“Legăm Sebeş de Turda, sunt 78 de kilometri şi am găsit finanţare în alocarea financiară 2007-2013.
Va fi un proiect de circa 800-900 milioane de euro, finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene şi care va trebui să fie finalizat destul de repede, adică până la finalul anului 2015, ca să intre pe facilitatea aceea de n+2, adică să poţi folosi fondurile din alocarea până în 2013 încă doi ani”, a declarat Dan Şova, ministrul marilor proiecte, citat de Agerpres.Chiar şi cu acest tronson de autostradă finalizat, infrastructura rutieră din România este încă la un nivel jenant în comparaţie cu alte ţări din Europa. Ţări precum Serbia, Bulgaria şi Albania ne-au depăşit demult la capitolul ”kilometri de autostradă”, iar aceştia au reuşit să rezolve problema unei autostrăzi care să asigure traversarea directă a unei ţări şi să negocieze contracte de construcţie ale autostrăzilor la sume rezonabile în raport cu ceea ce se întâmplă în ţara noastră. Mulţi investitori străini se feresc de ţara noastră pe fondul infrastructurii slabe, după cum ne-au confirmat cei de la Ford în această săptămână, care solicită construcţia unei autostrăzi între Craiova şi Piteşti, pentru a asigura transportul rapid al mărfurilor produse de aceştia spre portul Constanţa.
@sebastiantoma Tu chiar mai crezi?
In rest sa le stea in gat spagile haraciurile, peschesurile si rusveturile pentru ca astea inzecesc costurile si mai grav ne tin pe loc si calatorim tot pe drumuri cu o banda ca acum 100 de ani.
oricum, macar sa ne faca cineva autostrazi, ca noi nu suntem in stare.