Trecerea la noul ciclu WLTP a cauzat o serie de probleme și în rândul organizațiilor independente care se ocupă de testarea vehiculelor. Conform oficialilor Kia, autonomia modelului electric e-Niro a fost supraestimată.
Organizația independentă care a aprobat rezultatele testelor a utilizat o metodă greșită pentru calcularea autonomiei. Reprezentanții Kia spun că timpul alocat pentru testul în modul urban a fost unul greșit, iar acest lucru a dus la supraestimarea autonomiei oferite de SUV-ul electric.
Eroarea a fost identificată de reprezentanții Kia în momentul în care omologau un nou vehicul electric. Producătorul asiatic nu a anunțat numele noului model, dar cel mai probabil oficialii fac referire la proaspătul Kia Soul EV. Modelul electric a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles și folosește tot o baterie cu capacitatea de 64 kWh.
Totodată, Kia a comunicat și noile valori obținute de e-Niro. Versiunea echipată cu bateria de 64 kWh oferă o autonomie WLTP de 455 de kilometri, cu 30 de kilometri mai puțin față de valoarea anunțată inițial.
Varianta de bază echipată cu bateria de 39.2 kWh promite o autonomie de 289 de kilometri, cu 23 de kilometri mai puțin față de valorile comunicate în momentul prezentării.În același timp, Hyundai a anunțat că noul Kona Electric, fratele lui Kia e-Niro, a fost testat după aceleași reguli, motiv pentru care, în scurt timp vom primi valorile corecte în ceea ce privește autonomia.
În momentul lansării, Hyundai a anunțat că SUV-ul Kona Electric echipat cu bateria de 64 kWh are o autonomie de 449 de kilometri, în timp ce versiunea cu acumulator de 39 kWh "se laudă" cu o autonomie de 289 de kilometri.
Eu stiam alte rezultate pentru E-Niro:
500 km - one charge - 90 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=ZnYWWtUNykA
In mediul urban, valoarea creste undeva la peste 600 km autonomie.
Si care ar fi sursa articolului ?