Autonomia vehiculelor electrice, o minciuna?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Agentia americana de protejare a mediului, EPA, prezinta cele mai optimiste estimari ale autonomiei, ce nu iau in considerare stilurile diferite de conducere si conditiile de trafic si de drum. Acest lucru afecteaza deopotriva automobilele cu motoare cu combustie interna si vehiculele electrice. Cu toate acestea, vehiculele electrice sunt mai sensibile la un stil de condus agresiv, ce duce la un consum de energie sporit.
Totodata, autonomia unui vehicul electric este calculata in situatia in care acesta are bateriile incarcate la capacitate maxima. In realitate acest lucru este rareori intalnit, motiv pentru care performantele vehiculului vor fi mai slabe decat anunta testele EPA. Pe langa asta, acumulatorii automobilelor electrice se degradeaza pe masura ce acestia imbatranesc, iar capacitatea acestora se micsoreaza. Astfel, autonomia vehiculului va scadea pe masura ce bateriile imbatranesc.
Fostul director de marketing al companiei Tesla considera ca exista doua solutii la aceasta problema, ce pune in pericol popularitatea vehiculelor electrice. Prima solutie ar fi ca producatorii sa anunte autonomia adevarata a vehiculelor electrice pe care le comercializeaza, in speranta ca publicul va aprecia faptul ca autonomia promisa de producator va fi atinsa si in realitate.
Cea de-a doua solutie ar fi schimbarea criteriilor de evaluare a autonomiei si a consumului de carburant. Aceasta masura ar implica schimbarea standardelor EPA si redefinirea criteriilor organizatiei americane de protectie a mediului. Potrivit lui Darryl Siry, ambele masuri pot fi aplicate imediat, iar acestea ar putea fi aplicate concomitent pentru a dezvalui adevarul privind vehiculele de pe piata.
Via | Edmunds | Darryl Siry
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Este destul de greu sa compari performantele automobilelor electrice, mai mult decat atat, sa le si estimezi.
In proiectare, daca pleci de la niste performate dinamice , totul se va incheia printr-un calcul energetic.
Pe vremuri un electrocar care era dotat cu acumulatori de 48V , era lasat la incarcat cel putin 16 ore. Autonomia lui se rezuma la 8 ore de functionare cu conditia sa nu depaseasca cel mult 50 .. 75 Km parcursi , in gol ( deci ptr. transport numai de persoane ).
In alte cazuri, incarcate cu marfa, acestea efectuau un singur drum ( max 5Km dus-intors) dupa care erau puse la incarcat.