După ce Kia a prezentat primele imagini-teaser ale unui concept electric pregătit pentru ediția 2018 a Târgului de Tehnologie CES Las Vegas, frații de concern de la Hyundai au dezvăluit la rândul lor un concept electric pregătit pentru acest eveniment.
Diferența este dată de modul în care cele două concepte își produc energia electrică: dacă conceptul Kia este o electrică "clasică", pe baterii, conceptul Hyundai este un FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), adică o electrică alimentată cu hidrogen care-și extrage energia dintr-o reacție chimică între hidrogen și oxigen care are loc în interiorul unor dispozitive electrochimice (celule de combustie sau pile de combustie).
Soluția nu este nouă în industrie și este folosită de Toyota pe modelul de serie Mirai sau de Honda pe FCX Clarity. Conform reprezentanților Hyundai, noul concept vine cu o autonomie maximă de 800 de kilometri.
La nivel de caroserie, conceptul prezentat de Hyundai este un SUV de dimensiunea lui Tucson, acesta reprezentând o evoluție stilistică "cumințită" a conceptului FE Fuel Cell, prezentat de constructorul coreean în martie 2017 la Salonul Auto de la Geneva.
Pe lângă soluția tehnică și de design-ul modificat, conceptul al cărui nume va fi aflat în cursul zilei de 8 ianuarie înglobează o serie de tehnologii semi-autonome de ultimă oră care sunt gata să intre în portofoliul mărcii Hyundai. Acestea vor sta la baza dezvoltării primului model 100% autonom venit din partea mărcii coreene, anunțat pentru anul 2021.
via Hyundai
1) foarte scumpa ca producere si
2) foarte periculoasa si pretentioasa ca depozitare si exploatare......
NU RECOMAND......
Riscurile tehnice depasesc CU MULT eventualele avantaje indiferent care ar fi ele....
Aceste autovehicule, bazate pe hidrogen, sunt practic niste bombe pe roti......MULT mai periculoase decat GPL-ul.....
Numai cine a lucrat cu hidrogenul stie intr-adevar cat de periculos este si ce greu se produce/depoziteaza/transporta!
Apoi am avansat si il produceam afara in curte si explodam cutii de conserva cu hidrogen in ele.
Acuma privesc cu TIRuri transporta cilindri cu hidrogen lichid pe autostrada.
Se poate.
A nu se uita însă că Toyota a trebuit să reutileze total secția destinată producerii Mirai-ului cu high-tech peste ceea ce posedă deja, toleranțele de nivelul micronului fiind regula.
Eu cel puțin n-aș tremura deci la volanul unei Mirai. Inutil de adăugat însă că n-aș avea unde s-o alimentez aici - doar dacă stimabilul @AndreiRN îmi vinde niște conserve cu H2 poate. :-)
Serios acum, coreenii nu-s deloc fraieri (în ultimii ani cel puțin) și investițiile lor enorme au fost sigur cîntărite la fel de atent în perspectivă ca și ale japilor, care nu doar în scopul laudei de sine testează asemenea *vitrine tehnologice* mîncătoare de miliarde... deocamdată.
de ce mai credeti ca astfel de uriasi auto, condusi de niste oameni la care noi nu le ajungem in domeniul lor nici la glezne, sant mai prosti decat noi / voi poporul cand iau niste decizii diferite de opiniile noatre / voastre ?
Japonia produce H2 si O2 din valurile oceanului Pacific.
In zona mea sunt deja cateva stati dedicate alimentari cu H2.