Autostrada Ploiești-Buzău a fost scoasă la licitație: costuri estimate la 5 miliarde de lei

de Paul Cosma
Miercuri, 02.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitaţie lucrările de execuţie a autostrăzii Ploieşti - Buzău, cu cele trei loturi: Dumbrava-Mizil, Mizil-Pietroasele şi Pietroasele-Buzău.

Potrivit anunţului CNAIR publicat pe SICAP, valoarea contractului pentru execuţia autostrăzii, cu lotul 1 Dumbrava - Mizil (km 0+000 - km 21+000), lotul 2 Mizil - Pietroasele (km 21+000 - km 49+350) şi lotul 3 Pietroasele - municipiul Buzău (km 49+350 - km 63+250), este estimată între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.

Costul lucrărilor pentru lotul 1 este estimat între 1,655 miliarde de lei şi 1,952 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 2 la 1,475 miliarde de lei şi 1,741 miliarde de lei, fără TVA, iar pentru lotul 3 valoarea este cuprinsă între 1,160 miliarde de lei şi 1,369 miliarde de lei, fără TVA.

Tipul procedurii este licitaţia deschisă, iar achiziţia nu implică încheierea unui acord-cadru. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 august 2021, ora 15:00, dată la care acestea vor fi deschise.

CNAIR estimează că va obţine finanţarea necesară semnării contractului în trimestrul 4 al anului 2021.

Durata contractelor pentru fiecare lot în parte este de 80 luni şi cuprinde: 20 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Via Agerpres

Comentarii (16)

  • Ce-i cu sumele astea? Am citit si pe Hotnews stirea si nu-mi pot da seama de unde au scos sumele astea. Cum sa coste o autostrada de 63 km, intr-o zona de campie, peste 1 miliard €!? Asta inseamna aproape 16 milioane € / km!
    Trebuie facute multe tuneluri, viaducte de kilometri intregi, are zone un specific aparte pentru asemenea costuri?

    Cu totii vrem sa se faca infrastructura, dar nu inseamna ca vrem din nou a afacere de tip Bechtel.
    21 2
  • @raduvlase
    Sunt din fonduri europene dar ,atentie,si cu participatia statului,platesti de 5 ori,10 ori mai mult decat face(dupa ce tragi linie vezi ca defapt n-a fost niciun ajutor ci am platit mai mult decat ar fi costat pe bune pentru c-au fost umflate artificial costurile).Asa e peste tot in colonie,nu numai la autostrazi,basca aproape toate materialele vin tot din Ue,automat 90% dintre fonduri se reintorc inapoi la ei,cumparate la suprapret.Inca o data,tot ce se face cu fonduri europene e umflat cu pompa la pret din cauza asta,pe bune ajungi sa platesti enorm,niciun ajutor.
    15 13
  • Asta e pretul estimat insa dupa lictatie se va sti pretul real de piata. Simplu si eficient. ce vreti mai mult? Sa fie foarte ieftin si sa lucreze firmele in pierdere sau sa scoata elevii, studentii si militarii la munca patriotica (sclavie moderna) ca pe vremuri.
    Despre comentariul 2 n-am ce sa zic ca tatraurs nu poate fi combatut decat daca faci misto de el si mi-e lene acum. De fapt ma plictiseste ingrozitor.
    7 21
  • Dupa licitatie se va sti pretul real? De parca ne-am nascut azi,bai lingator de ue,orice se face in romania costa la final cel putin dublu,mereu raman fara fonduri,mai apare ceva,se suplimenteaza,de fapt se ciordeste. Dupa gandirea ta avem de ales intre furat pe fata sau sclavia moderna,aham,esti inteligent.Acum misca-te,ia fa misto,hai sa vedem.
    18 10
  • Da bai lingator de dosuri sovietice. Dupa licitatie se va sti pretul. Pretul se stabileste prin licitatie unde toate firmele participante fac oferte si beneficiarul o alege pe cea mai buna dupa criteriile stabilite de el. Asa se face in toata lumea civilizata, nu au inventat romanii sistemul. Pretul nu il stabileste statul decat in comunism. Asa cum stabilea si ca noi toamna strangeam cartofi o luna sau doua in loc sa fim pe bancile scolii si ne plateau cu 5 lei pe zi care oricum mergeau la fondul clasei.
    Ca tu esti paranoic si ai impresia ca toti te fura este din cauza educatiei precare si a inteligentei emotionale scazute. Sa inteleg ca esti tatraurss care de la atata pupat dosuri putiniste are totusi o jena sa se arate in public?

    Totusi, care e pretul real dupa tine? Ca esti un mare expert in constructia autostrazilor si stii unde si cat se fura. Hai, ca nu te-ai nascut azi.
    9 15
  • tc1900
    ca de obicei, romanii se pricepe la de toate, fotbal, femei, cost autostrada /km

    singurul lucru la care suntem cu adevarat buni e facutul de misto si scuipatul de seminte de pe margine
    7 14
  • Lucian
    Un domn pe nume Enayati a facut in 2 ani un oras medical ce-i poarta numele cu 50 milioane de euro, cam cat dam noi pe 3km de autostrada... in timp ce stam cu spitale vechi de sute de ani cu peretii plini de toate bacteriile...

