează Jaspers într-un raport citat de publicaţia Hotnews.În absenţa unui acord din partea Jaspers, Uniunea Europeană nu va acorda României fonduri nerambursabile pentru autostrada Sibiu - Piteşti, ale cărei costuri se ridică la aproape 2 miliarde de euro.
În acest context, România are două alternative: fie reface practic studiile de fezabilitate, fie construieşte autostrada doar cu bani proprii, cu riscul de a înregistra numeroase problele din cauza proiectului slab. Cel mai probabil, autorităţile vor alege prima soluţie, care va genera o intarizere semnificativă fata de calendarul propus iniţial pentru construcţia autostrăzii.
Via Hotnews
tipic pt noi romanii facem 15 SF-uri toate proste copiate unu dupa altu, iar termenul pt un SF e de regula 3-4 luni. fata de ani cat dureaza afara si e d necontestat.
In schimb nu vad de ce nu ar construi aceasta autostrada statul roman printr-o companie (ex.CNADNR) . Fara sa pierdem ani de zile in licitatii si procedure, studii ...etc. In 2 ani de azi inainte ar fi gata.