Opel prezintă oficial astăzi la Salonul Auto de la Paris noul Ampera-e, model electric care-și propune să revoluționeze piața mașinilor electrice accesibile. Iar veștile sunt foarte bune: dacă în urmă cu două săptămâni, în pregătirea Salonului Auto de la Paris, Opel anunța că Ampera-e va avea o autonomie de "peste 400 de kilometri", astăzi aflăm că testele europene oficiale au determinat o autonomie-maximă record: 500 de kilometri pentru noua electrică Opel.
Opel Ampera-e: date esențiale
● Ampera-e este versiunea europeană a lui Chevrolet Bolt, model pe care General Motors îl vinde în SUA.
● Electrica germană are o baterie cu o capacitate de 60 de kWh care îi oferă o autonomie maximă de 500 de kilometri conform ciclului de testare NEDC (testul clasic utilizat pentru determinarea consumul sau autonomiei modelelor vândute în Europa).
● Inginerii Opel spun că la rularea în ritm normal cu funcțiile de confort pornite, Ampera-e oferă o autonomie medie "mai mare de 380 de kilometri".
● Nu se cunosc încă prețul european al lui Opel Ampera-e. Prognozele arată un preț de pornire de 33.000-40.000 de euro.
● Motorul lui Ampera-e dezvoltă 204 CP.
● Modelul german accelerează de la 0 la 50 km/h în 3.2 secunde.
● Ampera-e oferă 5 locuri pentru pasageri și "un portabagaj cu capacitatea unei compacte cu cinci uși".
● Opel: "Ampera nu este o mașină eco de lux, nu este un gadget și nu e a doua mașină. Opel democratizează mașinile electrice odată cu apariția lui Ampera-e".
● Modelul Opel va fi disponibil pe piață în primăvara anului 2017.
http://www.chevrolet.com/volt-electric-car.html
Nu pare sa coboare nici o electrica capabila sa inlocuiasca o masina clasica sub 30 mii euro. Zoe e de 2.5-3 ori mai scumpa decat un Clio echivalent, iar Ampera e de 2 ori mai scumpa decat un Meriva sau Nissan Note echivalent.
-supercondensatori in loc de baterii cu minim 300 km autonomie (+platforma foarte usoara ca sa poti realiza asta) tehnologia actuala inca nu permite, iar bateriile cu Litiu nu sunt o solutie de viitor, nici macar alea cu electrolit solid;
-pret redus la jumatate (imposibil doar din amortizarea R&D, cel putin opinia mea);
-retea actualizata, standardizata si extinsa de distributie a energiei (vorbim aici de o alta revolutie cel putin in productie, dar si in distributia energiei), lucru care se intampla in tarile dezvoltate, insa foarte lent din cauza costurilor exorbitante.
Ce vede lumea prin presa cu planuri pana in 2025 sa creasca numarul electricelor etc. sunt aberatii si o sa fie tentative nefericite pentru consumatori de impunere prin proiecte de lege a unor restrictii total eronate din 2 motive:
1: marii poluatori nu sunt masinile, daca vor sa faca ceva ar trebui sa se uite in alta parte in loc sa isi primeasca "fonduri" si sa disimuleze ca ploua... (intr-adevar, in orase foarte aglomerate s-ar merita o incercare de re-orientare a traficului catre metode alternative, nu neaparat masini electrice, asta se intampla deja in multe capitale si sunt de acord).
2: restrictionand mai mult emisiile per producator nu fac decat sa ii forteze sa impinga fiabilitatea in jos (a se vedea materiale "usoare" dar proaste pentru diverse componente, sisteme de recirculare a gazelor care pica de 2 ori mai rapid ca in trecut, filtre DPF care's o prostie ca oricum cand se curata dau inapoi afara 80% din ce au retinut, cutii automate care schimba prea jos si prea des cauzand in timp alte probleme la turbine, volante cu mase duble si diverse subansamble mecanice). Ar fi multe de enumerat dar ma rezum la astea si la faptul ca toate devin din ce in ce mai complexe, iar ca sa pastreze pretul in limitele cerintei devin evident din ce in ce mai proaste. Cum poti spune ca ai facut un lucru bun reducand poluarea pe o parte si dubland-o la productia de piese de schimb, unde chiar exista dar nu e luata in calcul, nu pot sa inteleg decat asumand ca legislatorii in privinta asta sunt niste mitocani atehnici.