Esential
21 | de milioane de persoane cu probleme de vedere exista in acets moment in Statele Unite. |
21 | de milioane de persoane cu probleme de vedere exista in acets moment in Statele Unite. |
Problema silentiozitatii modelelor hibride revine in prim plan in Statele Unite dupa ce mai multe grupuri care reprezinta interesele persoanelor cu handicap vizual au inceput sa faca lobby pe langa autoritati in acest sens. Acestea sustin ca unele grupuri sociale - cum sunt cei 1.1 milioane de orbi din State, copiii, biciclistii, si alte 20 de milioane de persoane cu probleme de vedere - sunt puse in pericol direct prin faptul ca modelele hibride nu emit sunete asociate rularii la viteze mai ridicate, atunci cand bateria este decuplata si isi intra in rol motorul clasic, pe baza de combustibil fosil.
"Hibrizii reprezinta un segment care creste continuu in termenii numarului de masini existente pe strada", sustine Ron Medford, unul dintre sefii NHTSA, principala organizatie de supraveghere a industriei auto din SUA. "Analizam problema in aceste momente si vom pregati un plan de cercetare pe baza datelor pe care le avem in acest moment. Incercam sa indentificam posibilele rezolvari pentru acest tip de abordare", continua acesta.
Unul dintre reprezentantii constructorilor aflati in discutie, Honda, sustine ca inginerii americani se concentreaza si ei pe analiza problemei, singura solutie efectiva la care s-a ajuns fiind emiterea unor sunete ceva mai inalte ca volum in timpul rularii.
Opiniile sunt insa impartite. Les Blomberg, director al Asociatiei Noise Pollution Clearinghouse, sustine ca nu hibrizii sunt problema, ci tocmai faptul ca ei nu se aud din cauza zgomotului infernal facut de celelalte masini din trafic. Se avanseaza chiar si o solutie ceva mai inalta din punct de vedere tehnologic: comunicare wireless intre vehiculele hibride si pietonii cu probleme de vedere.
Cel mai asociat nume cu accidente cauzate de lipsa sunetului la rulare este Toyota Prius, model pe care organizatiile de aparare a drepturilor persoanelor cu handicap il citeaza din ce in ce mai des in acest tip de discutii. "Soferii vehiculelor hibride nu au nicio vina, ei nu isi doresc sa loveasca persoanele cu handicap. ne lovim de o problema falsa iar opinia detinatorilor de hibrizi nu a fost ceruta in toata aceasta discutie", sustine Bob Wilosn, cel care a facut parte din auditoriul unei intalniri in care persoanele cu handicap i-au infierat pe posesorii unor astfel de modele.
via | Automotive News
Comentarii (2)