    O sa faca si Statul un spital nou in 2024, la vreun miliard de euro... ca na, doar ei sunt specialisti si stiu preturile corecte... nu-i asa tc1900?
    17 1
  • @tc1900
    nu, nu romanii nu scuipa seminte de pe margine, cel putin pe site-l asta, altii baga propaganda. Romanii fac autostrazi acum, asa cum stiu si cum pot, din ce in ce mai mult si mai bine si asta nu le convine unora se pare. Daca nu se fac nu-i bine, daca se fac sunt prea scumpe, mereu cineva scuipa samanta urii si a nemultumirii stand pe margine. Nu romanii. Iata aici ca romanii muncesc bine cand sunt platiti:
    https://www.youtube.com/watch?v=iWRe7HMDajI
    Si gasiti numeroase exemple asemanatoare.
    Acum ca ne da Europa bani sa facem ceva si se fac licitatii sa se obtina pretul cel mai bun, nici asa nu e in regula? Ce nu e bine? Ca se face? Ca se dau bani? Ca se munceste? Cui nu-i convine asta? Sunt oare aici pe AM propagandisti care le pute orice e romanesc sau facut de romani? Ma intreb deseori.
    Romania primeste bani acum dupa ce secole doar i s-a luat, sa nu uitam ultima spoliere facuta de rusi care drept plata ne-au dat un sistem politic si economic falimentar care s-a prabusit pana la urma si mai tragem chiar si acum ponoasele.
    Bucurati-va, peste 5-10 ani va mai fi inca o autostrada in Romania si sa speram si multe altele sa putem si noi merge ca oamenii repede si eficient dintr-un capat al tarii in altul.
    11 12
  • @10;56
    Mei,tu ori lucrezi la stat,ori faci afaceri cu statul,ori esti politician.Sau doar spalat pe creier de propaganda UE.
    13 8
  • @12:17
    ce-i trolache? Sefii tai de la nu te-au invatat cum sa contrezi argumentat? Tot e mai bine e in UE. Daca nu eram, cine stie? poate postam ca tine si alti macurti pe o sticla de vodca si o legatura de stevie.
    Ia de aici:
    https://evz.ro/romanii-vad-in-rusia-cel-mai-mare-dusman-pe-cine-consideram-cel-mai-bun-prieten-studiu-sociologic.html
    3 13
  • Mai oameni buni, eu sper sa fie o greseala la cifre sau o interpretare gresita undeva. Altfel, 1 miliard de euro pentru 63 de km de autostrada la cel mai usor nivel, este imens.
    Deschideti o harta si vedeti relieful. E cel mai lin si iertator ses posibil. Sunt doar vreo 2 parauri amarate. Localitati mari, nu sunt, dealuri nu sunt, mlastini nu sunt.
    In ce se duce miliardul daca se duce?
    13 1
  • 20 luni perioada de execuţie a lucrărilor ! cu panarama asta de guvern hai sa fim seriosi
    10 2
  • suma aia e doar o estimare. Costul o sa se vada dupa licitatie cand se va alege firma care ofera pretul cel mai mic. Au fost licitatii de autostrazi in Romania in care s-a castigat si cu 50% din estimare. In fine putem studia cate structuri sunt pe traseu si probabil ca sunt cateva traversari de rauri si cai ferate si pasaje peste alte sosele si cai de comunicatie. A studiat cineva proiectul? Hai sa vorbim dupa aia sa vedem de ce e atat?
    2 13
  • pentru detalii interesante despre acest proiect se poate citi aici:
    http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=58.6405
    Proiectul nu include doar autostrada in sine ci si impaduririle cu perdele de protectie si statii de incarcare a automobilelor electrice. Astept sa discutam pe lucruri concrete nu pe impresii. Vom vedea cu ce pret au castigat firmele care vor construi tronsoanele respective. O zi buna.
    4 12
  • @@alex
    Sigur trebuie vazut proiectul ca de pe harta la prima vedere nu exista nici o mare provocare.
    ai maxim 2 traversari peste linie ferata la 15 mil bucata, 2 parauri si ~10 ridicari de DN/DJ la 1.5 mil bucata. In rest, sunt lanuri nesfarsite de papusoi.

    @Info
    Oau, impaduririle si statiile schimba tot. La ~10k euro hectarul de impadurit cam cate zeci de mii de hectare se impaduresc? Si la 300k euro o statie de incarcare cam cate statii se monteaza?

    Sunteti ridicoli cei care incercati sa aparati un proiect care pare imens de scump.
    Mai cititi odata pretul: 4.3-5 miliarde lei fara TVA.
    12 1
  • @13.13... alex cu a mic... cum unde se duc?... unde trebuie...
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru