În primele șapte luni ale anului, pe piața din România au fost înmatriculate aproximativ 294.500 de mașini second-hand, cu 82% mai mult față de anul trecut. Eliminarea timbrului de mediu reprezintă unul dintre principalii factori care au generat această creștere.
Dar lucrurile ar urma să se schimbe în perioada următoare. Cornel Brezuică, șeful Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat în cadrul conferinței "Întinerirea parcului auto din România - care sunt soluţiile?" că a fost constituit un grup de lucru care analizează reintroducerea taxei auto, anunță publicația Capital.
"Am început discuţii privind un nou mod de taxare. Trebuie să vedem însă dacă taxăm o singură dată pe durata de viaţă a vehiculului sau apelăm la o taxă anuală. Sper să ajungem la o măsură fiscală care să fie benefică pentru toată lumea. Până la finalul anului sperăm să avem o variantă agreată de toţi cei implicaţi pentru o nouă taxă de poluare", a declarat oficialul AFM.
În cadrul aceluiași eveniment, Gheorghe Marinescu, șef serviciu impozite și taxe locale în cadrul Ministerul Finanțelor Publice, a declarat că vor exista modificări și în ceea ce privește impozitul auto anual.
"Este limpede că trebuie schimbat modul de calcul al impozitării vehiculelor.
Astfel vom aduce şi bani în plus la bugetele locale. Noi avem în vedere să ţinem cont inclusiv de gradul de poluare şi sper să ajungem la un sistem uşor de aplicat de primării. Noi încurajăm achiziţia de maşini nepoluante. Un nou mod de impozitare este aplicabil cel mai devereme la 1 ianuarie 2019", a declarat oficialul Ministerului Finanțelor Publice.Via | Capital
si sa taxeze noxele, nu co2!
Plus ca, nu e nici democratic sa fortezi cetatenii sa cumpere tipul de produse pe care il vrei tu, cand ei isi doresc altceva. De unde sa-si ia romanii un Logan de 8000+ euro cand majoritatea masinilor SH se invart in jurul a 3000. Si astia care zic ca masina nu e o necesitate si ca sa mearga cu transportul in comun aia care nu-s permit masini noi sunt mai prosti ca Dragnea. Cel mai josnic nivel de prost ala care nu recunoaste ca masinile au pus pe picioare economiile tarilor dezvoltate.
Spre stiinta ta, taxa pentru prima inmatriculare este produsul "ciumei rosii"! A fost introdusa de primul motociclist al tarii, vesnic insuratu' Tariceanu cand era prim ministru sustinut de PSD, ca PNLu avea 15% in parlament. Motivul era unul simplu: Motocicleanu era/este un sustinator activ al importatorilor si producatorilor auto iar afacerile lor erau deranjate de SHuri. Astfel ca in loc sa creasca nivelul de trai al romanilor ca sa-si permita masini noi, le-a pus taxa celor care cumparau masini SH.
In cazul in care chiar ar durea la basca pe cineva de mediul inconjurator,singura solutie viabila este sa se impoziteze in functie de poluare. Insa motivul este altul, il cititesti chiar in articol: Autoritatile locale nu mai au bani acum ca si-au marit salariile de 2-3 ori, asa ca un impozit auto mai mare nu va face decat sa le mareasca veniturile, ca tudose nu mai are nici el banuti la buget.
Sunt de acord ca nivelul impozitului sa fie in functie de nivelul de poluare (euro 3, euro5 etc.), dar banii colectati sa fie folositi DOAR pentru mediu, deci nu pentru salarii, pensii etc.
Impozitul trebuie sa fie anual, pentru ca daca platesc un impozit pe toata viata masinii, voi pastra aceasta masina toata viata mea, ca sa nu mai platesc inca o data alta taxa pentru alta masina.
Eu as vrea sa-mi cumpar masina noua dar, la veniturile mele, nu imi pot permite decat una foarte modesta. Cel mai sigur mod de impozitare, dupa parerea mea, ramane cel inclus in pretul combustibulului, deoarece doar masinile care ard combustibil polueaza aerul, inclusiv cele inmatriculate pe Bulgaria si circula doar prin Romania.
Daca ne intereseaza inoirea parcului auto, solutia este acordarea de stimulente la cumpararea unui auto nou, nu impozitarea excesiva.