La sfârșitul anului trecut, Ford anunța că versiunea electrică a popularei compacte Focus primește pe piața din Statele Unite un acumulator îmbunătățit cu capacitatea de 33.5 kWh, care promite o autonomie de circa 225 de kilometri conform standardului NEDC.
Noua baterie este acum disponibilă și pe piața europeană și reprezintă o îmbunătățire semnificativă comparativ cu precedentul acumulator de numai 23 kWh, care oferea o autonomie estimată de numai 160 de kilometri.
La fel ca și motorul eectric, aceasta este răcită pe bază de lichid, pentru a eficientiza și mai mult consumul de energie. În plus, Ford Focus Electric beneficiază acum de sistem de încărcare rapidă DC, astfel că bateria ajunge la 80% în numai 30 de minute.
Celelalte componente de natură tehnică rămân însă neschimbate, inclusiv motorul de 107 kW, care generează echivalentul a 145 de cai putere. Astfel, Focus Electric ajunge de la 0 la 100 km/h în 11.4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 137 km/h.
Chiar și cu acest update, Ford Focus Electric este în continuare în urma constructorilor rivali, întrucât modele precum Renault Zoe sau Opel Ampera-e oferă autonomii mult mai generoase, de 400 și, respectiv, 500 de kilometri.
Fanii Ford vor fi nevoiți probabil să aștepte viitorul SUV electric planificat pentru 2020, care va oferi o autonomie de circa 480 de kilometri.Via Ford
Eu in locul lor nici nu mai anuntam asta.
Adica o sa poti sa mergi de acasa pana la mall si inapoi. Eventual prinzi o priza libera la mall si mai mergi si la piata :):):):):)
Așa că, indiferent ce autonomie are, nu mă interesează absolut deloc această mașină.
Sunteti niste dusmani ai planetei, niste barbari care se opun progresului omenirii... Auzi la ei! Sa refuze o masina cu care sa mearga 200 de km si dupa aia sa cheme asistenta tehnica sa-i tracteze pana la urmatorul punct de alimentare! Sa refuzi ei ca prima grija pe care o au atunci cand isi fac vacantele sa fie aceea de a-si gandi traseeul in functie de statiile de alimentare! Sa refuze ei sa faca de doua ori mai multe opriri decat daca ar utiliza o masina cu combustibil conventional! Cata ignoranta! Cata lipsa de grija pentru mediu! Cata indiferenta fata de tendintele metrosexuale care se vor a ne fi impuse! Se poate asa ceva?! Sa-ti doresti sa mai auzi zgomotul natural al motorului! Sa-ti doresti sa mai ajungi cu masina si in zone "nelovite" de progres! Cata indecenta, domnilor!
PS
Randurile de mai sus se doresc un pamflet si ar trebui luate ca atare!
Fetito (ca sa pastram nivelul exprimarii). legat de motivele pentru care nu-ti cumperi o masina electrica, acestea sunt, pe langa altele, si motivele pentru care eu nu-mi cumpar una. Comentariul meu viza momentul prezent, nu ce se va intampla peste zexe ani.De aceea, te intreb daca ai citit fraza de dupa PS si daca stii ce-i ala un pamflet.
In alta ordine de ideil, te-as intreba daca ai habar cat de multa poluare este necesara pentru a produce energia care-ti este tie necesara ca sa te dai aparatoare a mediului? Cat de mult polueaza producerea bateriilor ce echipeaza masinile electrice (pentru ca la acestea ma refeream nu la yarrisul tau hibrid)?
Legat de duba aceea cu numere de Bulgaria care scoate fum, ei bine, lipsa de reactie a autoritatilor in ceea ce priveste starea tehnica a vehiculelor si stupizenia introducerii taxei de mediu care sa-i determine pe foarte multi romani sa-si inmatriculeze masini in Bulgaria, astfel incat sa nu poate di controlati, nu-mi pot fi puse in carca mie sau tuturor celor care au masini care utilizeaza combustibili conventionali si trec RAR-ul pe bune.