Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) i-a ridicat societatea de asigurare Euroins România dreptul de a mai emite asigurări RCA din cauza unor nereguli depistate la nivelul dosarelor de daune pe care asiguratorul le are deschise în România. Conform oficialilor ASF, un control inopinat care a avut loc în această primăvară a dezvăluit, printre altele, faptul că Euroins a diminuat nejustificat plata despăgubirilor în cazul unor daune, a plătit cu întârziere sumele datorate asiguraţilor şi nu a notificat şi motivat corect unele decizii de respingere a daunelor auto.
"Interzicerea practicării de către societate a asigurării RCA este în vigoare până la implementarea de către compania Euroins a unui set de măsuri stabilit de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). citat de Ziarul Financiar.
Măsurile se referă, printre altele, la revizuirea de către Euroins a instrucţiunilor, procedurilor sau normelor de constatare şi lichidare a daunelor, stabilirea corespunzătoare a cuantumului despăgubirilor în conformitate cu reglementările în vigoare, respectarea termenelor de plată a dosarelor de daună, informarea sau notificarea asiguraţilor cu privire la respingerea pretenţiilor de despăgubire", arată un comunicat semnat de ASFPe lângă suspendarea pe temern nelimitat a activităţii de emitere RCA, directorul general Euroins a fost amendat cu 50.000 de lei, în timp ce şefului departamentului de daune i-a fost retras dreptul de a profesa în această funcţie. Totuşi, Euroins este obligată să respecte în continuare contractele pe care le are şi să soluţioneze dosarele de daună ale asiguraţilor săi în această perioadă.
via ZF
Au fost la un moment dat cei mai ieftini. Asta se inscrie in comportamentul tipic al consumatorului roman: cumpara cel mai ieftin produs, nu conteaza nimic altceva in afara pretului. Asta, plus faptul ca fiecare se gandeste numai si numai la propria persoana: atata timp cat nu-l priveste pe el ce RCA are daca altul e vinovat, il doare fix in cot.
Cred ca singurii care se vor intrista afland aceasta stire vor fi avocatii si executorii judecatoresti care au facut bani buni din litigiile cu Euroins.
Nu poti sa aduci ca argument comportamentul tipic al consumatorului roman din moment ce sistemul de asigurari e gresit, si anume sa platesti asigurarea pentru ca altcineva sa-si repare masina. In schimb, daca dispui de bani de care vrei sa scapi, iti cumperi asigurare la Allianz, nu faci niciun accident, in schimb un client Euroins iti loveste masina si din cate observ platesti alti bani pentru reparatia masinii personale. Doar ca orice persoana practica ar alege sa cheltuie banii respectivi in alt mod, si nu pentru ca prefera lucrurile ieftine :)
Ai si tu dreptate, dar va exista, din ce stiu o rezolvare: regres pe RCA. Se practica si afara. Asta, sau obligativitatea CASCO. Insa nu poti sa negi desconsiderarea romanului fata de toata situatia in sine. Toata lumea umbla dupa ieftin fara nici un fel de gandire de perspectiva: pe tine te doare la basca si iti faci la Euroins, ca e ieftin, dar daca altul intra in tine ca berbecul si iti arunca in fata o hartie igienica cu emblema Euroins pe ea, nu te apuca dracii? Pai, daca si tu ai Euroins, asta se cheama ca ai primit ce meriti. Daca organele 'competente' nu-si fac treaba, nu e si treaba societatii in ansamblu sa-i ia la refect sau sa-i izoleze pe cei care umbla cu pacaleli? Nu, pt ca pe noi nu ne intereseaza decat secunda uramtoare si propria persoana. De aici si toata situatia in ansamblu. In ce tara cu "apa calda din perete" din lumea asta o companie care ofera cele mai proaste servicii e nr.1 pe piata?
Daca asiguratorii ar sti ca infunda puscaria pt astfel de situatii atunci nu ar mai jecmani oamenii.
La o alta stire similara am dat exemplul meu - atat eu cat si cel care mi-a lovit masina aveam si CASCO si RCA la aceeasi societate - totalul celor 4 produse financiare fiind in jur de vreo 8000 de ron [nu mai stiu exact] si cu toate astea am asteptat 1 an despagubirea. Deci nici la o valoare foarte mare societatea de asigurare nu s-a grabit sa-si respecte contractul si tineti cont ca despagubirea avea o valoare foarte mica...doar o zgarietura.
Exista atatea canale de informare prin care iti poti da seama de seriozitatea unei companii. Eu merg pe aceeasi companie de multi ani, are preturi peste medie, dar n-am avut vreodata o singura problema. Dus, constatat, aprobat, fara intrebari, fara discutii, fara certuri.
Un consumator istet se informeaza si izoleaza companiile neserioase. Se intampla ca eu sa lucrez si in domeniul vz de asigurari si crede-ma, oricat as incerca eu, cu buna credinta, sa conving oamenii de calitatea unui produs, 90% au o singura doleanta: cel mai ieftin, punct. Restul, D-zeu cu mila.
Lasand la o parte institutiile de control, care au si ele in componenta acelasi gen de oameni ca si in restul societatii, situatia unei piete este data doar de consummator si nimeni altcineva.
Cand ai 21% din piata si te, pardon, p*si pe toti clientii la daune, e o problema majora cu prioritatile cererii, nu cu oferta.
Teapa euroins. Daca ei nu au fost la fel de destepti sa bage in consiliul asf un fost director cum au facut cei de la Carpatica... acum sa sufere :))
Ne mai miram de ce Carpatica nu pateste nimic? Ba mai mult eu cred ca toata suspendarea asta a fost comandata direct. Toti cei care avea de gand sa isi faca rca ieftin la euroins migreaza acum spre carpatica