România va avea o nouă autostradă: Orăştie-Sibiu. Aceasta va fi finalizată în 2015 şi va avea o lungime de 82 de kilometri.
Oficialii CNADNR aşteaptă oferte pentru construcţia autostrăzii Orăştie-Sibiu, informează Mediafax. Potrivit agenţiei de ştiri, proiectul valorează aproape 3 miliarde de lei noi şi ofertele pot fi depuse până în data de 16 februarie 2011. Autostrada Orăştie-Sibiu va avea o lungime de 82 de kilometri. Contractul va avea o durată de 54 de luni, ceea ce înseamnă că anul 2015 ar marca debutul acestei autostrăzi dacă totul va funcţiona cum trebuie.
Construcţia autostrăzii este finanţată în proporţie de 85% prin fonduri de coeziune obţinute în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport şi cofinanţat de la bugetul de stat în proporţie de 15%. În alegerea ofertei câştigătoare se va ţine cont de propunerea tehnică în proporţie de 70 la sută şi de preţ în proporţie de 30%. Lucrarea vă străbate trei judeţe – Hunedoara, Alba şi Sibiu şi include varianta ocolitoare Sebeş şi drumul de legătură standard de autostradă pentru centura Sibiu.
Potrivit standardelor de cost ale Ministerului Transporturilor, preţul standard pe kilometru de autostradă extraurbană în zonă de deal şi de şes este de 5.05 milioane euro, iar pentru acelaşi tip de autostradă în zonă de munte este de 6.1 milioane de euro.
Proiectul de construcţie al acestei autostrăzi face parte din coridorul IV Paneuropean, care începe la Nurenberg (Germania) şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul va trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Traseul va ajunge până la Istanbul.
Până acum, a fost finalizat doar tronsonul Bucureşti-Cernavodă, în timp ce tronsoanele Arad-Timişoara şi Cernavodă-Constanţa se află în diferite stadii de execuţie. România are 314 kilometri de autostradă în prezent, iar în construcţie se află în 243 de kilometri, care vor fi finalizaţi în 2011 şi 2012. Respectivele proiecte au o valoare totală de 2.5 miliarde euro.
Via | Mediafax (înreg.)
- noi nu construim....noi platim
- mafia colorata se imbogateste si
- constructorul freaca menta din motive de comisioane prea mici, pardon, plati intarziate.
Nu vad unde s-ar incadra Timisoara aici , autostrada face un ocol pe la TM ? sau este o extensie construita de guvernul nostru ?
Pe harta nu prea are sens arad-tm-deva ...
cel mai simplu. faci o autostrada din vest in est sa legi tara pe diagonala, si restul cum o fi viata.
adica lega oradea de constanta prin pitesti, ca sa se foloseasca de vechea autostrada, si apoi mai vedeau ei.
dar, nu, hais a ne apucam de diverse sectoare sa le dam drumul aiurea. cluj-turda ( e bun, dar totusi nu mai bine faceau oradea-cluj?)
daca tot s-au decis sa mearga pe langa dn1 de ce nu au continuat cu buc-brasov, ca lumea multa se duce la munte f des. au ales acum nusu ce sector in mijlocul tarii fara nici o noima.
@AdrianosFidi. Cifrele pentru constructie se refera strict la costurile cu realizarea unui km de autostrada fara sa includa proiectarea, viaductele, pasajele si inelele de legatura. Aici a fost marea jmecherie in declararea cifrelor standard. In plus, daca aceste costuri au fost aprobate de UE inseamna ca e ok.
Nu inseamna ca iau apararea actualilor si/sau viitorilor "conducatori" ai tarii ci numai ca e bine sa citesti atent textul
P.S. Astept voturi negative si pt. acest comentariu :))
asta e perioada minima obligatorie pt orice produs in UE. daca nu era obligativtatea asta, se dadeau autostrazile fara garantie. :)))
pt o autostrada, garantie 2 ani? ROLFMAO
pt cine considera ca America e tara tuturor posibilitatilor, bine ati venit in wonderland of choise, charpatian garden full of shit ...
PS: cine sa se opuna conducerii? turma? inseamna ca traiesti pe alta planeta. aici traim pe pamant, unde sunt niste "mici" aspecte psiho-sociale care in ziua de azi tin poporul roman din a se rascula