Autoritățile germane avertizează că Tesla Cybertruck nu va putea fi vândut în Europa: "Caroseria rigidă nu protejează pasagerii și pietonii"

de Daniel Popescu, Foto: Tesla
Joi, 19.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile din Germania avertizează că Tesla nu va putea comercializa în Europa pick-up-ul electric Cybertruck, întrucât acesta are o caroserie rigidă care nu absoarbe șocurile accidentelor, motiv pentru care pasagerii și pietonii nu sunt protejați.

Tesla a prezentat la sfârșitul lunii noiembrie pick-up-ul electric Cybertruck, a cărui producție va începe la sfârșitul anului 2021.

Noul model poate fi comandat și din Europa, însă reprezentanții Asociației pentru Inspecții Tehnice din Germania (TUV) trag un semnal de alarmă cu privire la comercializarea acestuia pe Bătrânul Continent.

Stefan Teller, unul dintre experții care lucrează la TUV, a dezvăluit că, în forma în care a fost prezentat, Tesla Cybertruck nu are nicio șansă să treacă de testele de siguranță obligatorii pentru a putea fi comercializat în Europa.

Principala problemă este reprezentată de caroseria rigidă, care nu poate absorbi șocurile în cazul unui accident, astfel că șocurile ar fi practic transferate ocupanților și pietonilor.

"Vehiculul Tesla contrazice filosofia de securitate europeană. Ocupanții se simt în siguranță, dar în realitate nu sunt. Partea frontală a vehiculului nu trebuie să fie rigidă. Bara de protecție și capota trebuie să absoarbă energia pentru a proteja pietonii.

În cazul unui impact nu se deformează nimic. În schimb, forțele acționează asupra ocupanților, iar airbag-urile nu sunt de folos", explică Teller.

De altfel, protecția ocupanților și protecția pietonilor sunt două dintre testele de bază în cadrul sesiunilor organizate de Euro NCAP. În schimb, în Statele Unite, Cybertruck intră în catogoria "light duty trucks", motiv pentru care nu este obligatoriu să aibă anumite măsuri de bază pentru protecția pasivă.

"În Germania nu va putea fi vândut ca vehicul de producție în masă. Sunt necesare modificări majore la structura de bază", a adăugat Teller.

Via Der Spiegel, Automobilwoche

Comentarii (10)

  • Ba ii protejeaza, cum sa nu-i protejeze ? Viata lor va fi spulberata intr-o clipa , de ce sa treaca prin chinuri si suferinte ? Daca nu, in ultima instanta , Musk va prelungi parbrizul pana jos la faruri , a demonstrat cu prisosinta ca acesta poate sa preia cu succes din forta impactului.
    13 11
  • trebuie sa puna niste colace de salvare din loc in loc exact ca la barci
    7 4
  • haralambie
    fals nemtzalailor codasi cu bateriile
    pasagerii din mamutul cyberdrac nici nu simt vreun impact cu alta masina deci cum sa nu ii protejeze ?
    iar pietonii se culca lejer sub tesla la cit are garda la sol
    durerea e doar cu parcarea la Aldi
    18 14
  • Sincer...cat de "spart" sa fii sa crezi ca mizeria aia taiata in colturi va circula vreodata pe drumurile publice? ii clar ca Elon Musca a facut un show ieftin cu masina aia, poate mai castiga niste bani de pe undeva. Asa ceva pe drumurile publice este o gluma proasta si un vis pentru ca sincer nu cred ca vreodata se va realiza. Cand toata lumea incearca sa le faca cat mai aerodinamice ca sa tina cat mai mult bateria daca tot vrem un viitor electrificat, el vine si tranteste un "kkt" in colturi si se asteapta ca lumea sa inebuneasca.

    Vrajeala ieftina.
    In rest numai de bine si Happy Christmas
    20 17
  • inexorabil
    Oare când s-a mai întâmplat să fiu de acord cu…teutonii?

    Iar dacă auzi de termenul “expert” şi de acronimul “”TÜV”, atunci…mucles :D

    Am înţeles că “maşina” a intrat inclusiv în atenţia…IIHS, adică a “tăticilor” în domeniul siguranţei. De fapt, eu, unul, de la dumnealor aştept momentul adevărului despre Cyberdrac.
    13 8
  • Sper sa fie asa! In sfarsit o veste buna, inteleg ca o masina electrica in era noastra chiar se potriveste, dpdv al ecologiei nu ca imi plac masinile electrice, nici nu le consider masini, da na, insa porcaria asta ce mai e, inteleg ca e inteligent baiatu da daca am putea face toti ce ne trece prin cap am trai intr o lume de Disney, pentru unii ar fi fain, da nu i departe:)
    10 5
  • Elvira
    Sunt fana Tesla, dar regulile sunt reguli. Nu trece testele, nu are ce cauta pe piata.
    8 4
  • "Vehiculul Tesla contrazice filosofia de securitate europeană. Ocupanții se simt în siguranță, dar în realitate nu sunt. Partea frontală a vehiculului nu trebuie să fie rigidă", zise cel care ori habar n-are ca exista pe piata Smart Fortwo care a si primit 4 stele la Euroncap ori.
    10 9
  • Pt cei care cred in conspiratii exista scoli de siguranta auto unde testeaza un impact la 25 km/h parca. Te zguduie de nu stii unde esti. Cu caroseriile care pot absorbi impacte(deformabile) s-a ajuns la 5 stele de siguranta. Practic, dai intr-un zid, camion sau orice altceva, iar distanta de la faruri pana la parbriz se face de obicei acordeon- iar lucrul acesta e ca un amortizor. Dca nu ar fi deformabil toata forta impactului l-ar prelua corpul.
    14 4
  • Lucian
    0 stele Euro NCAP, dar masina arata ca noua dupa test... pam, pam!
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru