La finalul anului trecut, grupul Deutsche Umwelthilfe (DUH) a lansat o serie de acuzații la adresa BMW. Organizația spunea că modelul Seria 3 în versiunea 320d emite de 2.6 ori mai mult oxid de azot decât limita legală. 6 teste au fost efectuate pe șosea, iar fiecare dintre acestea a oferit rezultate asemănătoare.
În plus, atunci când viteza de rulare a fost majorată cu 10 km/h, cantitatea de emisii a fost de 7.2 ori mai mare decât valoarea legală. Pe bancul de probe, rezultatele obținute au fost sub limita impusă de lege. În urma acestor rezultate, Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a demarat o anchetă pentru verificarea informațiilor.
Imediat după apariția acestor informații, oficialii BMW au negat vehement utilizarea unor dispozitive ilegale: "Nu există activități sau modificări tehnice care să afecteze modul de testare pentru măsurarea emisiilor. Asta înseamnă că sistemele noastre pentru evacuare sunt active atât pe bancul de teste, cart și în practică".
Acum, KBA a publicat concluziile testelor efectuate cu modelul BMW 320d: modelul examinat respectă în totalitate cerințele impuse prin lege.
"Rezultatele testul KBA arată foarte clar că vehiculul examinat nu a fost «manipulat».
Prin urmare, considerăm că procedura adoptată de DUH nu a fost una corespunzătoare, iar rezultatele sunt lipsite de sens", a declarat Klaus Frahlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG.
dar bmw la cumpararea masinii ofera si pantofi cu talpa moale?