Automarket te invata cum sa iti speli corect masina
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Odata cu venirea primaverii, copacii si pasarile ataca vopseaua masinii talte cu tot arsenalul din dotare. Pentru ca esti pasionat de automobile si iti place masina ta, vrei sa o speli singur, pentru a-i oferi un plus de "dragoste". Te temi insa ca nu stii cum sa faci si vei strica ceva? Citeste in continuare cateva ponturi simple care te ajuta sa iti speli masina ca la carte.
1. PREGATESTE-TE INAINTE SA DAI DRUMUL LA APA
Inainte sa legi furtunul cu apa la cel mai apropiat robinet si sa te apuci de spalat masina, fii sigur ca ai tot ce iti trebuie cu tine. O sa ai nevoie de cateva lavete, doi bureti, detergent pentru autoturisme, o perie(doar pentru murdaria grea de pe jante), doua lavete din piele de caprioara ecologice si o pereche de cizme. Iti recomandam sa porti pantaloni impermeabili, pentru a nu simti niciun disconfort in cazul in care te aproprii prea mult de masina cu jetul de apa. Alege un detergent ecologic, pentru a proteja mediul inconjurator. Daca locuiesti la curte, evita sa speli masina pe spatiul verde, deoarece vei introduce substante chimice in sol, iar asta nu-i face bine gazonului.
2. VERIFICA IMPREJURIMILE
Pentru ca traim in secolul 21, trebuie sa fim civilizati, indiferent ce facem. Tocmai de aceea, incearca sa nu uzi masinile alaturate cand iti speli propria masina si evita sa faci galagie sau o baltoaca imensa de apa in jurul autoturismului tau. Va reamintim ca este interzis sa speli masina intr-o apa curgatoare, langa o apa curgatoare sau langa un lac, iaz, etc.
3. SPALA MASINA LA UMBRA
Alege un loc racoros pentru a-ti spala masina. Vopseaua de pe masina se va incinge daca sta la soare, iar aplicarea de ceara sau de sampon auto va fi mult mai dificila, deoarece toate solutiile au nevoie de umiditate.
4. NU UDA DISCURILE DE FRANA INCINSE
Daca tocmai ai facut un drum mai lung cu masina ta, e foarte probabil ca jantele si discurile de frana sa fie incinse, sau cel putin calde. Ai doua posibilitati - astepti sa se raceasca sau nu dai cu apa pe ele.
Daca le atingi cu apa, vei vedea aburi si vei sti ca le-ai calit. In timp, acest lucru poate duce la ovalizarea discurilor - ce se manifesta prin tremuratul volanului la franarea de la viteze mari.5. MODERATIA E TOTUL
Respecta cantitatile anuntate de producatorul detergentului auto pe care urmeaza sa il folosesti. Nu improviza un detergent din solutii casnice de curatat, deoarece risti sa avariezi vopseaua, geamurile sau elementele cromate. Opreste apa cand nu ai nevoie de ea - pentru asta iti trebuie un furtun care are supapa de reglare a jetului de apa, sau un pistol de control al acestuia.
6. DIRECTIA DE SPALARE
Desi ar putea parea logic sa incepi de sus in jos, este indicat sa cureti masina de jos in sus, iar jetul de apa trebuie deplasat in forma de S, de la stanga la dreapta. Nu uita sa speli bosajele airpilor, pragurile si celelalte elemente care se murdaresc cel mai des de noroi. Totodata, incepe cu o clatire cu apa calda (daca ai la dispozitie) pentru a elimina murdaria grea cum este noroiul, polenul din copaci si gainatul. Praful il vei indeparta uniform cu detergent, la cea de-a doua aplicare. Daca lucrezi de sus in jos, apa care a curs pe caroserie iti va face zile fripte si vei curata acelasi panou de doua ori.
7. LUCREAZA PE SECTIUNI
Fie ca iti speli masina sau ai ajuns deja la lustruitul cu ceara, lucreaza pe sectiuni. Asa, vei sti cu usurinta unde ai spalat deja si unde nu. Astfel, economisesti apa, timp, detergent si lucrezi mai putin.
8. CLATESTE BURETELE ODATA LA PATRU APLICARI
Multi pasionati uita sa clateasca buretele atunci cand isi spala masina, sau o usuca cu o laveta murdara. Acest lucru iti aduce dungi pe masina, care nu se vad pana nu se usuca apa de pe masina.
Clatirea buretelui sau a lavetei dureaza doar 2-3 minute, dar face diferenta dintre o spalare reusita si o incercare esuata.9. INGRIJESTE VOPSEAUA OCAZIONAL
Cu totii stim ca o masina noua se spala mult mai usor decat o masina ceva mai veche. In primul rand, lacul vopselei este mai proaspat, iar aceasta inca are ceara protectoare aplicata de fabrica. Puteti obtine acelasi efect cu o ceara de calitate, care va ofera un luciu deosebit cu o singura aplicare, luciu care persista pana la sase luni. Unele substante de intretinere auto blocheaza peliculele de apa, formand asa-numitele perle pe caroserie. Acest lucru ajuta la stergerea si uscarea cu usurinta a apei de pe caroserie.
