Tesla a lansat faceliftul lui Model S și Model X. Prilej de comentarii, dar nu referitoare la putere sau autonomie, ci la controversatul volan. Primele imagini ale faceliftului ne-au făcut cunoștință cu un volan care seamănă mai degrabă a manșă de avion. Este un semicerc, o soluție pe care o vedeam cel mult pe concepte futuriste.
Însă, așa cum ne-a obișnuit, Tesla caută să inoveze și să marcheze premiere cu orice preț. A fost primul constructor care a oferit o funcție de rulare semi-autonomă sau primul producător care a instalat uși de tip fluture pentru pasagerii spate, pe Model X. Așadar, decizia de a folosi un astfel de volan poate părea controversată, dar este tipică Tesla.
Bineînțeles, nu au întârziat să apară comentariile și întrebarea esențială: „ridică probleme în materie de siguranță acest volan cu formă de semicerc”?
Jurnaliștii publicației Motor1 au adresat această întrebare celor de la NHTSA, autoritatea americană pentru reglementarea siguranței în trafic.
Răspunsul celor de la NHTSA nu a întârziat să apară. Autoritățile au declarat că vor cere o poziție oficială din partea producătorului și apoi vor determina cât de sigură este soluția aleasă de Tesla.„În acest moment, NHTSA nu poate determina dacă volanul respectă standardele federale pentru siguranța vehiculelor. Vom contacta producătorul pentru a obține mai multe informații”, se arată în poziția oficială emisă de NHTSA.
Vom urmări și noi subiectul pentru a vedea în ce măsură volanul propus de Tesla va putea fi folosit în Statele Unite. Rămâne de văzut dacă vor exista probleme de omologare și în Europa. Vă reamintim că faceliftul modelelor Tesla (Model S și Model X) va ajunge pe piață la începutul anului viitor.
via / motor1
Dati pe Google cautare daca nu ma credeti.
Deci ce conteaza daca e rotund, oval, partrat, semicerc sau orice firma?
Daca e sa pierzi controlul, poate fi joystick ca la elicopter.
Mai just ar fi însă MMMF…
Atunci, şoferul de fapt nu trebuie decât să ţină mâna la mişto pe volan.
Fiind o mănuşă aruncată celorlalţi producători auto a produs puţină furie şi deci plângeri.
Este clar că maşina se va vinde cu versiunea de volan rotund.
PS la fel cu Audi e-tron, în care majoritatea covârşitoare a vânzarilor în Norvegia, sunt cu oglinzi normale şi nu cu sistemul cameră - ecrane.
Mai exista si sistemul de direcție si pe rotile din spate. Am condus odată o mașina ca asta, in parcare rotile spate bracau invers fata de rotile fata. Din ce am citit la viteze mai mari rotile spate brachează in aceeași direcție cu rotile fata. Lucru acesta diminuează mult cursa (rotirea) volanului pentru bracarea maxima.
Acum nu știu daca Tesla are roti directoare pe spate si nu am condus Tesla ca sa știu de cate ori învârtești volanul astfel încât sa obții bracarea maxima, dar acest tip de volan nu este o „imposibilitate” tehnica.
Tehnic se poate, dar o mica neatenție poate duce la accidente grave, șoferii care folosesc astfel de mașini le-ar trebui câteva ore de condus ca sa se obișnuiască cu mașina( ca exemplu încearcă sa conduci un Nissan Leaf cu e-pal, la început nu o sa-ti fie simplu)