România nu a început în ultimii ani lucrările la nicio autostradă majoră pentru infrastructura rutieră, în condițiile în care Dacia și Ford fac presiuni majore pentru autostrada Pitești - Sibiu, în timp ce o autostradă de la Comarnic la Brașov ar contribui la fluidizarea circulației pe DN1 spre stațiunile montane.
Premierul României a anunțat însă că ambele autostrăzi pot fi finalizate într-un termen de 5 ani, adică până în 2025. Întrebat dacă autostrada Comarnic - Brașov va fi realizată în 5 ani, premierul Ludovic Orban a replicat: "Da. Este valabil și pentru Pitești - Sibiu".
Cu toate acestea, există deja o serie de probleme pentru ambele autostrăzi. Se anticipează că lucrările la două dintre loturile autostrăzii Pitești - Sibiu vor fi dificile din cauza faptului că acestea au nevoie de numeroase tuneluri, în timp ce în cazul autostrăzii Comarnic - Brașov nu s-a stabilit încă nici măcar sursa de finanțare a proiectului.
Premierul promite că o astfel de decizie va fi luată până la sfârșitul lunii ianuarie și să cea mai bună soluție este finanțarea de la buget, în detrimentul finanțării printr-un Parteneriat Public Privat.
De asemenea, premierul susține că în perioada următoare vor fi lansate licitații pentru revizuirea studiilor de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureș - Iași, însă pentru moment este prematură stabilirea unui termen concret pentru startul lucrărilor.
Via Hotnews
Si la autostrada Comarnic - Brasov tronsonul de Nord (Brasov-Cristian e deja contractat si chiar se lucreaza la construirea lui. Probabil ca in 18-24 de luni se taia panglica. Restul nu are surse de finantare, proiect, constructor ... Iar buluceala de w-e din Valea Prahovei se poate rezolva destul de bine si fara autostrada, cu centuri ieftine (relative la costul autostrazii desigur) la Comarnic si Busteni. De care stie toata lumea dar pe care Ministerul Transporturilor / CNADN nu sunt in stare sa le faca ..
Plus ca la noi fara spaga nu se face nimic, deci alt obstacol.
Paradoxal e ca, imediat cum vine cineva la putere (indiferent de culoare), face aceleasi promisiuni desarte.
Ganditi-va ca daca faceam 1m / zi, pana acum le aveam de mult. Dar sunt interese muuuult prea mari sa nu fie facute.
Si mai este o conditie: ordonatorul de plati sa nu fie ministrul, CNAIR (shefu), etc. adica vreo persoana/entitate publica/politica.
Treaba se face cu profesionisti platiti bine pe principiul "ashtia's banii, cand e gata...", cu rate lunare decente si bonificatii la lucrari terminate.
Interese ascunse? Nooooooooooo, te inseli amice. PSD e de vina!
Slava Domnului c-am scapat de ei! Sa vezi autostrazi in Romania in urmatorii ani, oamenii astia sunt generatia noua, muncitori onesti, nu spagari!
#șîeu vreau autostrazi. Nu se mai aude nimic de sloganul asta?