10. AI GRIJA CU COMPRESORUL
Vehiculele cu multe componente mecanice expuse sau masinile vechi ar putea suferi daca le speli prea des. Chiar si o masina noua poate fi afectata de un jet puternic de apa aplicat prea mult timp pe un loc sau de la o distanta prea mica. Daca folosesti un compresor pentru spalarea masinii tale, nu uita sa stai cu pistolul la o distanta rezonabila de masina ( aproximativ 100-110 centimetri - in functie de indicatiile producatorului si putere) si evita sa te concentrezi prea mult pe un loc anume. Risti sa avariezi plasticele, elementele din cauciuc sau sa provoci rugina.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Bravo Automarket!
Daca totusi dai cu apa, leaga saci de gunoi peste toate contactele electrice si peste cutiile cu relee. Daca ai masina ceva mai veche, renunta la idee.
Sa nu il speli daca e cald si sa nu exagerezi cu apa. Stropesti odata, cureti cu o laveta si apoi clatesti daca mai e nevoie. Oricum se murdareste la loc in cateva minute, nu-i nicio smecherie.
Parerea mea e ca periile zgarie (sunt un dezastru pentru vopseaua fara lac) iar buretele aduna in material particule praf care prin frecari repetate de vopsea duce la matuirea locului chiar daca buretele e clatit in mod regulat.
As vrea sa gasim mai des articole utile pentur ingrijirea automobilului propriu din mai multe puncte de vedere.
Niste tutoriale "do it yourself" ar fi binevenite, dar sa fie aplicabile si intr-o paracre de bloc nu doar daca stai la curte sau ai un garaj, pentru ca din pacate nu toti posedam asa ceva.
Asta e un gen de articol care nu invrajbeste posesorii diferitelor marci si foloseste tuturor, deoarece chiar retii fara sa vrei cateva idei :)
Bafta
"Daca lucrezi de sus in jos, apa care a curs pe caroserie iti va face zile fripte si vei curata acelasi panou de doua ori."
Cum să curăţ de două ori dacă spăl de sus în jos la o singură trecere?
Apoi, cum să dureze clătirea unui burete 2-3 minute? Staţi cu ochii pe ceas timp de 3 minute, veţi avea impresia că nu se mai termină.
ce dumnezeu sa intelegi din asta???
Depinde de la o masina la alta. Aparent e mai simplu sa dai din sus in jos, dar am descoperit ca nu-i asa. In plus, vezi cum spala angajatii de la spalatorie o masina - cu totii incep de jos in sus si apoi clatesc masina de sus in jos.
Cat despre clatire, e vorba de clatirea cu apa, nu sa bagi buretele intr-o galeata si sa il storci, ca nu rezolvi mai nimic cu asta, doar pui murdarie pe masina.
@VSZ
erau ghilimele, s-a rezolvat.
*lavete din piele de caprioara ecologice * - :) aici am si ras.
Spalati masina cu spuma activa, pt roti, jante este la fel solutie dedicata, cu jetul de apa nu cu bureti sa zgarii vopseaua la cei pretentiosi.
Acum am vazut ca ceva decent gasesc pe la 4-500 ron cu presiune 110 bari bosh sau karcher (astea suna mai de incredere) mai departe la cele de 7-800roni nu difara multe lucruri decat recipientul pt solutia de spalat duzele si poate presiunea un pic.
Acum eu va intreb, 110 bari e suficient ? Am inteles ca cele de la spalatorii urca spre 180-200. Sa ma uit la cele mai scumpe sau imi fac treaba si cu primele ?
Multumesc anticipat.
pentru uz personal parerea mea e ca e de ajuns 110 bari.
Presiunea prea mare pate face rau masinii, vopselei.
FLOWEY ( http://www.flowey.com/RO-RenoPro.php ) este spuma activa , se dilueaza cu apa , si se pulverizeaza pe masina , se lasa sa actioneze 3-5 min si apoi se curata cu jetul sub presiune . isi face treaba excelent.
ideea de solutie am furat-o de l-a o spalatorie din oras, am vazut recipientul cand a reumplut dispozitivul de pulverizare, l-am vazut , m-am apropiat am furat un numar de telefon, si ...... servus de atunci :)
ca idee , cu un recipient de 5 l de solutie , am spalat 3 masini mai bine de un an.
multam pt tot , eu ca si voi sunt destul de dezamagit de ce servicii ofera spalatoriile (ce-i drept nu toate, dar sunt rare si nu intotdeauna la indemana cele bune si la preturi care te cam gadila la buzunar) de aceea am ales sa imi spal masinile acasa. tocmai am achizitionat un aparat black and decker 1300td, vroiam un bosch dar nu mai era pe stoc. partea proasta e ca nu are furtun de presiune cu care sa te racordezi la sursa de apa (se poarta asta cu echipamente incomplete, am cumparat un gps si nu are cablu de date, e la moda).
credeti ca am facut o alegere buna?