Autorităţile par neputincioase în faţa acestei perspective şi se resemnează cu gândul că autostrăzile aflate în continuare în exploatare sunt sigure pentru participanţii la trafic.
"Sunt mai puţini kilometri de autostradă, dar sunt acei kilometri care sunt siguri, se poate circula pe ei. O să remediem şi această problemă (n.r - lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu) şi vom reda circuitului aceşti kilometri de autostradă. Trebuie făcute studiile şi trebuie luate măsurile separat pe fiecare situaţie, pentru că studiile geo în acea zonă diferă foarte mult, nu de la un kilometru la altul, ci de la 100 de metri la alta, iar atunci soluţiile vor fi diferite", a explicat Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor.
Termenul prevăzut anterior pentru redarea în circulaţie a acestui tronson este iulie 2016, însă autorităţile evită acum să menţioneze când vor fi finalizate lucrările, întrucât trebuie realizate noi studii."Va sta închis atât timp cât vor cere procedurile de siguranţă.
Sunt nişte analize care se fac, s-au prelevat probe, s-au luat carotele, s-au dus la laborator şi se lucrează şi la soluţia tehnică. Fără soluţie tehnică, nu putem să ne asumăm riscul să pornim ca, după câteva luni, să constatăm următoarele crăpături şi să o ţinem aşa într-un lanţ infinit", a mai precizat Costescu.Via Economica
Mai bine ii spanzuri in piata, ca acu 2000 de ani, pe cativa sefi de la CNADNR, cate 1-2 in fiecare an, si pe urma sa vezi cum apar autostrazile calitative si fara probleme, cu costuri mai mici si in timp record.
Nu-i posibil ca in Romania sa fie km de autostrada mai scump decat in Grecia, cu mult mai scump. In conditiile in care in Romania autostrada se face pe campie si in Grecia prin munti. Nu mai vb de nivelul de trai si salariu minim/mediu, asta ar trebui sa scada pretul pamantului pe care-l cumara statul, nu pretul pe care-l fura ''baietii destepti".