Autostrada București-Brașov este deja la al treilea eșec. Guvernul României nu a reușit să găsească o companie de construcții care să finanțeze din surse proprii proiectul de realizare al secțiunii Comarnic-Brașov. Consorțiul Vinci-Strabag-Aktor nu a reușit să obțină finanțare din surse internaționale pentru a realiza proiectul, estimat la 1.8 miliarde de euro. Recuperarea investiției ar fi fost realizată prin concesiune și ar fi durat aproximativ 26 de ani, ceea ce ar fi ridicat costurile totale la 8.4 miliarde de euro. Singura soluție rămasă în prezent pentru acest tronson de drum este construcția din fondurile statului.
Potrivit lui Ioan Rus, fostul Ministru al Transporturilor, secțiunea Comarnic-Ploiești ar fi fost amânată pentru anul 2020, fiind căutate companii dornice să finanțeze și să realizeze construcția tronsonului Comarnic-Brașov. Astfel, România ar fi avut autostradă de la București la Brașov în secțiuni, în ideea evitării cozilor de pe Valea Prahovei și îmbunătățirii infrastructurii rutiere. Din păcate, rupta este căutată din punct de vedere turistic, nu și comercial, de unde și interesul scăzut în găsirea de finanțare pentru acest proiect de infrastructură.
Guvernul României este la a treia tentativă de găsire a unui constructor dornic să finanțeze din fonduri proprii autostrada de la București la Brașov. Proiectul de construcție în regim de concesiune ar implica, pe lângă construcție, întreținerea autostrăzii din fondurile constructorului, iar recuperarea investiției s-ar face treptat, pe o perioadă de peste 20 de ani, din taxele de autostradă aferente.
Fără îndoială că Bucureștiul trebuie legat de Brașov și, mai apoi, până la Oradea, dar în clipa de față consider că prioritară e ruta Nădlac - Constanța (mai ales Pitești - Sibiu) și Oradea - Târgu Mureș, poate până la Brașov.
Apoi, imperios necesar este o autostradă către Moldova. Drumul este prin câmpie și nu este greu de realizat. Autostrada să se oprească la Suceava sau, de ce nu, la granița cu Ucraina. Faptul că E85 e un drum cu o bandă și jumătate (care e acostament în realitate) nu justifică faptul că Moldova trebuie ignorată. O autostradă ar atrage investitori și ar ridica mult o zonă care e ținută în situația în care e cu anumite scopuri precise. Apoi legarea ei de Transilvania pe Ungheni - Iași - Piatra-Neamți - Târgu Mureș.
Dar când la Transporturi vin numai oameni care n-au capacitățile necesare, la ce să ne așteptăm?
asta e soarta romanilor de 25 de ani.
de ce dam 50% din pret pe acciza la combustibil?!
cat timp nu iesim in strada asa va fi intotdeauna.
Sau, o data la 4 ani, stau in ploaie si aglomeratie sa voteze pe unu care, poate, va vinde Romania nemtilor. Da doamne !
Asta nu inseamna ca politicienii romani nu le fac nevestele curve si copii golani.
Aaa, si banii europeni nu se pot fura, pentru proiecte peste 10 milioane de euro, se face audit. Iar un km de autostrada e 3-4 milioane.